סיכומוזיקלי: "שיר שמתאים בדיוק לסופ"ש". צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: "שיר שמתאים בדיוק לסופ"ש"

כמו בכל סוף שבוע הזה אנחנו בטור שעוזר לכם לעקוב אחרי כל מה שחדש במוזיקה בשבוע שחלף. והפעם: סוף שיש לו התחלה חדשה, ושיר שמחזיר עשור לאחור

גם השבוע הבאנו עבורכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל עוד כמה סרטונים מוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עילי בוטנר וילדי החוץ- סוף שיש לו התחלה חדשה

רגע לפני יציאת אלבום החדש של "עילי בוטנר וילדי החוץ" שחררו השבוע ההרכב הכי מוכשר בתעשייה הישראלית סינגל חדש ששמו "סוף שיש לו התחלה". 

את הסינגל החדש "סוף שיש לו התחלה" כתבו ריטה, גל לוגסי שגם מבצעת את השיר לבדה, ובוטנר שגם הלחין את השיר. על ההפקה המוזיקלית בשיר הופקדו צוף דבוסק ויפתח שחף. השיר עדין ורגוע, הוא אמיתי ונוגה וגל מצליחה לבצע אותו בצורה מצוינת, עדינה ומדויקת. לשיר המעולה מצורף קליפ מיוחד בו רואים את גל שרה ולידה מסכי טלוויזיה מדגמים ישנים במיוחד. סך הכל שיר באמת מצוין וגל מבצעת אותו בצורה מעולה וייחודית. ההצטרפות שלה להרכב בהחלט תורמות עוד עוד להרכב המוכשר.

לסיכום: עדין ויפייפה. ★★★★★

 

נופר סלמאן- כולם חוץ ממך

נופר סלמאן פרצה ב"כוכב הבא" ומאז הספיק להוציא את הסינגלים: "איך הוא בא אלי", "אחכה לך בכל מקום", ולהתגייס ללהקה צבאית. השבוע הוציאה סלמאן הצעירה סינגל חדש לקראת אלבום בכורה.

את הסינגל החדש - "כולם חוץ ממך" כתב נועם חורב ועל הלחן ההפקה והעיבוד אחראי לורן פלד. הקליפ שמצורף לשיר מצוין! הוא מוסיף לשיר כל כך הרבה ומצליח להפוך אותו לטוב הרבה יותר ממה שהוא עכשיו. משהו בבחירה שעשו עם הקליפ הזה פשוט מושלמת- הכל מתחבר למילים ולקצב השיר בצורה מדהימה. השיר לא פחות ממצוין, הוא מצליח לחבר בין לחן, מילים, קליפ וווקאליות בצורה כל כך טובה.  המילים כתובות בצורה מדויקת ויחד עם קולה שלך סלמאן יוצרים שיר עוצר נשימה. אפשר להגיד ללא ספק שזה הוא אחד השירים הטובים שהוציאה סלמאן.

לסיכום: לא מפסיקה להפתיע, מחכים כבר לאלבום. ★★★★★

 

אביבה תבורי וריקו- דיבורים כמו חול

כחלק מהתכנית "להיות זמרת" שחררו הזמר ריקו ואביבה תבורי (כן כן, זו בהחלט אמא של בן אל) שיר חדש. "דיבורים כמו חול".

את "דיברים כמו חול" כתב רמי לב ועל הלחן הופקד עדי לאון שגם לקח חלק בעיבוד השיר לצד אאלירן אביטל שגם אחראי על ההפקה המוזיקלית בשיר. חייב לציין שבהתחלה יש משהו מאוד לא מובן בשיר. אביבה אמנם מופיעה בכל הקליפ אך כמעט ולא שומעים את קולה, היא בעיקר זורקת משפט פה ושם ולא מעבר, דבר שקצת מאכזב. . השיר סך הכל נחמד, קליפ שמוסיף לא מעט לשיר ומילים שמשתלבות עם לחן ממכר.

לסיכום: ציפיתי ליותר. ★★★

 

עידן רפאל חביב- אין כבר סתם

אחרי שהוסיף המון צבע למוזיקה הישראלית בשנים האחרונות, ולאחר ששחרר את סינגל לפני חמישה חודשים בלבד, הזמר המושלם עידן רפאל חביב עושה לנו את השבוע בשיר חדש.

השיר החדש נקרא "אין כבר סתם", ואותו כתב והלחין חביב בעצמו. בנוסף לכל, הוא גם לקח חלק ברוב "מאחורי הקלעים" של יצירת השיר, בינהם תפקיד העריכה וההפקה. השיר, עם כל הפשטות שיש בו, מזכיר לנו את המוזיקה הישראלית הישנה והטובה מלפני כמעט עשור. אנחנו מאושרים שיש מישהו שממשיך את הקו הזה, ואנחנו בהחלט מאוהבים בשיר, שעם כל הפשטות שלו, כל כך עוצמתי.

לסיכום: לחן גאוני, מילים גאוניות. לא פחות ממושלם! ★★★★★

 

ג'יין בורדו- בכללו

ג'יין בורדו, הלהקה שאחראית על להיטים כמו "איך אפשר שלא", "עינב" ועוד, מפנקת אותנו השבוע בסינגל חדש ואיכותי בהחלט.

הסינגל מאוד קליל ומאוזן, יש בו משהו רגוע שגורם לחיוך לעלות, שיר שמתאים בדיוק לסופ"ש. משהו בן קולות הגברים בלהקה, לבין קולות דורון טלמון, סולנית הלהקה, יוצר משהו מאוד מרגש שיושב בול על המנגינה הקלילה והמילים שהרכיבו חברי הלהקה יחד.

לסיכום: זכינו. ★★★★★

 

שווה האזנה:

השבוע הזמר חנן בן ארי העלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון מתוך חדר החזרות לקראת הופעה במועדון הזאפה, בוידיאו זכינו לראות חלק מתוך השיר "איזון". הסרטון לגמרי עושה חשק להגיד להופעה הקרובה של בן ארי המוכשר! שימו אוזן, מבטיחים שווה לכם.

 

נותנים באיזון: מתכוננים למופע צהריים בזאפה ת"א. מחפשים כרטיסים? מצאתם: http://bit.ly/HananZapaTA18

A post shared by hanan ben ari חנן בן ארי (@hananbenariofficial) on

לכבוד יום האהבה שהתרחש השבוע, הזמרת הצעירה אגם בוחבוט העלתה לחשבון היוטיוב שלה קאבר מיוחד לשיר "סיפור ישן" של עומר אדם ולירן דנינו. משהו בקול העמוק של אגם נתן זווית מעניינת מאוד לשיר, ועשה לנו טוב.
הקאבר מושלם, וכל מילה מיותרת. אם אתם לא מאמינים לנו, אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם.

 
תגובות