חג ביכורים מוזיקלי: אלבומי הבכורה שהכי אהבנו. צילום: זוהר רון

חג ביכורים מוזיקלי: אלבומי הבכורה שהכי אהבנו

מה הקשר בין נדב גדג', עידן עמדי, יובל דיין ושירי מימון? הכנו עבורכם את אלבומי הבכורה שאתם פשוט חייבים לשמוע!

חג שבועות הוא גם חג הביכורים, בו על פי התנ"ך היו ממלאים את הטנא בבכורי השדות ושבעת המינים, אנחנו לקחנו את זה שלב אחד קדימה ולכיוון מוזיקלי ואספנו כמה מאלבומי בכורה (אהבתם את משחק המילים?) הכי טובים שאתם ממש חייבים לשמוע.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

נדב גדג'

רגע אחרי שסיים במקום תשיעי בארוויזיון החל נדב גדג', אותו הנער בן ה-17 בעבודה על אלבום בכורה שלו. האלבום היה כולו באנגלית עם בונוס של שיר בשפה הצרפתית (שפת האם שלו). האלבום היה טוב במיוחד, הוא הביא המון דברים חדשים ומגוונים והצליח להוכיח שוב עד כמה גדג' מוכשר, באלבום ניתן למצוא שירים כמו: "Good Vibes", "Jump", וכמובן השיר שהביא לנו את המקום התשיעי בארוויזיון "Golden Boy". האלבום צעיר, רענן ובעיקר מלא במוזיקה טובה וכיפית במיוחד! 

 

יובל דיין

את אלבומה הראשון הוציאה בשנת 2013, כשנתיים לאחר פרשיתה מחצי הגמר ב"דה וויס", האלבום מיוחד כל כך, הוא עדין, אמיתי ומביא משהו שונה למוזיקה הישראלית, מסוג הדברים שלא יצא לנו לראות יותר מידי קודם. באלבום ניתן למצוא שירים כמו: "צבעים", "לאסוף", "מי אני מולם", "עד שתחזור" ועוד'. האלבום זכה להצלחה עצומה ואף הגיע למעמד של אלבום פלטינה. אלבום רגיש ואמיתי ומשהו בקולה העדין של דיין מעצים אותו עוד יותר ושבועות הוא ללא ספק הזדמנות מצוינת שלכם להאזין לו.

 

גיא ויהל

גיא ויהל אמנם השתתפו בראליטי "The voice", אך את אלבום הבכורה שלהם הוציאו לפני השתתפותם בתכנית. האלבום הראשון אגב היה שונה מאוד משני האלבומים שבאו אחריו ולא רק בגלל שהראשון היה אלבום באנגלית לעומת השניים הבאים שהיו בעברית. כבר אז הצליחו להביא משהו מאוד חדש ומעניין וגם באלבום שמרו עהאלבום היה מיוחד מאוד, הוא כלל שירים עם אמירה ולחנים מצוינים בליווי מילים עמוקות, אלבום הבכורה של השניים היה מצוין וללא ספק מומלץ לכם לשמוע אותו.

 

שירי מימון

לעד נזכור איך היא הייתה מראשוני המשתתפים ב"כוכב נולד" ואת הגמר המהולל שם הגיעה למקום השני. בשנים שאחרי התכנית היא החלה לאסוף חומרים, השתתפה בהצלחה באירוויזיון, וגם הוציאה מימון אלבום בכורה מוצלח במיוחד, שאת שיריו אנו מכירים וזוכרים עד היום. האלבום היה מעולה, הוא כלל שירים בתוכו שירים כמו: "השקט שנשאר", "עד שתבין אותי", "לאן שלא תלכי" ועוד רבים וטובים שעשו טוב לפופ המקומי ולקול שלה. האלבום זכה להצלחה גדולה ואף הגיע למעמד של אלבום זהב. השירים היו מוצלחים במיוחד, והוכחה מצוינת לכך היא הצלחת של השירים גם יותר מעשר שנים אחרי. 

 

עידן עמדי

רגע אחרי שהגיע למקום השני בגמר "כוכב נולד 8" החל עידן עמדי, אז משוחרר צעיר מצה"ל, לעבוד על אלבום בכורה. כבר באודישן הראשון שלו הבנו את אהבתו לארץ, הקשר שלו לצבא ושהוא מלחין, כותב וזמר מעולה. דבר שהוכח גם באלבום הבכורה שלו שהיה ישראלי במיוחד. את כל השירים באלבום כתב והלחין עמדי בעצמו וכלל שירים כמו "כאב של לוחמים, "ישראל", "אלייך" ועוד'. בנוסף, האלבום זכה להצלחה גדולה שכללה אלבום זהב זמן קצר לאחר יציאתו. האלבום מומלץ במיוחד וזה לגמרי הזמן שלכם לשים פליי ביוטיוב.

 

עדן בן זקן

רגע לפני שהיא מילאה את קיסריה השתתפה הזמרת עדן בן זקן בראליטי השירה "X factor", שם הצליחה לכבוש אותנו די מהר בעזרת כישרון מוזיקלי גדול במיוחד. לקראת שנת 2015 הוציאה בן זקן הצעירה את אלבומה הראשון, שכלל להיטים כמו "מלכת השושנים", "פיסה מזכרוני", "שורף לי בעיינים" ועוד. האלבום זכה באלבום פלטינה ואף בן זקן זכתה באותה השנה בתואר "זמרת השנה", בהחלט מרשים במיוחד. אם בתכנית ראינו אותה שרה בעיקר אנגלית באלבום היא מביאה סגנון שונה לחלוטין, היא מגישה את השירים בצורה מצוינת וזו ללא ספק סיבה מספיק טובה לשמוע את האלבום הזה שמקנה לה את התואר "היורשת של שרית חדד"

 

 

תגובות