חקר הנפילה: אסף אבידן משיק אלבום חדש. צילום: נדב פרי

חקר הנפילה: אסף אבידן משיק אלבום חדש

אסף אבידן, אחד האמנים הישראלים המצליחים ביותר בעולם השיק ביום שישי האחרון את אלבומו השישי- "The Study On Falling" (חקר הנפילה). תפסנו אותו לכמה שאלות על חייו ועל עבודתו

אסף אבידן הוא ללא ספק אחד היוצרים הישראלים המוכרים ברמה בינלאומית. את אלבומו הראשון הוציא בשנת 2006 ולאחר מכן הרכיב להקה שנקראה "אסף אבידן והמוג'וס" איתה הוציא אלבומים נוספים. בנוסף למוזיקה, למד אנימציה ודיבב בסדרות וסרטים מצוירים..השיר איתו פרץ לתודעה ברחבי העולם הוא רמיקס לשיר מקורי שלו שנקרא "One Day". מאז הוא מופיע כמעט ללא הפסקה במדינות שונות ברחבי אירופה.

 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אתמול (ו') השיק אבידן את אלבומו השישי במספר ששמו "The Study On Falling" (בעברית: "חקר הנפילה"). את האלבום הזה של אבידן הפיק מארק הווארד האחראי על אלבומים מצליחים מאוד של זמרים מוכרים כמו בוב דילן, טום וויטס ועוד. באלבומו של אבידן מנגנים גם נגנים עם עבר מוזיקלי רחב שעמדו לצד ג'ון לנון, אלביס ונוספים. בהשקה חשף בצורה אקוסטית ארבעה משיריו. רגע לפני שהאלבום יוצא תפסנו אותו לכמה שאלות-

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"התחלתי לעשות מוזיקה בסביבות גיל 26, קצת מאוחר. הייתי אנימטור ולמדתי בבצלאל ורציתי לעסוק בזה. בעקבות פרידה ממערכת יחסים הובילה אותי אל הצורך לבטא את הרגשות שלי באופן יותר מידי. הייתי יכול לבטא את עצמי דרך קולנוע או אנימציה אבל במוזיקה בשנייה שאתה לוחץ על קליד בפסנתר או פותח את הקול ומוציא את האוויר הביטוי הזה קיים וזו חוויה מדהימה בעיני".

אתה מצליח מאוד בחו"ל. מה הייתה ההרגשה שלך כששמעת בפעם הראשונה תגובות מחוץ לגבולות הארץ?

"האמת שלא אכפת לי כל כך מתגובות". מספר אבידן. "אני לא מתעסק בזה בכלל, אפילו לא בחיי האישיים. ההורים שלי עבדו בדיפלומטיה וכל חיי הייתי מבקר בארצות ורואה צבעים שונים, דתות שונות, שפות שונות. הקלטוג של גבולות משתרע לאורך כל ההיסטוריה האנושית והוא כל כך מוזר בעיני. אני מנסה לגעת במשהו שהוא כנה לכולנו ומעבר לכך לא חשובה לי רמת ההצלחה ולא משנה לי מי מקשיב לכך- גרמני, צרפתי או סיני".

 

היית בעבר כחלק מלהקה. מה הייתה ההרגשה שלך במעבר משם לקריירת הסולו שלך?

"המוג'וס ואני היינו משפחה אמיתית עם אהבה וכל המורכבות שבאה איתה ואני עדיין אוהב כל אחד מהם עד היום. אני חייב להגיד שלא הייתה לי הקלה מסויימת. בתור מוזיקאי ואמן, החופש הזה שכל יום אני יכול לעשות משהו אחר נותן לי הרגשה אחרת. ההרגשה הזו כל כך חופשייה ומדהימה שאני, בתור אמן, מרגיש חייב לה. זה בעיני השוני הענק, שאני לא צריך להיות מחוייב או לעמוד באיזושהי מסגרת של מה הנגנים האלה אוהבים ומה הז'אנר שהם מעדיפים".

שאלה אחרונה לסיום, יש לך איזה מסר לקוראים שלנו שמתעסקים במוזיקה או שואבים ממך השראה?

"אני לא רוצה להיות השראה לכלום. הדבר היחיד שאני רוצה להיות השראה אליו הוא חיפוש עצמי, של בן אדם לא משנה באיזה גיל הוא, כנות ומורכבות. אני חושב שהתרבות שקיימת היום סביב החיים שלנו כמו 'כמה לייקים יש לי בפייסבוק', 'כמה אנשים גילו אותי ביוטיוב'. בעיני זה בזבוז של הזמן שיש לנו פה וזה גורם לנו לשכוח שיש איזושהי מורכבות ולפעמים להגיע גם לפרספקטיבה צרה של גזענות ,כעס ודברים כאלה. אז אני חושב שמה שהייתי רוצה שמישהו ייקח ממני זה לא שום דבר שאני עושה אלא משהו שהוא שלם איתו. שכל אחד יסתכל אל תוך עצמו ויבחר מה כנה לו, מה מרגש אותו, מה מפחיד אותו ומה מעניין אותו וללכת על זה בחיים בלי לפחד".

"כל יום אני יכול לעשות משהו אחר"
"כל יום אני יכול לעשות משהו אחר" © צילום: נדב פרי

האלבום החדש של אסף יצא ב3.11 בפלטפורמות השונות.

תגובות