עידן עמדי: "הסכמתי לעצמי להיות יותר אישי". ליאור פינקסון

עידן עמדי: "הסכמתי לעצמי להיות יותר אישי"

אמש (ה') התקיים מופע הבכורה לאלבומו החדש של עידן עמדי עם לא מעט אורחים מפתיעים ומעולים שסיפקו ביחד איתו שואו מרגש. רגע לפני שהוא עלה לבמה, תפסנו את עמדי לראיון מיוחד על השינוי באלבום הרביעי

הזמר עידן עמדי הצליח להוכיח בשנים האחרונות שהוא פה והוא לא מתכוון ללכת בקרוב (וטוב שכך) אחרי שלושה אלבומים מצליחים, תארים רבים ושירים מרגשים וביקותיים הוציא עמדי אלבום נוסף - רביעי במספר, וכמו לכל אלבום גם לו מגיע מופע בכורה.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

אמש (ה'), בהאנגר 11 בתל אביב פתח עידן את סבב ההופעות החדש, מופע שהפך לסולד אאוט כבר לפני חודש וחצי. את המופע פתח עמדי עם השיר "עד שיעלה היום הבא" בביצוע סוחף ופתח אשר המופע בצורה הטובה ביותר, אחריו הגיע "אלייך" שהיה גם הוא מרשים במיוחד והמשיך ל"כל זיכרון ישן" ששינה את האווירה בתוספת של שירה כורדית שמבוצעת בצורה מפתיעה של עמדי אשר לא מבייש את העדה ונראה כי ממש נולד לתוך השפה. השיר, "מנסים"הגיע מיד לאחר מכן ו"ישראל" שכלל בתוכו גם הפסקות דיבור מצידו של עמדי במהלך השיר לצד מנגינה סוחפת. השיר "חלק מהזמן" היה הבא בתוך ששם הפתיע עמדי וירד אל הקהל שנראה מופתע ונהנה ביוחד מהסיטואציה. 

עידן עמדי
עידן עמדי © ליאור פינקסון

לאחר מכן עלה עמדי והחל לשיר לבד את "עד שתחזור" של הזמרת יובל דיין, תוך כדי הביצוע הצטרפה דיין הצעירה והחלה לשיר איתו, השניים הביאו משהו מאוד מיוחד בביצוע המשותף לאחד השירים היותר מזוהים עם דיין. השיר "בסוף", מתוך האלבום הרביעי היה השיר הבא שגם אותו ביצעו השניים יחד.

יובל ועידן
יובל ועידן © ליאור פינקסון

מעבר לחברות הקרובה בין השניים מבחינה אישית גם הכימיה על הבמה מדהימה, הם ביצעו את השיר מקסימה כאילו השיר נכתב מראש בשביל שניהם. כאשר יובל ירדה מהבמה עם סיום השיר החל עמדי לבצע את "אייכה" של הזמר שולי רנד, הביצוע היה לא פחות ממושלם, העוצמות והרוגע עשו את שלהם בביצוע וזו כנראה הסיבה לתוצאה הסופית, היה בו כל מה שצריך להיות בביצוע דבר שהתחבר גם עם התאורה השקטה שהייתה בזמן השיר. השיר הבא היה "דברים יפים לראות" גם פה היה ביצוע מצויין מצד עמדי ומצדה של קורל ביסמוט שקיבחה מקום נכבד בביצוע השיר על הבמה הגדולה. ביסמוט, הצליחה להביא משהו נוסף לשיר שבהחלט הוסיף.

"אני מאוד מתרגש, לא האמנתי, אני חייב להודות  שלא האמנתי שזה יקרה בזמן כל כך קצר, זהו, כיף גדול". סיפר לנו עמדי בראיון שערכנו איתו לפני המופע.

אני והגיטרה
אני והגיטרה © ליאור פינקסון

האלבום הזה מאוד שונה מהאלבומים הקודמים שלך, מה קרה הפעם?
"האמת שבמקרה, מיכל המנהלת שלי אמרה לי לעשות שיר אחד עם מפיק ששמו הולך לפניו, קוראים לו פטריק סבג בהתחלה ניסיתי להתנער, זה היה בדיוק כשסיימנו אלבום שלישי ובסוף התרצתי והלכתי, אני יכול להגיד לך שזו הייתה ההחלטה הכי טובה שלי בשנים האחרונות. פטריק הוא אחד האנשים הכי מבינים, גם במוזיקה וגם בנפש של בן אדם. וזהו, החוויה הזו התחילה משיר אחד, "חלק מהזמן" ושם היא התרחבה יותר ויותר, עד שהגענו לרגע הזה".

ואישית אתה מרגיש את השינוי?
"אני חושב שהסכמתי לעצמי להיות יותר אישי מבדרך כלל, אני חושב שאם אנשים היו יודעים כמה אישי האלבום הזה אז הם היו מבינים יותר כמה זה משהו משמעותי. הסאונד באלבום הוא קצת אחר, יותר חם. אני גאה בו מאוד, בילד הזה".

מה הפקטור המשמעותי שגורם לך לכתוב שירים?

