חמישים שנה לשחרור: השירים הכי ירושלמים. צילום: יח"צ

חמישים שנה לשחרור: השירים הכי ירושלמים

לכבוד יום ירושלים החמישים במספר, הכנו בעבורכם את חמשת השירים הכי מיוחדים שנכתבו על העיר ירושלים, מוכנים?

היום, (ד'),מתקיים יום ירושלים, 50 שנה מאז ששוחררה ירושלים במלחמת ששת הימים, לכבוד היום החגיגי הנה כמה שירים על ירושלים שאתם פשוט חייבים לשמוע היום.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

"קול זיכרון ישן" - עידן עמדי

הזמר עידן עמדי, שידוע כירושלמי גאה הוציא באלבום השלישי שלו את - "קול זיכרון ישן" שיר שמספר על ירושלים מהצד שלו כנכד לאחד מבוני ירושלים. "קול זיכרון ישן", נכתב והולחן ע"י עמדי בעצמו, השיר אותנטי, מרגש ומספר משהו מאוד אמיתי באמצעות שיר מצוין ולחן מעולה. השיר מספר את סיפור ירושלים, על הסימטאות המוכרות והידועות, הסיפור מסופר בצורה מצוינת וזה ללא ספק שיר ירושלמי אמיתי!

 

"אם אשכחך ירושלים" - בן סנוף 

השיר "אם אשכחך ירושלים" מקורו מהמקורות, ועל הלחן בשיר אחראי יוחנן שפירא, הביצוע לשיר מרגש וגורם לי לפחות ללא מעט צמרומרת. השיר מראה עד כמה ירושלים חשובה ומשמעותית בתקופת התנ"ך וקיום, את חלק ממילות השיר אגב אומרים בטקס החופה דבר המראה עד כמה ירושלים מיוחדת וחשובה גם באירועים משמחים ואישיים. וביחד עם הלחן זה הופך למשהו מיוחד ומשמעותי עוד יותר. סנוף, מבצע את השיר בצורה יחודית וטובה במיוחד שמצליחה לרגש עוד יותר ומוסיפה רבות לשיר המרגש בין כה. ללא ספק אחד השירים היותר יפים שיש לכבוד ירושלים.

 

"הנני כאן" - יהורם גאון והראל סקעת

לא הרבה יודעים אבל השיר "הנני כאן" הוא בעצם על העיר ירושלים, השיר מספר על המסע לעיר ועל העיר עצמה, השיר מראה עד כמה ירושלים מיוחדת. השיר הזה מיוחד כל כך דווקא כי לא כולם יודעים שנכתב לירושלים, וזה מה שהופך את זה לטוב ומיוחד עוד יותר. על המילים אחראי חיים חפר ועל הלחן בשיר דובי זלצר. השיר שייך במקור לזמר יהורם גאון, והראל סקעת עשה לו חידוש והוסיף אותו לאלבומו הראשון והאחרון.

 
 

"לך ירושלים" - רן אלירן

"לך ירושלים" נכתב ע"י עמוס אטינגר והולחן ע"י  אלי רובינשטיין, השיר הוא אחד השירים היותרמוכרים עם העיר. השיר מספר על היחודיות של ירושלים לעומת ערים אחרות, ועל האהבה השונה והמיוחדת כלפי העיר. השיר בעצם מראה עד כמה ירושלים שונה ממקומות אחרים וזה מעין שיר הלל לעיר. וזהו אחד השירים היותר יפים שנכתבו על ירושלים. שימו אוזן. 

 

"ירושלים של זהב" - נעמי שמר

אי אפשר שלא להכניס את השיר "ירושלים של זהב" אותו כתבה והלחינה נעמי שמר ז"ל. השיר הוא ללא ספק השיר הכי מזוהה עם ירושלים, השיר אומר עד כמה ירושלים מיוחדת, ועשויה זהב, ובעיקר מראה על האהבה כלפי העיר. השיר זכה בכל שנותיו לביצועים רבים ושונים בינהם: שירי מימון, ריטה, נינט טייב, יהורם גאון, עופרה חזה ז"ל ועוד רבים. בשנה שעברה יצא חידוש לשיר המוכר אותו מבצע הראל מויאל, ירושלמי במקור.

 
 
 

יום ירושלים שמח!

 

תגובות