ג'ורדי מקבל פרס אקו"ם: "בהתחלה אנחנו קשים לעיכול". צילום: אורית פניני

ג'ורדי מקבל פרס אקו"ם: "בהתחלה אנחנו קשים לעיכול"

טקס המוזיקה של אקו"ם הוא לא מהטקסים שמודיעים בו על הזוכים במפתיע, הם כבר יודעים על כך מראש ובכל זאת, התרגשנו יחד איתם במעמד המיוחד. בין הזוכים: עומר אדם, סאבנימינל קפה שחור חזק וגם: ג'ורדי שקיבל את הרגע והכבוד לו הוא ראוי

אמש (ב׳) התכנסו לטקס הפרסים השנתי של אקו"ם של השנה מיטב אנשי המוזיקה הישראלית הבולטים בתחום. פרסי אקו״ם, הינו טקס בו מעניקים פרסים ומפעלי חיים לאנשים שחוללו שינוי או פריצת דרך בתחום במהלך השנה החולפת. ריכזנו עבורכם כמה מהקטגוריות הבולטות בטקס ותפסנו לשאלון קצר כמה מהזוכים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בקטגוריית פרס שיר השנה זכה לא אחר מאשר השיר האהוב ״אחרי כל השנים״ של עומר אדם. כידוע לנו, עומר הוא אחד ממובילי הזמר הים תיכוני. ואין ספק שהוכיח לנו את זה עם זכייתו המרגשת. בטקס ביצע עומר על הבמה את השיר כמובן. וזכה לאהדת הקהל שנכח באולם.

עומר אדם
עומר אדם © אורית פניני

בקטגוריית הישג השנה לתגלית, זכה המפיק המוזיקלי המדובר ביותר בשנה האחרונה ג׳ורדי (ירדן פלג) או אם תרצו, ג׳ורדי ג׳ורדליש. תגובתו של ג׳ורדי על הזכייה המרגשת: ״לא האמנו שנגיע לזה כל כך מהר, אנחנו בסך הכל שנה וחצי בשטח". כמו כן התייחס ג'ורדלצ'ה גם לשיר החדש, "טודו בום" שצף בכל מקום: "יצרנו משהו חדש ושונה מהשירים הקודמים, חשוב לנו לחדש. לפעמים השירים שלנו קשים לעיכול בהתחלה, אבל בסוף זה עובד". בנוסף אמר: "כיף ומרגש לזכות בתואר הזה, זה לא מובן מאליו. והשאיפה הבאה שלי היא חו"ל".

© אורית פניני

סטטיק ובן שהיו אמורים גם הם להיות בטקס ולחלוק את המעמד עם ג'ורדי לא יכלו להגיע, אך המפיק המוזיקלי שמזמן גם הפך לכוכב בפני עצמו ולאחד מהמפיקים המבוקשים בתחום (כמו למשל על ידי שרית חדד ועברי לידר) קיבל את הרגע שלו בכבוד רב.

בקטגוריית השיר המושמע ביותר של השנה זכה השיר ״שרוטים״ של סאבלימינל (קובי שמעוני) האהוב שממש לא מזמן שחרר את אלבומו החדש: "היום אפשר לדעת את הנתונים האמתיים בזמן אמת, כלומר, באמת יודעים מה משודר ברדיו וזה לא מבוסס על כל מיני מדגמים וכדומה" קובי זוכה כבר בפעם השנייה ברציפות בתואר ומוסר: "יצא ששנתיים השירים שלי הם המושמעים ביותר, זו גאווה ענקית לקבל הוקרה מאקו״ם".

© אורית פניני

בקטגוריית מלחין השנה זכה דודו טסה, שהוציא בשנת 2016 את אלבום ״הגולה״ בו כתב את רוב המילים במשותף עם גלעד כהנא. בשנת 2017 נבחר להופיע כמופע החימום של להקת רדיוהד בסבב ההופעות שלהם בישראל ובארצות הברית בקיץ 2017. מבין מהשירים שהלחין: ״ואולי״ (מירי מסיקה), ״לב חופשי״ (מוקי).

© אורית פניני

בקטגוריית פרס הדירקטוריון זכו להקת "קפה שחור חזק" שכל הזמן רק מתחזקים במעמדם במוזיקה הישראלית "תמיד כיף לנו לקבל פרס, זה נותן כח להמשיך". בנוסף שחררו גם מסר אוהב לקהל: "צריך להאמין בעצמכם, אנחנו מגשימים את החלום שלנו כל יום מחדש". ומה הלאה? להרכב יש שאיפות עם רגליים על הקרקע: "אנחנו פשוט רוצים להמשיך ליצור ולהמשיך לעשות מוזיקה טובה".

© אורית פניני
תגובות