"השיר לא קליט, אך אי אפשר להפסיק לשמוע אותו": טור שבועי . צילום: יח"צ

"השיר לא קליט, אך אי אפשר להפסיק לשמוע אותו": טור שבועי

אבישג ארבל, כתבת המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

התקווה 6 - חיים בסרט

את התקווה 6 הכרנו לפני יותר מעשור. הם מנגנים פופ ומשלבים באומץ עוד סגנונות רבים. מאז הם הספיקו לצאת לסיבובי הופעות גדולים, להשתתף בקדם אירוויזיון ואיפלו להוציא את אלבום האינסטגרם הראשון בעולם בו כול שיר נמשך 15 שניות והם רק ממשיכים לחדש. כיום הם ממשיכים לעבוד במרץ על אלבום נוסף ״ הכול עוד לפניי״ שמתוכו יצא השיר ״חיים בסרט״.

 

השיר ״חיים בסרט״ אומנם לא 15 שניות אבל בהחלט בה להסביר לנו למה כולנו חיים בסרט. אם עד היום אמרו לכם את זה התקווה 6 לקחו את זה צעד קדימה. את השיר כתב עמרי גליקמן והלחין דני ״פילוני״ קרק. השיר משלב חריזה מדויקת וצבעונית שרק גורמת לנו להקשיב למילות השיר. הם היינו מי זה הישראלי וכתבו בעזרת זאת את השיר. השיר לא קליט במיוחד אך שילוב הקולות ומנגינת הפופ והחצוצרות בו גורם לו להישמע מקורי. המילים הרבות מבלבלות אך גם מעניינות כך שאי אפשר להפסיק להקשיב.

לסיכום, השיר מיוחד ומעניין, התקווה 6 הבחינו בדיוק מי זה הישראלי והביעו את זה בצורה הטובה ביותר בשיר שלהם ★★★★

יהורם גאון - אחינו כל בית ישראל

יהורם גאון הוא אחד מהזמרים המוכרים במוזיקה הישראלית. הוא הוציא עשרות שירים ולהיטים גדולים כמו ״הנני כאן״ ״שלום לך ארץ נהדרת״ ״גולני שלי״ שהפכו לחלק מהשירים המוכרים ביותר במוזיקה הישראלית. כעט הוא הוציא את הסינגל החדש ״אחינו כל בית ישראל״.

 

הסינגל ״אחינו כל בית ישראל״ מילות השיר הן מן התפילה שאותן הלחין עובדיה חממה. הסינגל הוא שיתוף פעולה של יהורם גאון ועובדיה חממה. השניים כבר הוציאו שני סינגלים ״אהבה״ ״אדרבה״. הסינגל הולחן על ידי עובדיה חממה לאחר שהשתתף בעצרת למען שלושת הנערים החטופים. השיר בא להעביר מסר לכולם למרות הקשר שלו בטקסט לשבויים. השיר הוא בהחלט יצירה מעניינת שמצליחה לקשר בין ההווה לעבר.

לסיכום, שיר מיוחד, אין ספק שמדובר בצמד מעולה שיביא לנו עוד הרבה שירים טובים. ★★★★


חווה אלברשטיין - הירושה

חווה אלברשטיין היא אחת הזמרות המוכרות והגדולות ביותר בישראל. היא הוציאה שירים שהפכו ללהיטים מכול הזמנים בישראל כמו ״לו יהי״ ״כמו צמח בר״ ״ימי בנימינה״. לאחרונה היא עובדת על אלבום חדש ומלאה בחומרים חדשים ומקוריים שחלקם אף תורגמו מלדינו ויידיש.

 

״הירושה״ הוא סינגל ראשון מתוך האלבום ״בוא המורה״ שצפוי לצאת החודש. האלבום החדש יסכם את המוזיקה שעבדה עליה יחד עם אותו הרכב במשך שמונה שנים. את השיר כתב יהודה קני לצד הלחן של ערן ויץ מי שהלחין את האלבום החדש. השיר החדש משלב מוזיקה פופ רגוע. המנגינה בשיר מזכירה את הצליל הישן והמוכר של השירים הישנים מפעם עם תוספת לפופ העכשווי.
לסיכום, שיר מעולה שרק מוכיח ששירים בסגנון ישן יחזרו בגדול ★★★★★


ישי לוי- שועל קרבות

ישי לוי נחשב לאחד הזמרים המובילים בזמר הים מזרחי, הוא שיתף פעולה עם זמרים רבים וגדולים ואחראי על להיטים מוכרים כמו ״לתת״ ״אחת שלי״ ״עננים״. הוא מוציא בקרוב אלבום נוסף מתוכן הבר יצא השיר ״שועל קרבות״.

 

הסיגנל בחדש ״שועל קרבות״ שכתב והלחין עידן רפאל חביב הוא סיגנל שונה ומרגש. השיר החדש שונה משיר מזרחי שאנו רגילים לשמוע, הוא מעניין יותר וישי לוי מצליח לתת גוון אחר מיוחד ושונה. הישר מלווה בקליפ מושקע שללא ספק תורם לשיר והופך אותו למיוחד ומרגש.
לסיכום, השיר החדש ללא ספק נראה צד אחד של מוזיקה ים תיכונית מעניין ומיוחד ★★★★

 

מיטל דב רזון- לרקוד עם שדים

מיטל דה רזון היא זמרת פופ, היא חלמה להיות זמרת כבר מגיל קטן והחלום שלה הוא לעבוד בבחו״ל עם זמרים גדולים. דה רזון לקחה חלק בצמד "epiphany" יחד עם איתי קלדרון וביחד עם כבשו את המועדונים בארץ ובחול, מאז היא ממשיכה בקריירת הסולו שלה כשהיא עסוקה ביצירת חומרים מקוריים ברמה של חו״ל דה רזון גם שתתפה בתוכנית ״המשימה אמזונאס״. כעת היא מוציאה את הסיגל החדש שלה ״לרקוד עם שדים״.

 

השיר החדש ״לרקוד עם שדים״ שכתבו והלחינו מיטל דב רזון וג׳ו כהן הוא שיר שמשלב מנגינה פופ קליטה וקצבית. הכתיבה שלו מוצלחת והלחן משתלב טוב במילים. לשיר יש גוון של חול והוא בהחלט מוכיח שדה רזון זמרת שעוד יכולה להגיע גבוה ולככב בעולם.
לסיכום, שיר מעולה ומלא בקצב  ★★★★★

 

 
תגיות
תגובות