"תמיד אני אומר בכיתות אמן, בדרך כלל חבר'ה בגילכם, שהם הנפש הבוערת של מה שהולך להיות פה בשנים הקרובות. אני מאמין במוזה, היא קיימת אבל צריך לעשות לה מסאג' ברגליים, להוציא לה ממתקים. ממש לשבת והזמין אותה עד שהיא מגיעה. זה אומר שלכתוב הרבה שירים לא טובים עד שיוצא משהו אחד טוב ולנגן, ולשנן כל יום עשרות פעמים לשבת כל זה אז המוזה אומרת לך אוקי עבדת קשה אני אתן לך חמש דקות שבהם תכתוב איזה שיר שיהפוך ללהיט. אז אני מאוד שהיא קיימת אבל צריך להזמין אותה. יש גם השראה ממוזיקה אחרת, מסיפורים של אנשים אפילו מכתבה בעיתון".

עידן עמדי - כאב של לוחמים. צילום: יוגב אטיאס
 

אתה מארח היום את יובל דיין, מירי מסיקה וחנן בן ארי, שהם אנשים מאוד מוכשרים וגם חברים מאוד טובים שלך. 
"שלושתם חברים מאוד טובים שלי וככה גם הגעתי אליהם, אמרנו שאנחנו עושים מופע השקה שהולך להרגיש משפחתי ורצינו ליצור משפחה, אני יכול להגיד שגם הצוות לא נחסך ממנו שום דבר, זו מעין משפחה שהגיעה לרגע פיק ורוצה לחגוג את זה, אפשרנו לכולם לעשות את הכי טוב שלהם וכשחשבנו על אורחים אמרנו שנלך עם הלב אני שר "בסוף מפחדים לאהוב באמת, ללכת עיוורים להמר על הלב" אז הימרנו על הלב לגמרי והלכנו על מירי, חנן ויובל שהם חברים טובים מהבית. אני מאמין שירגישו על הבמה את המשפחה".

© ליאור פינקסון

איזה שיר אתה הכי אוהב באלבום?
"יש שיר שפותח את ההופעה שהוא מאוד יקר לליבי".

עם סיום "דברים יפים לראות" עלה לבמה חנן בן ארי. השניים החלו לשיר את "בזמן האחרון" של עמדי ואת הלהיט "תותים" של בן ארי. ב"תותים" הצליחו השניים להביא המון כיף לבמה ולקהל שבשלב הזה כבר רקד ומצא עצמו סביב לבמה. "בזמן האחרון" היה ביצוע רגוע יותר ונתן שוב צד שונה בהופעה וגיוון.

"עכשיו כולם רוקדים" היה הביצוע הבא לאחר שירד בן ארי מבמה. הביצוע היה מרקיד (גם מצד הקהל וגם מצידם של הלהקה ועמדי על הבמה) והאוויריה הכללית במקום הייתה שמחה במיוחד. השיר המוכר "תשליך" בא מיד אחר כך, לשיר נוספו דברים שלא בשיר המקורי דבר שהאריך את השיר וגרם לא להיות טוב עוד יותר. בנוסף במהלך השיר עשה עמדי הפסקה קצרה ודיבר לצד מנגינה על איך נכתב השיר ועם קצת מוסר השכל שלמד והעביר גם לקהל. עם סיום השיר ירדו עמדי והלהקה מהבמה ועלו שוב לאחר שניות ארוכות. השיר הבא במופע היה "כאב של לוחמים" הביצוע היה מרגש, שקט ונתן אווירה אינטימית על אף כמות האנשים הגדולה במקום.

© ליאור פינקסון

השיר הבא הוא שיר שהאמת לא הכרנו לפני, הוא לא שייך למסיקה (שעלתה בדיוק לבמה) וגם לא לעמדי, ויותר מזה - השיר בכלל לא היה בעברית, אלא בערבית - "תמלי מאעכ". עם תחילת השיר נראה כי מסיקה הייתה נרגשת במיוחד ואף ביקשה להתחיל את השיר מההתחלה. כששומעים שיר בשפה לא מוכרת מצפים להשתעמם, אך פה זה לא היה המקרה. הביצוע היה סוחף והשניים ביצעו את השיר בצורה מוצלחת. מיד לאחר מכן הגיע השיר "עכשיו אתה חוזר בחזרה" הביצוע היה לא פחות ממדהים, מקורי, עוצמתי ומיוחד. הקולות של השניים התחברו בשיר בצורה מושלמת זה לזה וכך גם נראה הביצוע. הגענו לשיר האחרון במופע, באופן די מרומז הוא - "נגמר", ביצוע שסגר את המופע בצורה הטובה ביותר. 

עידן עמדי ומירי מסיקה - תמלי מאעכ. צילום: יוגב אטיאס
 

סך הכל מופע מעולה, העבודה עליו השתלמה ויצרה משהו מקורי, מושקע ומהנה במיוחד. הדבר היחידי שאולי הפריע מעט הוא התאורה באולם שהייתה משוקעת והתאימה עצמה לכל שיר בנפרד אך גם חזקה במיוחד ולפעמים השפיעה על הצפייה הממושכת לכיוון הבמה. הרעיון להביא את מסיקה, דיין ובן ארי הרים את המופע עוד יותר והוסיף המון להופעה. אז אחרי ארבעה אלבומים, ארבעה מופעי השקה אני יכולה להגיד שעידן עמדי הוא ללא ספק אמן, שמצליח להביא את עצמו גם בכתיבה ובלחן וגם בהופעה טובה על הבמות הגדולות.

תגובות