הכירו את אסף אור: "בעייני זו ההצלחה הכי מתוקה". צילום: פזית עוז

הכירו את אסף אור: "בעייני זו ההצלחה הכי מתוקה"

הוא אמנם צעיר מאוד, אך בכל זאת הוא עובד במרץ על אלבום בכורה, ואף לפני מספר שבועות הוא שחרר שיר חדש, שנראה כי היה דרוש לו המון אומץ כדי לעשות את זה. הכירו את אסף אור

הכירו את אסף אור, שמגיל 14 מופיע במקומות קטנים, אך חולם על הכי רחוק. חוץ מלשיר, אסף גם כותב ומנגן ונראה כי צופה לו עתיד רחוק בעולם המוזיקה. מהרגע הראשון שאנחנו שמענו את השיר שלנו, ומאז לא יכלנו להפסיק. בעקבות כך תפסנו אותו לשיחה קצרה על כל התהליך שעבר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע? 

"מאז שאני זוכר את עצמי התעסקתי במוזיקה וכתבתי, תמיד חלמתי לעסוק בזה באופן מקצועי. בגיל חמש התחלתי ללמוד פסנתר ובהמשך גם למדתי גיטרה ולשיר. וכשהתחלתי את התיכון הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים שלי". מוסיף, "בצבא חוויתי פציעה שהביאה אותי למצב שבו הייתי חייב לפרוק את התחושות שלי. משם יצאו שירים רבים מתוך האלבום".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"היכולת ליצור ולגעת באנשים. לכל אחד יש עולם משלו, ומוזיקה מחברת בין עולמות של אנשים שונים. אני מביא את עצמי ואת המוזיקה שלי לכל מקום אליו אני מגיע ולוקח השראה ממקומות שונים ומגוונים. אני אוהב שמקשיבים לי ושאוהבים לשמוע אותי".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "חזרת לחייך", איך הייתה העבודה עליו?

"חזרת לחייך הוא אחד השירים הכי אישיים שלי, בהתחלה כמעט ולא השמעתי אותו לאף אחד. הגעתי עם סקיצה למפיק המוסיקלי אופיר קנר, הרגשתי איתו חיבור מיוחד. בנוסף, שהוא באמת מבין את השיר ואת המקום שממנו הוא הגיע. זכיתי לעבוד עם מוזיקאים ענקיים שהקליטו את השיר שלי". מוסיף, "זו חוויה מדהימה שמוזיקאים שהערצתי מגיל קטן לוקחים חלק ביצירה שלי. אני לומד מהם המון וזו זכות אדירה לעבוד עם מוזיקאים כל כך מוכשרים שהפכו לחברים שאני מתייעץ איתם ומשתף אותם".

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"הכי הייתי רוצה להופיע באמפי שוני. יש משהו מאוד מיוחד במקום הזה, מצד אחד המוני אנשים בקהל ומצד שני יש בו אווירה אינטימית מאוד. זו אווירה מאוד מיוחדת ושונה מכל מקום אחר שראיתי ושאני מכיר".

 מי המודל לחיקוי שלך?

" האדם שאני מאוד מעריך את העבודה שלו הוא ללא ספק אמיר דדון, הוא דוגמא לדרך ארוכה של התמדה במטרה וחלום שהתממש. מוזיקאי מוכשר שהלך עם הדרך שלו שנים רבות עד שהצליח בגדול. ובעייני זו ההצלחה הכי מתוקה".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"ההגדרה שלי היא פופ-רוק. אני עושה מוזיקה שמושפעת מכל מיני סגנונות ואמנים שונים, ומנסה ליצור משהו אמיתי וכנה שיכול לגעת באנשים ובתחושות שלהם".

אם היית יכול לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

"הייתי בוחר באביתר בנאי, כי הוא דוגמא למוזיקאי שיש לו המון איכויות שונות. המון כנות ואמת פנימית בכתיבה יחד עם קול גדול, צניעות שפורצת החוצה וכריזמה שאין הרבה כמוה בארץ. אביתר מצליח לגעת בנקודות התורפה של הנפש בכל מילה ותו שהוא שר וכותב והוא השפיע המון על המוסיקה שלי".

"המון כנות ואמת פנימית בכתיבה" © צילום: ספיר מלכי

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?

"אתם תראו אותי ממשיך ליצור מוסיקה. אני רוצה להאמין שאצליח להשמיע את המוסיקה שלי בפני כמה שיותר אנשים, ואצליח לטפס לאט לאט בדרך הארוכה הזו".

יש משהו שתרצה להגיד לגולשי פרוגי?

"קודם כל תודה גדולה שהקדשתם זמן וקראתם את הראיון. אני מזמין אתכם להיות חלק מהדרך שלי ולהכיר אותי, לבוא להופעות בכל רחבי הארץ ולשמוע את כל השירים מהאלבום שבדרך והסיפורים מאחוריהם".

 

תגובות