סדריק בן שבת: "לא מתחרט על הפרישה מ'האולטראס'". צילום: אורלי אייל לוי

סדריק בן שבת: "לא מתחרט על הפרישה מ'האולטראס'"

הוא חווה את תחילת המיינסטרים עם "האולטראס" ואז פרש לדרך עצמאית בעוד הם המשיכו עם "מסיבה בחיפה". סדריק בן שבת לא מתחרט ומרגיש שהלבד רק עושה לו טוב. ריאון מיוחד

הרבה לפני "מסיבה בחיפה" ושאר הלהיטים שיצאו לאחרונה לצמד "האולטראס", הם בכלל היו שלישיית חברים מהודקת שצמחו יחד והקימו את ההרכב בילדות בנתניה, אך רגע לפני שגם ההורים והמבוגרים החלו להכיר את אותם, סדריק בן שבת החליט לפרוש אחרי אלבום בכורה, כשהנוער כבר היה בטירוף אחריהם, ולפנות דרך לקריירת סולו עליה עובד בימים אלו.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

אתה גם כותב, מעבד ומלחין לעצמך את השירים. לא מובן מאליו.

"זה פשוט כיף וחוויה ענקית, אבל אני רגיל לעשות את זה עוד מהתקופה של 'האולטראס'. יותר נכון שבתקופה של האולטראס לא הייתי מפיק, יותר הייתי כותב, מלחין, וזהו ואז לאט לאט הגיע הזמן הזה של אחרי הצבא והלכתי ללמוד במשך שנתיים, ביססתי את עצמי עוד בלמידה עצמית עם מפיקים בחו"ל דרך הסקייפ וכאלה ואז לאט לאט הפכתי למכונת סאונד שאני היום".

נשמע קשה.
"זה כיף, אין לך מישהו שיושב לך על הראש בקטע הזה, אני בוחר לעצמי את המוזיקה שלי בסטייל שלי, בסגנון שלי, אף אחד לא יכול להגיד לי מה לעשות, וגם כל שיר זו חוויה הפני עצמה כל הזמן. אני נהנה מזה".

וכל שיר מבוסס על חוויות, מאיפה ההשראות?

"התבגרתי. בשנה האחרונה, התחתנתי, הבאתי ילד, בניתי בית, אתה עובר שלב בחיים וזה מבגר אותך. פתאום אתה גם מסתכל בפרספקטיבה קצת אחרת על החיים ואתה רוצה להיות קצת יותר רציני בטקסטים שלך ולהביע איזה מסר אחר לקהל שלך. פחות בא לך להיות הילד השטותניק שהיית מפעם, זהו, התבגרנו".

© אינסטגרם

להחליט לפרוש מלהקה, שכבר אז הייתה הצלחה ושם עולה אצל הנוער זה לא קל. חווית משבר אחרי?

"אני בן אדם מאוד מאוד אופטימי בחיים שלי, וכל אחד חווה משבר, אני אשקר אם אני אגיד שלא. אבל זה כן לקח אותי כמה צעדים אחורה כי באיזשהו שלב לעזוב הרכב שהוא מצליח ולקחתי פה סיכון די כבד בשלב גבוה. עשיתי את זה כי מבחינתי אני רוצה להביע את האמנות שלי ואני הרבה מאוד זמן משתוקק לזה. אז אמרתי יאללה אני הולך על זה בכל הכוח".

האולטראס באולפן פרוגי. 2013
האולטראס באולפן פרוגי. 2013

עכשיו עם כל ההצלחה שלהם, אתה מתחרט על ההחלטה הזו?

"ממש לא. אני די נהנה במקום שאני נמצא וטוב לי. אני בא מבית מוזיקלי אז לימדו אותי: 'תעשה את האומנות שלך בצד הטוב ביותר, השאר זה רק בונוס' וזה מה שאני עושה. אני רואה את ההצלחה של אלי ודן (האולטראס - נ.פ) ואני הכי מפרגן להם בעולם, תמיד אהיה שם בשבילם. הייתי בכל ההשקות, בכל המסיבות, בימי הולדת, בהכל. אני תמיד שם, לא יעזור. בשבילם אני אלך גם עד סוף העולם מה שנקרא. וגם הם אותו הדבר. אני לא מבכה על זה שעזבתי ושעכשיו ההצלחה שלי היא פחות, אני עושה את הדרך שלי לאט לאט. עכשיו אני אומן בזכות עצמי, אני צריך להתחיל מאפס דרך, גם 'האולטראס' התחילו מאפס דרך, ובסופו של דבר הגיעו לאן שהגיעו, אני מאמין שגם בדרך שלי זה יגיע".

יש עדיין חיבור מוזיקלי ביניכם?

"החברה מפרגנים לי, אנחנו שומעים מוזיקה אחד של השני. מביעים דעות כל הזמן לאחד לשני בהכי אהבה גדולה".

 

הרכב מנצח (: @the_ultras @eli_ultras_perez @dan_ultras_bartov

A post shared by 🎤CEDRIK🎤 (@cedrik_bs) on

אחרי שני צורות עשייה מוזיקליות, יותר טוב ה'לבד' או בחבורה?

