ניב ברסינסקי: "אני רק מחכה לרגע הנכון". צילום: אינסטגרם

ניב ברסינסקי: "אני רק מחכה לרגע הנכון"

לפני פחות משנה וחצי הוא העלה את סרטונו הראשון, ומאז הספיק ניב ברסינסקי לצבור עשרות אלף עוקבים, ולכבוש המון יעדים. אז אחרי שנה אינטנסיבית שבמהלכה בין היתר כבש את כולנו, תפסנו אותו לראיון קצר לדבר על הכל

אם אינכם מכירים את ניב ברסינסקי כנראה שלא הייתם פה בשנה האחרונה. חוץ מסרטונים בהם הוא מנגן עם הרקדן של בריטני ספירס, ועם עוד המון אנשים מוכשרים אחרים, הספיק ברסנסיקי בין היתר להופיע, לנגן, ואף להשתתף בקליפ של "חופשיה" יחד עם קטריקס ודורון. אז מתי ואיך הכל התחיל? ומה מושך אותו בכל העולם הזה?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אתה מוכר בעיקר בזכות הנגינה שלך. מתי התחלת לנגן?
"התחלתי לנגן בגיל 11, באזור כיתה ז'. אני בכלל שיחקתי כדורגל באותה תקופה, אך באחד הימים ראיתי את אחי הגדול מנגן כשהגעתי הביתה. ישר התאהבתי בזה, מה שגרם לי לעזוב את הכדורגל ולהתמקד במוזיקה. התחלתי ללמוד עם מורה למשך מספר חודשים שבסופם עזבתי אותו, ומאז אני לומד לבד בבית".

איך הכל התחיל?
"האמת זה התחיל מ'ניב מחופשיה'. אני תמיד הסתכלתי על הגיטרה שלי רק כתחביב, וכשהתחלתי לעבוד עם קטריקס ודורון כמנהל ההפקה שלהם, קטריקס כל הזמן הרים לי, ואמר לי שכדאי לי לעשות עם זה משהו מעבר לתחביב, אבל אף פעם לא באמת האמנתי לו. ואז יום אחד אמרתי לעצמי 'יאללה, תקשיב לו, תנסה', והתחלתי לעשות סרטונים ומשם זה זרם. מיד אחר כך הקהל התחיל לתת תגובות טובות, וכל הזמן רצה לשמוע עוד, ואנשים התחילו לבקש את השיר הזה והשיר הזה, ושם הבנתי שכן אוהבים את מה שאני עושה, ושזה לא חייב להיות רק תחביב ".

© צילום מסך מיוטיוב

ואיך נוצרים הסרטונים?
"האמת שלרוב זה חלומות. אני פשוט חולם על קליפ מסוים או שיר מסוים ואז אני פשוט קם ומנגן את זה".

שירה זה עולם רחב, אבל עד כמה באמת אפשר לבלוט בנגינה?
"אני חושב שהפקה מוזיקלית מאחורי שיר יכולה לשנות אותו לגמרי. אמנם יש הרבה שירים שנשמעים יפה באקפלה, אבל אני יותר אוהב את שינוי הסגנונות. הזמר יכול לבצע שיר שלם באותו סגנון, אךךבגלל שההפקה, משתנה והגיטרות משתנות ופתאום נכנסים תופים, כל השיר יכול להשתנות לגמרי. זה מוסיף הרבה בעייני".

© צילום מסך מאינסטגרם


הצלחת להגיע עד הרקדן של בריטני. קיבלת תגובות מחו"ל?
"כן, קיבלתי הרבה תגובות מחו"ל על הסרטון הזה. ברגע שהרקדן של בריטני העלה גם הוא את הסרטון לחשבון האינסטגרם שלו, אנשים מהמדינה שלו ואנשים שעובדים איתו עם ובריטני נחשפו אליי פתאום ושלחו לי המון הודעות. בתוך כל זה קיבלתי גם המון הצעות שעכשיו אני עדיין לא בזמן המתאים לממש אותם אבל אולי זה יקרה בסוף, אין לדעת ".

האם חוץ מהנגינה שלך אתה גם כותב ומלחין?
"אני מלחין וכותב לעצמי הרבה. יש לי כמה שירים במגירה כבר שאני רק מחכה לרגע הנכון, שאמצא את הזמר המתאים ואלביש עליו את השיר".

עם מי הכי תרצה לצלם סרטון ולמה?
"שון מנדס. אני תמיד הייתי מאוהב במוזיקה שלו. אבל אחרי הסרטון עם הרקדן של בריטני אני קיבלתי מהצוות שלו הרבה הרבה פרגונים והודעות, וברגע שקיבלתי את ההודעות האלה פתאום התחלתי להתאהב מחדש בכל מה שקשור אליו. ואז כל האהבה אליו רק גדלה וגדלה".

שון מנדס
שון מנדס © צילום: GettyImages


יש לך שאיפה לקריירה בחו"ל?
"אני באמת חושב שכל מה שקורה בחו"ל, כל מה שקורה מעבר לים הוא אחר. אני חושב שקריירה שם יכולה לחשוף אותי להרבה מאוד סוגים של קהל ולהרבה סגנונות של מוזיקה. חוץ מזה, קריירה נוספת מחוץ לארץ יכולה לאפשר לי להופיע על במות שונות, במדינות ותרבויות מיוחדות. וזה מה שאני אוהב".

