השירים של כוכבי הרשת: אמיתיים או עוד דרך להשיג עוקבים?. צילום מסך מיוטיוב

השירים של כוכבי הרשת: אמיתיים או עוד דרך להשיג עוקבים?

היוטיוב השתלט על חיינו וכך גם אינסוף כוכבי רשת שמנסים את מזלם בכל תחום, אך האם השירים שלהם הם בעלי משמעות אמיתית? טור דעה

בשנה האחרונה קהילת כוכבי הרשת בישראל התחילה לקבל המון יחס ואהבה מהצופים שלהם ובכלל בכל הפלטפורמות, הם מקבלים קמפיינים, משתלבים בעולם הבידור ומתנהלים עם סוכן צמוד. לרוב כוכב רשת אינו מגדיר את הסגנון שלו, פעם אחת הוא יכול לפרסם סרטון פרודיה או סטנדאפ, פעם אחת סרטון ביוטי (איפור) ולנושא העיקרי שלנו - הוא יכול גם להוציא שיר. אך האם זו מוזיקה "לשם המוזיקה" והיצירה או שזו עוד דרך להשיג יותר צפיות ועוקבים?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

היוטיוב היה מאז ומתמיד רשת חברתית בעלת יכולת להוות מקפצת דרך לזמרים ואמנים חדשים שרק מחכים לפרוץ, עיינו ערך - ג'סטין ביבר. בישראל, כמו בישראל, כל תחום "כוכבי הרשת" הגיע קצת באיחור. כשכולם זיהו את הפוטנציאל של הרשתות החברתיות להפוך את אושיות הרשת לכוכבים החמים הבאים, כולם ניסו את מזלם ונהיה בלאגן גדול. אין כמעט כוכב רשת היום שלא חולש על מספר תחומי בידור - אופנה, שירה, ריקוד, משחק ועוד ועוד, הכל כדי לפרוץ ולהגיע לתודעה רחבה עד כמה שאפשר. נשאלת השאלה האם כוכבי הרשת מוכנים לשלוח ידם בכל כדי להשיג עוד צפיות ועוד עוקבים? סינגלים של כוכבי רשת הפכו להיות טריק נפוץ, ולמעשה כמעט כל כוכב רשת, שלפעמים אין לו אפילו יכולות שירה אוא יכולת מוזיקלית, משחרר סינגל כזה או אחר. 

ג'סטין ביבר
 

מוזיקה בשבילי היא משהו שעושה טוב לאנשים וגורם להם לשמוח, גורם להם להתרגש. אם השירים של כוכבי הרשת, עושים את ההרגשה הזו למאזינים, מי אנחנו שנשפוט? הרי להיטים שנויים במחלוקת יש גם לאמנים מוכרים יותר, לפעמים הם "להיטי רגע" ולפעמים הם להיטים שנשארים לאורך זמן. אך הדבר שקצת חורה הוא שזה באמת נהפך לתופעה, לא משהו של "פעם ב..". מה שנמצא כרגע בראש טבלת "הסרטונים החמים", לאו דווקא ישאר שם למחרת. אם כבר כוכבי הרשת מנסים את מזלם במוזיקה - אז שזה יהיה מכל הלב, משהו רציף ולא חד פעמי, לפחות שיוכיחו שזה משהו שהם מאמינים בו ולא לצורך תחזוק הכוכבנות שלהם, עובדה שאלו שהשקיעו עשו מכך קריירה טובה גם בישראל, כמו למשל דורון ביטון שהחל כחקיין וכוכב רשת והפך לחלק מצמד מצליח שלא מפסיק לעבוד. 

אצל ביטון זה עבד לטובה
 

אם זו מוזיקה לצורך ההתנסות - אנחנו מוכנים לספוג את זה בפלייליסט שלנו, כי לפעמים יש גם הברקות מפתיעות ש"וואלה" לא יוצאות לנו מהראש ולעיתים אף מרעננות. אבל, לפעמים מדובר באכזבות, שיר שהוא סתם צורם באוזן והחברים המפורסמים (ביניהם גם זמרים וזמרות) של כוכבי הרשת נאלצים לעשות להם "שייר" נטו כדי לשמור על קשרים טובים וחברות טובה ולאו בהכרח כי הם מאמינים בתוצר של חבריהם וזה רק מעודד את כוכבי הרשת להמשיך בזה - ולא כולם צריכים. מילה מאיתנו - נסו, אבל לא בכל מחיר - קצת מודעות עצמית לא תזיק ולא תוריד לכם את העוקבים. 

תגובות