"תכלס אני אוהב את השקט שלי. גם כשהייתי בהרכב היינו עושים מין אג'נדה כזאת שכל אחד כותב בשקט שלו את הטקסטים, ואז נפגשים ביחד ומחברים את הכל לשיר אחד, ליצירה אחת. אבל פה כן כיף לי, אני אוהב לעבוד לבד. מידי פעם שאנשים באים לעבוד אצלי באולפן, קצת עובדים לידי. אבל יש שלב ביצירה שאני אומר 'הלו חבר'ה עד כאן אני צריך את השקט שלי, עכשיו זה הזמן שלי להפעיל את הקסמים שלי' וקסמים לא מגלים, זה בא לבד".

© אינסטגרם

אז זה יתרון.

"מבחינת תפוקת השירים, היא די יותר איטית. אני כן יכול לסיים כמות שירים ואז להגיע למצב שכל חודשיים אני משחרר סינגל חדש, אך פה זה יותר לאט. עד שאני מסיים סינגל לוקח קצת זמן להפיק אותו ולעבד אותו. העבודה היא יותר איטית אבל בתקופה האחרונה אני מוסיף לעצמי יותר שעות ביום כדי לעבוד כמה שיותר במרץ ויותר קשה, אפילו אם העיניים אדומות מעייפות והכל טוב ויפה, אני רוצה לתת יותר דרייב כדי לתת הספק מהיר יותר, זו הקללה שלי בתור מפיק וגם אומן".

ומה החלום?

"לצעוק 'ערב טוב נתניה' במקום 'ערב טוב קיסריה', לעמוד בעיר שלי, שגדלתי בה כל החיים ונתתי הרבה בשבילה ושעוד אנשים בעיר הזאת יכירו אותי".

 

אתה בדרך לשם, הוצאת כבר כמה סינגלים והאחרון ביניהם נקרא "שופינג".

"נכון, קודם כל זה סינגל די ציני, יש לי הרבה חברים שעברו תקופות עם חברות שלהם בחיים - נפרדו, עזבו, כל פעם הייתה מישהי שהייתה 'באה והולכת' מה שנקרא. בכל פעם ובכל קשר היה להם מן קטע כזה שהמישהי הזאת הייתה גוררת אותך לקניות והם היו מתייאשים. אז אמרתי לעצמי 'בואנ'ה צריך לעשות על זה שיר' ואז בא לי הרעיון וצריך לקרוא לזה פשוט ככה - 'שופינ'ג. התחלתי ככה לשמוע סיפורים מהחבר'ה חוויות, תמללתי את זה לטקסט, הפקתי את העניין וזהו ככה זה נולד פשוט".

 

 

מרוצה?

"אני מת על מה שיצא. אני מקבל הרבה תגובות טובות עליו גם במיוחד על ההפקה המוזיקלית מעבר לנושא של השיר כאילו אנשים מאוד התחברו לז'אנר הזה שאני עושה, יותר היפ-הופ פאנק כזה, אף אחד לא עושה את זה כמעט בארץ וזה העניין, כל המטרה זה לחדש ואני תמיד משתדל להיות הכי 'יוניק' שאני יכול להיות וזה מאוד מאוד חשוב לי לא להיות משעמם ולהישמע 'מאותו פס ייצור'".

ומה עם פס הייצור האישי המתוכנן שלך?

"אני כבר עובד על הסינגל הבא. האמת שיש הרבה סינגלים באולפן ופרויקטים שהם פתוחים, פשוט רק צריך לסיים אותם. אני רק אני יכול להגיד לך שהסינגל הבא יהיה עם זמר מזרחי, בהתחלה הייתי מאוד מאוד נגד לשתף פעולה עם אותו אחד ולמרות שעשיתי את זה בעבר ב'אולטראס' אמרתי שאני הולך על זה. הבאתי בחור מקסים, ילד פלא מה שנקרא. לא הלכתי דווקא על מישהו מוכר, למרות שיכולתי, אין לי את הבעיה במישור הזה, אבל אמרתי לעצמי שאני רוצה לתת לבחור הזה הזדמנות כי הוא מאוד מוכשר. אני מאמין שכבר חודש הבא הוא יצא ו'וואלה' אני נותן בזאת את המילה שלי שפרוגי יקבלו את הספויילר הראשון ממנו!".

© אינסטגרם

איפה נראה אותך בעוד כמה שנים?

"מאמין שאני מביא לעצמי עוד איזה 12 צאצאים ככה (צוחק), סתם לא, אבל בטוח אני מביא עוד ילד או שניים, מרחיב את המשפחה שלי ועושה מוזיקה לבד ועם הגדולים בארץ, ובעזרת השם גם עם עוד כמה אלבומים".

מסר לגולשי פרוגי?

"אני כבר מלווה את פרוגי עוד מתקופת ההרכב, היינו כותבים לכם טור אישי, ואני כבר מכיר את הגולשים ולא מפסיק לקבל תגובות מהם, שרק ימשיכו לפרגן. אוהב אתכם!"

תגובות