ים רפאלי: "לא באתי בגישה שאני חייב להגיע לגמר". צילום מסך מיוטיוב

ים רפאלי: "לא באתי בגישה שאני חייב להגיע לגמר"

רגע לפני שהוא הערב (א') עולה להופיע בשלב השידורים החיים של ה"אקס פקטור", תפסנו את אחד המתמודדים הבולטים העונה, ים רפאלי לשיחה על החששות שלפני, ההתחלה בעולם המוזיקה ועל התגובות בעקבות התכנית

את ים רפאלי הכרנו לא מזמן בעונה הנוכחית של "אקס פקטור ישראל". הבחור המוזיקלי בן ה-18 מאילת, היה אמור להתגייס לצה"ל אך בעקבות התקדמותו המהירה בתכנית גיוסו נדחה ובכך הצליח להשאר ולסלול את דרכו לשלב השידורים החיים שיחל הערב (א'), 21:00, ערוץ "רשת 13". רגע לפני שזה קורה, תפסנו את רפאלי לראיון מיוחד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך התחלת להתעסק במוזיקה?

"הכתיבה התחילה בגיל מאוד צעיר מכתיבת ראפ, שהייתי חושב שאני יודע לעשות. בגיל שבע קיבלתי את הגיטרה הראשונה שלי. בהתחלה הייתי 'מחלטר כזה', לא משקיע, עושה את זה מאוד רגוע, עד שבכיתה ו' תפסתי את עצמי בידיים וישבתי והשקעתי בזה הכל. ומאז? כל השאר היסטוריה".

 

poof. 💣 📷:@shahar787

A post shared by yam refaeli (@yamrefaeli) on

המוזיקה הייתה חלק משמעותי בחיים שלך?

"הייתי במצבים מאוד לא נעימים שבן אדם יכול בשניה ליפול בהם ולהכנס לעצבים ולדיכאון. אני בטוח שאם לא הייתי כותב ומנגן הייתי נופל גם. אני חושב שלא משנה מה שקורה לך תמיד יש דרך טובה לפרוק את זה, ולא בדרך אלימות. אני פשוט פרקתי על הדף. יש לי שירים שכתבתי שיש בהם דמעות על הדף, וזה תכלס מה שהחזיק אותי. המוזיקה שמרה עליי מכל מה שהיה מסביב".

ולמה דווקא אקס פקטור?

"אני אוהב את העלילה שיש ב'אקס פקטור', יש עניין בתכנית. אתה מגיע למצב שבאמת מכירים אותך לעומק, ותוך כדי אתה נותן את הביצועים הכי טובים שלך. עד עכשיו אני בשוק שאני בטלוויזיה, אני יושב, רואה את עצמי בטלוויזיה ולא מאמין. לא חשבתי שאני אגיע להציג את עצמי בצורה כזו, שאגיע לשלב כזה".

קיבלת תגובות על העובדה ששם המשפחה שלך הוא 'רפאלי' ואתה רחוק משפחה של בר?

"אני אוהב את זה שאנשים לא נותנים קרדיט לשם משפחה שלי. אם יקראו 'לוי' זה לא אומר בהכרח שאני אח של ישי לוי ואני אוהב את זה שאנשים לא נותנים לזה קרדיט. זה מאוד מאוד חשוב לי. ובלי קשר אני לא נתקל בהרבה תגובות כאלה. כאילו, תמיד יש טוקבקים של אנשים שמשעמם להם אז הם ישבו ויכתבו דברים לא לעניין. אבל יש את התגובות הטובות האלה שאני מאוד מאוד מעריך וחשוב לי לקבל. זה מאוד כיף, מאוד חשוב, נותן המון מוטיבציה וזה נותן כוח להתקדם".

זה קשה להתעסק בכל עניין התגובות בגיל כל כך צעיר?

"לאו דווקא. אני יודע לסנן ולהפריד. ברור שיש תגובות שנעים לשמוע ויש כאלה שלא. אבל חשוב לזכור שאני לא מכיר את הבן אדם והוא לא מכיר אותי, אז מבחינתי שיגיד מה שהוא רוצה. אהבה זה מצרך נדיר היום ואני מאוד מעריך את זה. התגובות הרעות עוברות מאוזן אחת לאוזן השניה. אני מאוד דוגל באהבה ובאחווה וזה מה שאני מתעסק בו ומעריך אותו".

"אני מאוד דוגל באהבה ובאחווה" © אינסטגרם

אתה לא מפחד מהעובדה שתהיה בשידור חי לעיני כל המדינה? 

