סיכומוזיקלי: עומר אדם מארח, שקד קוממי בסינגל חדש. צילום: שרון רביבו

סיכומוזיקלי: עומר אדם מארח, שקד קוממי בסינגל חדש

כמו בכל סוף שבוע, גם היום אנחנו עם הטור שמסכם לכם את השבוע המוזיקלי. הפעם: שי המבר בביצוע מיוחד להמנון, שקד קוממי בסינגל חדש וגם הכותבת המצליחה שעברה לפרונט הבמה - סתיו שמש בסינגל חדש

גם השבוע לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי: 

שקד קוממי - "אם הייתי"

שקד קוממי ממשיך לעשות את צעדיו (בחוכמה) בעולם המוזיקה הישראלית, הוא הספיק להוציא עד כה סינגלים כמו: "הזמן עושה את שלו", "פיסטוק תות בננה", "כיכר המדינה", "יום בלי עבודה" ועוד'. השבוע הוציא קוממי סינגל חדש, "אם הייתי".

את הסינגל כתב והלחין לצד הראל סנדרוסי, על ההפקה והעיבוד בשיר אחרי אסף צרויה. השיר החדש ממשיך את הקו בו התחיל קוממי בסינגלים שלפני. סך הכל הוא ממשיך בדרך טובה. השיר טוב, הוא כייפי להאזנה וזורם. המילים מתחברות בצורה מעולה ללחן והביצוע של קוממי לשיר מעולה ויש בו כל מה שצריך להיות בשיר טוב. קוממי ללא ספק ממשיך בקו מצוין ונראה כי אם ימשיך בדרך זו נשמע עליו עוד רבות.

לסיכום: סינגל מצוין. ★★★★★

 

סתיו שמש - "בתוך עינייך"

סתיו שמש התחילה ככותבת שירים לזמרים, היא כתבה להיטים כמו: "אור", "בסוף הכל חולף", "שמלה כחולה", "שמפנייה צרפתית" ועוד'. לאחרונה החליטה לעבור לקדמת הבמה עם שירים שלה אותם גם מבצעת. עד כה הוציאה שמש את "מדרגות" ו"תמיד חוזרת" שכזכור היו מוצלחים במיוחד. השבוע הוציאה שמש את הסינגל השלישי שלה "בתור עינייך".

הסינגל החדש יוצא כחלק מאלבום הבכורה של שמש הצעירה שעתיד לראות אור בקרוב. את הסינגל כתב אורי בן ארי ועל הלחנה אחראית שמש הצעירה בעצמה, על ההפקה והעיבוד המוזיקלי הופקד סתיו ברגר. השיר החדש עדין, יש בו משהו מעט קודר ועצוב אך אין ספק שנעסת פה עבודה מצוינת גם מבחינה ווקהלית וגם מבחינת השילוב של הכתיבה והלחן. השיר מתעצם ברגעים מסוימים אך גם נחלש ברגעים שונים. סך הכל שיר טוב ושמש מוכיחה לנו שוב שמקומה הוא בפרונט הבמה.

לסיכום: מוכיחה את עצמה שוב. ★★★★★

 

רון בוחניק - "כמעט שיר אהבה"

רון בוחניק הוא זמר צעיר ומתחיל אשר הספיק עד כה בקריירה להוציא שירים כמו: "שבילי חול" ו"מחסיר פעימה". השבוע הוציא שיר חדש-ישן, קאבר לשיר "כמעט שיר אהבה" של הזמר איתי לוי.

את "כמעט שיר אהבה" כתב אלעד טרבלסי, הלחין אסף צרויה ועל העיבוד וההפקה במוזיקלית (בביצוע זה) אחראי מיקי אביעוז. בוחניק הביא לביצוע משהו שונה לגמרי מהביצוע המקורי, לא יודעת עד כמה השוני מתאים לשיר הספציפי הזה אך הוא ללא ספק הביא משהו אחר ומיוחד אליו. הביצוע לשיר טוב גם הוא וסך הכל נעשתה פה עבודה מוצלחת, בנוסף לביצוע המחודש קיבלנו גם קליפ שתואם את הקצב הנוכחי.

לסיכום: מביא משהו אחר. ★★★★

 

עופר גולדין - "שני ניגודים"

את השם עופר גולדין עדיין לא יצא לכם לשמוע, אך זה בדיוק הזמן שלכם להכיר ולהתחיל לשנן את השם הזה. גולדין, היא זמרת צעירה אשר עובדת בימים אלו על אלבום הבכורה שלה. השבוע הוציאה הזמרת הצעירה (לא תאמינו אבל היא רק בת 15 וחצי), את הסינגל הראשון שלה "שני ניגודים".

את סינגל הבכורה שלה כתב, הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית ברק אולייר. השיר מצוין, הוא עדין, רך ומתחבר בצורה מדהימה לקולה המיוחד והרגוע של גולדין הצעירה. השיר הביצוע מקסימים עוד יותר ויחד נוצרה חבילה מוזיקלית טובה ומפתיעה במיוחד. למרות הקצב הרך, הוא בולט מספיק כדי שנבין מי היא גולדין ומהן יכולותיה. בתור סינגל ראשון זו בחירה מצוינת והסינגל ללא ספק מוצלח במיוחד. האמת, אני כבר ממש מחכה לסינגל הבא שלה ואני בטוחה שעוד נשמע את השם שלה לא מעט.

לסיכום: כניסה מושלמת לעולם המוזיקה. ★★★★★

 

שווה האזנה

זה אמנם לא סירטון שירה רגיל, אך הוא בהחלט שווה האזנה. השבוע התארחה שי המבר בלוס אנג'לס כחלק ממשלחת להקה צבאית. בכנס מיוחד בהשתתפות גורמים צבאיים רבים, נבחרה המבר לבצע את המנון המדינה. בסרטון שהעלתה המבר לחשבון האינסטגרם שלה אפשר לראות את הגאווה וההתרגשות שלה מהמעמד המיוחד ואין ספק שזה גם השפיע על הביצוע המצוין שלה.

 

אחד הרגעים הכי מרגשים בחיים שלי

A post shared by Shay Hamber שי המבר (@shayhamber) on

השבוע הופיע הזמר עומר אדם בשתי הופעות גדולות בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב. כחלק מההופעות, אירח בבמה כמה אורחים שווים. הראשונה היא יובל דיין. אחד הביצועים המשותפים שלהם עלה לרשת, ביצוע משותף לשיר "עד שתחזור" של דיין הצעירה. החיבור בינהם היה קסום והביצוע פשוט מצוין, והאמת,  שיתוף פעולה בינהם יכול להיות מעניין ומוצלח במיוחד. לגמרי שווה האזנה!

השני הוא הראפר נצ'י-נצ', איתו ביצע אדם את אחד מהלהיטים הגדולים של השנה - "כל הזמן הזה". גם כאן החיבור היה קסום למרות שמדובר בשני ז'אנרים שונים לחלוטין. שימו אוזן!

תגובות