האם נשמע אותך שר באחד הסרטונים?
"זה קצת בעיה, אני לא אשקר. זו אולי ההודעה שאני מקבל הכי הרבה. 'תשיר כבר, תפתח את הפה, אנחנו רוצים לשמוע אותך'. הרבה בנושא הזה שמעתי גם מחבר מאוד קרוב אליי, דורון ביטון. מספר ברסינסקי. הוא היה בא אליי והיינו סתם יושבים ומלחינים, ולפעמים היה יוצא שהייתי שר לעצמי, ואז הוא היה אומר לי 'תשיר כבר, אתה שר יפה, צריך לשמוע אותך'. 'לא עזוב', זאת תמיד הייתה התגובה שלי אליו. כרגע אני לא חושב שאני יכול כל כך לשיר ברמה מספיק גבוהה, אבל לאט לאט. אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד, אולי אפתיע".

הייתה תקופה שבה הפסקת לנגן?
"בצבא הייתי מגנן הרבה בבסיס והייתה לי הפסקה קטנה בגלל שתרמתי מח עצם. כשאתה תורם מח עצם אתה מאוד נחלש פיזית למהלך איזה שהיא תקופה. במהלך התקופה הזאת לא יכולתי להחזיק גיטרה ולנגן בה כמו שצריך, ואז ברגע שסיימתי את כל ההחלמה שלקחה כמה חודשים חזרתי לנגן בכל הכוח. אבל אני חושב שההפסקה הייתה שווה את זה, כי אף על פי שהרופאים נתנו לאדם שלו תרמתי את מח העצם רק חודש לחיות, היום, חמש שנים אחרי הבן אדם חי ואנחנו עדיין בקשר".

 

אני והבן אדם בתמונה, מכירים בדרך טיפה שונה מחברים אחרים. לפני כמה שנים התקשרו אליי והסבירו לי שנמצאתי מתאים לתרום מח עצם לחולה סרטן הדם. לא קיבלתי פרטים עליו, רק גיל. הסבירו לי שנותר לו חודש אחד לחיות ואני היחיד במאגרי מח העצם ברחבי העולם שנמצא מתאים לו ויכול לעזור. באותה תקופה הייתי בצבא, רק בטירונות. המפקדים עזרו ותרמו למהלך הזה, ובלי לשים לב מצאתי את עצמי בביה"ח על מיטה מוכן לתרום. חודש לאחר התרומה עדכנו אותי שמח העצם נקלט אצלו והוא בכיוון הנכון. אין מרגש מזה. עכשיו, 5 שנים אחרי, אני איתו באותה רחבת ריקודים נהנים מהחתונה של אחותו הקטנה. אני אוהב אותך המון זיו, מאחל לנו עוד אין ספור שנים של היכרות ! ואני עוד אמצא את הקשר המשפחתי אל תדאג👍

A post shared by ניב ברסינסקי Niv Bresinski 🇮🇱 (@nivbres) on


מה ההישג הכי גדול שלך?
"לדעתי אין אחד. בשנה הזאת הגשמתי כל חלום שהיה לי. ההופעה הראשונה שלי הייתה בבמה באזור שבו אני גר. אחרי כמה דקות שניגנתי, גיליתי שהמגבר שלי היה מכובה, וזאת הייתה פדיחה. ומאותו הרגע הבנתי שזה לא באמת קל, שתמיד יש את הפשלות האלה. ומאז התחלתי להציב לעצמי עוד ועוד מטרות והשנה ברוך השם הכל קרה. הופעתי על במות, בתכנות רדיו, בניקולודאון ובערוץ 24. אני חושב שזה שהגשמתי המון חלומות, שזה הישג אחד גדול מאוד".

היית מנהל הפקה של קטריקס ודורון ביטון, שעובד מאחורי הקלעים, ומיד עברת לפרונט. המעבר היה משמועתי בשבילך?
"אני תמיד אהבתי להיות מאחורי הקלעים, אף פעם לא אהבתי את הפרונט. גם כשניגנתי ב'חופשיה', זה לא היה כל כך מתוכנן אנחנו חיפשנו גיטריסט ולא מצאנו מישהו שיושב על זה בול. ואז קטריקס אמר לי 'ניב תנגן אתה', והשאר היסטוריה. מרגע שנכנסתי לפרונט ולא הייתי מאחורי הקלעים, כל התגובות שקיבלתי רק חיזקו אותי ונתנו לי בטחון. זה היה מעבר משמועתי אך אני מאוד שמח עליו".

מה מושך אותך בעולם המוזיקה?
"ריבוי סגנונות. אתה יכול לעשות כל כך הרבה מכל תו, כל צליל זה עולם ומלואו".

 

My arrangement for Yiruma - River flows in you 🎶 @budagov_instruments @budagov.guitars

A post shared by ניב ברסינסקי Niv Bresinski 🇮🇱 (@nivbres) on

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"בחו"ל. מופיע בכל העולם".

יש לך טיפים לאנשים שרוצים להתחיל לנגן ולא יודעים איך?
"זה לא קל, יש הרבה רגעים שאתה נשבר ושאתה אומר 'טוב די אין לי כוח'. תאמינו לי, לא כדאי להפסיק. כל הזמן ללמוד עוד ולראות מדריכים באינטרנט וללכת למורים. רק ככה מתקדמים ומשתפרים".

© אינסטגרם



יש משהו שתרצה להגיד לגולשי פרוגי?
"אני אוהב אתכם מאוד מאוד מאוד ומודה לכם על כל ההודעות וכל הפרגונים. זה לא מובן לי מאליו בכלל. רק בזכות זה אני ממשיך".

תגובות