"ברור שאני מפחד. זה פחד מוות. בכללי אנשים בתור בני אדם מאוד פוחדים משינויים ודברים גדולים. אבל הדבר שאני צריך לעשות זה פשוט לצלול פנימה. אם תסתכל על המים ולא תקפוץ פנימה לא יצא לך שום דבר. לא יצא מזה כלום. נכון, כל הלייבים זה שלב מרתיע אבל שווה את זה לגמרי".

איך בכלל מתכוננים לדבר כזה?

"הפחד הכי גדול שלי בשלבים האלה זה שיהיה לי פדיחה עם הקול שלי. שפתאום אהיה צרוד שניה לפני ההופעה. אז חשוב באמת לשמור על הקול, לא לדבר, לשתות תה עם ג'ינג'ר ולחזור על השירים טוב טוב. אין יותר מידי דרך להתכונן לדבר כזה גדול".

© צילום: מיכה לובטון

איך העבודה עם עברי?

"עברי הוא וואו. הוא בן אדם זהב. יש איתו צחוקים ויש זרימה. אני מאוד מאוד אוהב אותו. לפי דעתי יש לנו חיבור ממש טוב, ואני לומד ממנו המון בלי הפסקה. בלעדיו לא הייתי יודע כלום. איך לנשום נכון לפני מופע, איך להשתמש בקול בהופעה. גם בלי קשר לתכנית, אני מדבר איתו המון על הלחנה וכתיבה. בסופו של דבר אתה מחפש לקדם את עצמך בפן האישי, ואני תמיד מחפש מה אני יכול להפיק ממה שהוא אומר ואיך שהוא שר".

יש לך ציפיות גבוהות מהיום שאחרי התכנית?

"יש לי ציפיות מעצמי. אין לי ציפיות ממה שעתיד לקרות. אני מההתחלה לא באתי בגישה שאני חייב להגיע לגמר. אני רוצה לבוא ולעלות על הבמה. זה מרגיש נכון, זה מרגיש שם, אתה מרגיש שלם כשאתה על הבמה. אתה עולה עם כל מה שיש לך, ואין מילים לתאר את החוויה הזאת. זה מה שמשנה לי כרגע".

כמו שירי מימון, גם אתה התחלת את דרכך כחלק מצוות בידור. ידעת שמשם אתה רוצה לעסוק באופן מקצועי במוזיקה?

"צוות בידור זה לאו דווקא לעמוד ולשיר. אבל יש בזה דברים דומים. אני אוהב לעשות שמח לקהל, להחזיק מיקרופון, ההתעסקות בך, שכולם מסתכלים עלייך ואת העניין שיש בזה. אני אוהב את זה. אם אני אעבוד בעבודה שהכל משעמם ושיגרתי אני אקום ואעזוב. כל בוקר אני קם ועושה משהו שאני אוהב לעשות. זה חלום הכי גדול שלי והוא מתגשם".

ומה החלום?

"אולי תופתעי, אבל החלום זה לא להיות זמר. החלום והשאיפה זה לעשות הופעה, לקום בבוקר ולעשות את מה שאני אוהב. להתעסק במוזיקה, אני מאוהב בזה קשות. אני קם בבוקר ומשקיע בזה את כל היום שלי, את כל הלילה שלי".

"לקום בבוקר ולעשות את מה שאני אוהב" © צילום מסך מאינסטגרם

מה בכלל מושך אותך בכל העולם הזה של המוזיקה וההופעות?

"אין משהו שמושך זה פשוט להגשים את עצמך. זה המתנה הכי גדולה שבן אדם יכול לתת לעצמו. אני באופן אף פעם לא הייתי מתמיד. אף פעם לא הייתי עושה דברים בשביל עצמי, תמיד הייתי מנסה לחקות אנשים אחרים. אחרי שעזבתי את הבית חשבתי לעצמי מה אני עושה עם החיים שלי עכשיו. וזה בעצם הדבר הראשון שאני עושה בשביל עצמי, וזה מה שמושך אותי".

מה תרצה להגיד לאנשים שגם רוצים להגשים חלומות?

"אין דבר העומד בפני הרצון. אף אחד לא יביא לך דברים בכף של זהב. אף אחד לא יביא לך את הדברים על השולחן. אתה רוצה משהו? קום, לך, קח, טרוף את הקלפים ותעשה כל מה שאתה יכול כדי להצליח. כמובן שלא לרמוס אף אחד בדרך. אבל טרוף את העולם. תשקיע ותגיע רחוק".

משהו שתרצה להגיד לגלושי פרוגי לפני שלב הלייבים?

"הולך להיות מטורף. ממש ממש שווה לצפות!".

 

לא צריך מילים,זה הכל בפלואו @dennislloyd -fuckin genius🙏

A post shared by yam refaeli (@yamrefaeli) on

 

 

תגובות