טיפוסים מוזיקלים: לכל אחד יש חבר כזה ש.... צילום: fotolia

טיפוסים מוזיקלים: לכל אחד יש חבר כזה ש...

כולנו אוהבים מוזיקה, אבל יש כאלה שלוקחים את זה רחוק מדי. בכל חבורה יש את החבר שתמיד ממציא מילים לשירים, המעריץ האובססיבי, או זה שפשוט יודע יותר מדי. אז מי אתם מהרשימה?

מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו מאזינים למוזיקה בבית או בחוץ, עם לבד או עם חברים. אבל לא כולנו אותו הדבר, בכל חבורה יש טיפוסים שונים. יש את זה שיודע את כל המילים של כל השירים, יש את החבר שתמיד זורק עובדות ופרטי טריוויה מעצבנים על כל שיר וזמר ויש את החבר שאף פעם לא יודע את המילים. בואו לבדוק איזה אתם...

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

החבר הזה שיודע את כל המילים לשיר

יש שירים שכולנו מכירים את המילים אליהם ומזמזמים אותם ביחד בכל מקום: בים, בשיעור, בהפסקה וגם במיטה רגע לפני שאנחנו נרדמים. אבל בנוסף לשירים המוכרים, ישנם שירים אהובים נוספים שמוכרים לכולנו אך אנחנו לא באמת יודעים מה המשמעות שלהם או המילים מאחורי המוזיקה, למשל השיר 'דספסיטו'. נדמה כאילו יש מן הסכם לא כתוב בנוגע לכך שמילות השיר לא רלוונטיות אלא רק המקצב והאווירה. לפעמים כשטועים ביחד ועושים שטויות ביחד, במיוחד כשזה נוגע לתחום שקרוב אלינו כמו תחום המוזיקה, זה יכול להיות מצחיק ומהנה, אבל יש את החברים האלה שבאים להרוס את כל הכיף; אלה שמכירים כל מילה ומילה ומסתכלים עליכם עם פרצוף עקום כשאתם ממציאים מילים מקוריות משלכם למנגינה.

© giphy

החבר שפשוט לא מכיר שום שיר באמת

לעומת החבר שיודע את כל המילים לכל השירים, תמיד יש את זה שאפילו לא יודע את המילים לשיר "היום יום הולדת". אגב, זה שהוא לא יודע את המילים לא יעצור אותו מלנסות לשיר אותם ולהמציא שיר אחר לגמרי שפשוט יושב על אותה המנגינה. המלצה מאיתנו: אל תלכו עם החבר הזה לקריוקי, אלא אם כן בא לכם לצחוק קצת. אבל בשביל לצחוק קצת אתם יכולים גם סתם לכבות את השיר ברקע בזמן שהוא שר ולתת לו להמשיך את הביצוע הייחודי שלו.

 

© giphy

 

החבר שחייב להזכיר שהוא הכיר את השיר לפני כולם

תמיד יש את החבר הזה שפשוט מחליט לקחת בעלות על שירים, זמרים או אלבומים מסוימים. הוא מחכים לרגע שייצא השיר החדש ומתחיל לשיר אותו ללא הרף, מה שמוביל בסופו של דבר לכך שכולם נדבקים בלהיט. בהתחלה זה נראה לו מלהיב, אבל מהר מאוד הוא מתהפך ומחליט שהשיר הזה שלו. פתאום כשאתם מדליקים את השיר הוא מתחיל לזרוק לעברכם הערות; "נמאס לי כבר לשמוע את השיר הזה, שמעתי אותו כל כך הרבה פעמים!", "עוד פעם אתה שומע את זה? לא היית מכיר את זה בלעדיי", או סתם מתלהב וצועק: "היי, זה השיר שלי!" לא. זה בכלל שיר של נועה קירל.

החבר שמגזים עם האהבה לזמר/ת

יש מעריץ נאמן, ויש מעריץ מוגזם. גם אתם מכירים את האנשים האלה שפשוט לא מסוגלים שמישהו יעביר ביקורת על הזמר האהוב עליהם כאילו הוא משהו קדוש? גם אם הזמר יוציא גרסא מחודשת ל'יונתן הקטן' הם יהללו אותו ולא יפסיקו לומר כמה הוא מוכשר וגאון. בדרך כלל כשהזמר האהוב עליהם מוציא שיר חדש הם ישתפו אותו ישר בקיר שלהם, עוד לפני שהם יספיקו להקשיב לשיר ולהבין על מה הוא מדבר. משעשע.

© giphy

החבר שמאזין למוזיקה הזויה

יש מוזיקה שנחשבת מוזיקת מיינסטרים; מוזיקה עכשווית שרוב האנשים בארץ ובעולם מכירים, אבל רובנו גם מכירים המון שירים שלא נחשבים כמוכרים ביותר בתעשייה. יש כאלה שיעדיפו להקשיב לסטטיק ובן אל ויש כאלה שיעדיפו את רדיוהד, אבל בכל חבורה יש את החבר המוזר שאף אחד לא רוצה שהרמקול בטעות יגיע לידיים שלו. אף אחד לא מכיר שום רצועה שהוא ידליק, השמות של הלהקות שהוא מקשיב להן יישמעו כמו שם של סרט אימה מומצא, והאוזניים כמעט ידממו אחרי ביקור אחד בבית שלו.

 

© giphy

 

החבר שיודע יותר מדי פרטים על השיר

מכירים את זה שאתם מדליקים שיר ופתאום אחד מהחבר'ה מתחיל לזרוק הערות לגבי השיר? הוא יכול לציין לכם מה בדיוק קרה בדקה 2:23, הוא שם לזה שצבע האודם של הזמרת מתחלף לגוונים שונים במהלך הקליפ, הוא יודע בדיוק איפה הקליפ צולם ואם תעברו ברחוב שהופיע בקליפ לחלקיק שנייה הוא יזכיר ויספר לכם על זה. את החברים האלה כדאי לכם לשמור קרוב קרוב כי הם תמיד יידעו יותר מכולם, והחומר שיש להם בידיים תמיד יהיה מעניין ומגניב.

© giphy



תגובות