"הוא עדין, אמיתי ויפה כל כך": טור שבועי. צילום: יח"צ

"הוא עדין, אמיתי ויפה כל כך": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

נועם אקרמן - "הולכים ישר"

הזמרת נועם אקרמן התחילה בקאברים ברשתות החברתיות והמשיכה בדרך המתבקשת - אלבום בכורה. לאחרונה עובדת הזמרת הצעירה על האלבום הראשון שלה אשר עתיד לראות אור בקרוב, השבוע הוציאה אקרמן את "הולכים ישר" כסינגל הראשון מתוך האלבום המתקרב.

על המילים והלחן ב"הולכים ישר" אחראית אקרמן בעצמה ועל ההפקה והעיבוד בשיר הופקד יהב מור. השיר מקסים כל כך, הוא עדין, מתפתח בדיוק במקומות הנכונים, אמיתי ויפה כל כך. הוא מביא משהו מאוד שונה, היא מצליחה להביא בשיר אחד גם עדינות אבל גם סיפור עמוק (דברים שאנחנו רגילים לראות מזמרות כמו יובל דיין ורוני דלומי) משהו בחיבור של הדברים יוצר משהו מעניין, מסוג הדברים שקשה לא להאזין להם מספר פעמים וזה כנראה מה שהופך את השיר למוצלח כל כך. בנוסף, קולה העדין של אקרמן מתחבר בצורה מושלמת למילים וללחן שעשתה לבדה ונראה כי עוד נשמע עליה רבות. וטוב שכך.

לסיכום: פשוט ומצוין.  ★★★★★

 

דוד שאול - "צעדים עוקבים"

דוד שאול החל את דרכו כשחקן, הוא שיחק בסדרות "100 בתנ"ך", "השועלים", "סוסי פרא", "שכונה" ואף בסרטים והצגות תיאטרון. לאחרונה פיתח שאול הצעיר גם קריירת שירה עם הסינגל - "פיגמליון" ו"מהר מידי" מתוך אלבום הבכורה שבדרך. השבוע הוציא שאול את הסינגל החדש שהוא גם שיר הנושא באלבום - "צעדים עוקבים".

השיר החדש - "צעדים עוקבים" מוצלח במיוחד, הוא ממשיך את הקו הרגוע והכנה של שאול מהסינגלים הקודמים לו ועושה עבודה מצוינת בעזרת קולו, הלחן והמילים. משהו בשיר ובאלבום בכלל מוכיח עד כמה הוא מוכשר. על המילים והלחן בשיר אחראי שאול בעצמו ועל ההפקה המוזיקלית בשיר הופקד אדם פרי אשר הפיק את האלבום כולו.סך הכל אלבום מוצלח במיוחד וכך גם השיר - "צעדים עוקבים" שעושה עבודה מעולה מכל הבחינות ויוצרת חבילה מוזיקלית מצוינת ונעימה לאוזן.

לסיכום: תתחילו לשנן את השם גם בהקשר מוזיקלי.  ★★★★★

 

הדג נחש -"עוד יהיה טוב"

מאמינה שכולכם מכירים את הלהקה "הדג נחש" שנחשבים לאחת הלהקות המצליחות שמראו במדינה בשנים האחרונות (כבר 19 שנה!) הם הוציאו  9 אלבומים ואין ספור להיטים בינהם: "שירת הסטיקר", "יום שישי", "זמן להתעורר", "הנה אני בא" ועוד'

בימים אלו עובדים הלהקה על אלבום עשירי במספר מתוכו הוציאו את הסינגל - "עוד יהיה טוב". הסינגל נכתב ע"י
שייקה פייקוב, שאנן סטריט, גיא מר, יאיא כהן אהרונוב והדג נחש על הלחן אחראיים: שייקה פייקוב והדג נחש עיבוד השיר הופקד בידיהם של יוסי פיין (שגם הפיק מוזיקלית), דודוש קלמס והדג נחש. השיר ממשיך את הקו כמו ברוב שירהם של הדג נחש וזה לגמרי בסדר, זה מה שהופך אותם למי שהם ומה שהם כבר שנים רבות פה. הסינגל מוצלח, הוא סוחף אך עם זאת קצת רועש מידי בחלקים מסוימים בשיר.

לסיכום: מצליחים בכל מצב.  ★★★★

 

רויטל נחמני - "מאמו"

רויטל נחמני היזא זמרת צעירה בתחילת דרכה אשא עובדת בימים אלו על אלבום הבכורה שלה ממנו שיחררה לאחרונה את הסינגל "בקצה הדרך". השבוע, כחודשיים לאחר יציאת הסינגל הראשון שלה מוציאה הזמרת נחמני את הסינגל השני מתוך האלבום הראשון העתידי - "מאמו"

הסינגל בחדש נכתב והולחן ע"י נחמני בעצמה ועובד והופק מוזיקלית ע"י יעקב למאי. השיר דיי טוב סך הכל, הוא ממכר ומקפיץ. בנוסף לשיר יש גם קליפ בו מככבת השחקנית המצליחה שרה פון שוורצה ("זגורי אימפריה").  סך הכל שיר קייצי, וטוב. הביצוע של נחמני טוב גם הוא וכן גם הקליפ שמצורף אחליו אשר משנה את האווירה ומוסיף רבות לשיר, שבהחלט יכול להצליח.

לסיכום: בטוחה שעוד נשמע ממנה.  ★★★★

 

אבי מסיקה ואושר כהן - "תני לי אהבה"

אבי מסיקה הוציא לפני יותר משבע שנים את השיר "תני לי אהבה" מאז הוא נהיה להיט די גדול באותה התקופה והשבוע שנים אחרי החליט אבי להוציא את השיר מחדש, בעיבודשונה ועדכני יותר ביחד עם אושר כהן.

כזכור, השיר "תני לי אהבה" היה אחד הלהיטים היותר גדולים אי שם ב2009, הוא הושמע כמעט בכל מקום והיה ה"זהב" ו"חצי משוגע" של תחילת עידן היוטיוב (כן כן זה היה די מזמן). הביצוע המחודש לשיר מצליח להחזיר שיר כל כך ישן ולהפוך אותו למשהו חדש ועדכני הרבה יותר כדי שיוכל להצליח ולהיות מוכר גם לבני הנוער שלא זכו להתמכר אליו בפעם הראשונה שיצא.

לסיכום: החלטה מצוינת שגורמת ללא מעט נוסטלגיחה מוזיקלית. ★★★★★

שווה האזנה

פולמון - ראש גדול - כדברא: המפגש!

מה קורה כשאיתמר זהר, עדי שרון ודנה לב נפגשים? קאבר שווה במיוחד לשיר "הלילה יעבור" של יפתי. את איתמר שר שמענו לא מעט פעמים ביוטיוב, את כישרון השירה של עדי שרון גילינו ממש בסרטון הזה ואת דנה לב מסתבר גילינו בתכנית הראליטי x factor ישראל" שם באה לאודישן זמן רב לפני פריצתה בכדברא. הביצוע של השלושה פשוט מושלם! משהו בו נראה כל כך ספוטני ואמיתי ויחד עם ביצוע מעולה של השלושה ישר את אחד הקאברים הטובים שנראו לאחרונה ברחבי האינסטגרם אצלי בנייד. 

תגובות