מחזירים את הראפ לרחובות: "הבנתי שהמוזיקה שלי נוגעת באנשים:. עמית מימוני

מחזירים את הראפ לרחובות: "הבנתי שהמוזיקה שלי נוגעת באנשים:

והפעם בפינה שלנו "מחזירים את הראפ לרחובות" - תכירו את איליה, ראפר צעיר מאשדוד שלמד סאונד והפקה אבל החליט שקדמת הבמה זה המקום בשבילו

הוא ראפר צעיר מאשדוד שהחליט שעכשיו זה הזמן בשבילו לפרוץ לקדמת הבמה. תפסנו את איליה סאנשיין לשיחה קטנה, בה סיפר לנו על ההשראות שלו, מאיפה בא החיבור למוזיקה ועם מי הוא היה רוצה לשתף פעולה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

איך נכנסת לעולם המוזיקה? 

מוזיקה הייתה משהו מאוד בסיסי בבית שלי. אבא שלי היה אוסף דיסקים מאז שהוא היה ילד, ובשנים האחרונות מצאתי את עצמי מבלה איתו בחיפושים אחר תקליטים. בכיתה ז' התחלתי לרקוד, הייתי בטוח שאהיה רקדן בעתיד ובמקום ללכת לבית הספר הייתי נשאר להתאמן בבית, ואז הגיעה הבשורה: "אתה נשאר כיתה י' לעוד שנה". הדרך היחידה למנוע את זה הייתה לעבור לבית ספר אחר. ההורים כבר הפסיקו להאמין שאצא עם תעודת בגרות ולאחר חיפוש קצר מצאתי פנימייה שהיה בה קורס סאונד, אז בחרתי בה. בשנה הראשונה היינו שלושה תלמידים, בשנה השנייה אף אחד לא רצה ללכת אז פשוט קיבלתי שיעורים פרטיים באולפן הקלטות. עד היום אני בקשר עם המורה שהפך לחבר לחיים. בסוף כיתה י"א התחלתי לעבוד ולבנות את האולפן הביתי שלי. 

מה גרם לך להבין שהמוזיקה היא יותר מתחביב עבורך?
אני זוכר שזה היה בערך בשנה האחרונה של השירות הצבאי. עברתי תקופה קשה, סיומה של מערכת יחסים ארוכה ונכזבת ובלאגן עם בירוקרטיה צבאית. שנייה לפני שאיבדתי תקווה שאלתי את עצמי - האם יש משהו טוב אחד שיכול להחזיק אותי חי? והתשובה שלי הייתה מוזיקה. ככה התחיל תהליך "שיקום" שגרם לי להבין שמוזיקה היא כל חיי. החלטתי להתחיל לחפש את הטקסטים האבודים שהיו לי לפני הגיוס ולסיים את המיקסטייפ שרציתי להוציא לפני הצבא. המשימה הייתה להוציא את זה ביום השיחרור, והצלחתי. התחלתי ללכת לבמות פתוחות ולהגיד "כן" לכל הצעה להופיע מול אנשים. 

 

מה מייחד אותך משאר האנשים בתעשייה?
המוזיקה שלי. אני לא הולך למפיק שיפיק אותי, אני כותב, מפיק, מקליט, ממקסס וממסטר את המוזיקה שלי בעצמי. אפילו מעצב את העטיפות של הדיסקים לבד. "עשה זאת בעצמך" זה אוסף של 10 שירים שיצאו שבוע אחרי שבוע ליוטיוב בתקופה של חודשיים - שלושה.

מה היה רגע השיא בקריירה שלך עד היום?
באחת ההופעות שלי בכפר סבא התבלבלתי במילים של השיר "ללכת" ואחד החבר'ה מהקהל פשוט תיקן אותי וראיתי שהוא מכיר את כל השיר בעל פה. ברגע הזה סאנ. הבנתי שאני בדרך הנכונה.

איליה סאנ שיין
"בדרך הנכונה" צילום: עמית מימוני

מה השאיפות שלך? איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
השאיפה היא להמשיך ליצור ולהתקדם. להציב גבולות ויעדים חדשים לחלום, ללמוד מכל כישלון ולהתגבר עליו בפעם הבאה, לגעת בלבם של המאזינים כי בסופו של יום אני מרגיש שהטקסטים שלי מספרים בעיקר על דרך שאני עובר בדרך לחלום ולכולנו יש חלום. אני מאמין שהמוזיקה שלי יכולה לעזור לכל רודפי החלומות להצליח במעשיהם ולא רק להרקיד אותם לצלילי באסים נמוכים באיזה מסיבה.

מי המודל שלך לחיקוי?
אין לי מודל לחיקוי, אין לי מושג כזה בלקסיקון. אני אוהב לחקור ולעקוב אחרי אומנים מצליחים וללמוד מהדרך שלהם, מכל הנפילות שעברו בדרך. לכולם יש דבר אחד משותף - כולם האמינו בעצמם והמשיכו להתמיד גם כשאף אחד לא שמע את השירים שלהם. 

 

לדעתך, אפשר להתפרנס רק ממוזיקה בארץ כיום?
אפשר הכל אם רק מאמינים. כל עוד אתה טוב במה שאתה עושה ואתה עושה את זה בצורה מקצועית, זה רק עניין של זמן עד שתתחיל להרוויח מזה כסף. בין אם זה במוזיקה, בצילום, בציור או בכל דבר אחר. אני עושה מוזיקה ושואף לעזוב את העבודה היומיומית שלי כדי להמשיך לגדול, להציב גבולות חדשים לחלומות שלי.

אם היו מציעים לך לעזוב את ישראל בשביל קריירה מצליחה בחו"ל, היית הולך על זה?
אם הייתי יודע שפה נוספת, אם הייתי מצליח לגעת בלבם של אנשים, אז כן, אבל אני מעדיף להישאר מחובר למציאות. ישראל זה הבית, עברית זו השפה שאני מרגיש איתה הכי בנוח. אמרו לי פעם "למה אתה לא עושה שירים ברוסית יש יותר אוכלוסיה, יש יותר קהל. אבל אני לא מרגיש פתוח מספיק כדי לכתוב ברוסית, ושלא נדבר על זה שהרוסית שלי צולעת. בקיצור, לא. 

© עמית מימוני

אם היית יכולה לבחור בן אדם מפורסם מהז'אנר לעשות איתו שיתוף פעולה, במי היית בוחר?
קודם כל לא הייתי הולך לעשות שיתוף פעולה עם מישהו כי הוא מפורסם, אלא כי הוא מצליח ואפשר ללמוד ממנו כבן אדם בתהליך היצירה. הייתי רוצה לשתף פעולה עם מוקי כי אני יודע כמה קשה הייתה הדרך שלו ושל הלהקה שלו.

יש לך טיפים לבני נוער שרוצים להכנס לעולם המוזיקה ולא יודעים איך?
לקבל החלטה ולקחת אחריות. אם אתם רוצים לעשות מוזיקה שום דבר לא יכול לעצור אתכם. יהיו המון אנשים בדרך שיגידו לכם שכדאי שתתחילו להתעורר על החיים שלכם לפני שיהיה מאוחר מידי. אותם אנשים שאומרים דברים כאלה מדברים ככה כי הם ויתרו על החלום שלהם.

 

 

תגובות