שווים בחגיגת עשור: "גרמו לנו להרגיש בבית". צילום: הילה סלמן

שווים בחגיגת עשור: "גרמו לנו להרגיש בבית"

לפני קצת יותר מעשר שנים, הוציאו רן דנקר ועילי בוטנר את אלבומם המוצלח "שווים". שלשום (ה'), חגגו עשור לאלבום זה בהופעה חגיגית וחד פעמית והצליחו להפתיע אותנו.

שלשום (ה׳) חגגו הצמד הנוסטלגי האהוב, רן דנקר ועילי בוטנר את חגיגות העשור שלהם לאלבום ״שווים״ שיצא בשנת 2007 וכבש את כולנו. ההופעה התקיימה ב״האנגר 11״ שבנמל תל אביב, במסגרת פסטיבל גולדסטאר סאונדסיסטם של הזאפה. היינו שם וכעת אנחנו כאן עם הסיקור המלא!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

כבר שנים שאני מצפה לאיחוד של הצמד, והנה זה הגיע. התקיימה הופעת האיחוד של הצמד הנוסטלגי האהוב ביותר אם תשאלו אותי. אפשר לומר שגדלתי על האלבום של דנקר ובוטנר כמו רבים אחרים. האולם התמלא לאט לאט עד אפס מקום מכל שכבת גיל, מהצעיר למבוגר. ההתרגשות של כולם ללא יוצא מין הכלל הייתה ניכרת לעין. המופע החל באיחור קל של כרבע שעה, כאשר הזמר עילי בוטנר עלה לבמה, ביצע את השיר ״מכתב לאחי״ וקיבל אהבה גדולה מכולם.

 

לאחר הפתיחה המוצלחת, הצטרפו לבוטנר ההרכב שלו בשנים האחרונות, "ילדי החוץ". הכוללים את אדר גולד, אוהד שרגאי, תום גפן וגל לוגסי. חברי ההרכב ביצעו לצידו של הזמר מספר שירים שזכורים לנו ובינהם, "קדימה הלאה", "תיתן לי יד", "על קצות האצבעות" ו"היא יודעת" של נינט טייב ובוטנר. בסוף המחרוזת הנוסטלגית והמרגשת הזו, בה הקהל התחמם בדיוק במידה הנכונה, פצח בוטנר בכמה משפטים ואמר "האלבום 'בית' הוא האלבום החמישי שלי, הוא מספר על הילדות, על הקיבוץ ועוד. זה אלבום שמח וקיצי ביותר ואני שמח לשיר פה, בהאנגר 11 שירים ממנו".

שווים

"הקהל התחמם בדיוק במידה הנכונה" © צילום: הילה סלמן


איפה רן דנקר בכל הסיפור אתם שואלים? כן, גם הקהל החל לתהות. אבל אל דאגה, בסוף המחרוזת לצידם של "ילדי החוץ", זה קרה. בוטנר התרגש והזמין לבמה את האדם שחיכינו וציפינו לו, רן דנקר, הסולן של "שווים" כך: "סיפרתי לכם על תחילת הדרך שלי וציינתי ששיתפתי פעולה עם המון זמרים, אבל האלבום המלא שכתבתי יצא לראשונה בשנת 2007 בו חברתי לאדם מקסים ולא נותר לי אלא להזמין אותו לבמה".

שווים
"ואז זה קרה" © צילום:הילה סלמן

הקהל קם על הרגליים והתעורר כפליים כאשר דנקר עלה לבמה, ניתן היה להבחין שהוא מתרגש מאוד ואני לחלוטין מבינה למה. מיד החלו השניים לשיר את שיר הנושא של האלבום ששמו "שווים". אני חייבת לציין שהרבה מאוד זמן לא נתקלתי בהתרגשות כה גדולה של קהל וזמרים כאחד. השניים החזירו אותנו כמה שנים לאחור וגרמו לנו להרגיש בבית.

שווים
"החזירו אותנו כמה שנים לאחור"©צילום: הילה סלמן

לאחר ששרו גם את " מחכה לך", אמר דנקר: "זה כל כך מרגש, זה נאמר ויאמר פה עוד הרבה כי זה לחלוטין נכון, אני יושב פה ליד בוטנר ואיתכם. האלבום הזה נעשה מתוך אהבה אמיתית למוזיקה, חלמתי להיות זמר הרבה לפני שחלמתי להיות שחקן. אני גדלתי, אתם גדלתם ואין לי איך להסביר לכם כמה זה מרגש שאתם כאן איתנו". ושר את "אם תבוא". וכאשר התחילו השניים לשיר ולנגן את "אני אש" ואת "בואי נעזוב" שוב, כל הקהל הפגין נוכחות ואהדה לצמד. המעריצים ההדוקים כבר יודעים ששירים אלו מאוד מאפיינים את הזמרים. 

שווים
"הקהל הפגין נוכחות ואהבה לצמד" ©צילום: הילה סלמן

בשלב זה, דנקר כבר ירד מהבמה ובוטנר המשיך בסמוך לחבריו עם שירים נוספים ובינהם, "תם ולא נשלם" ו"רץ אלייך". לסיכום, אין דרך לתאר כמה התגעגענו לצמד המוצלח הזה ואני באופן אישי יותר מאשמח לעוד שיתופי  פעולה בעתיד. כפי שהבנתם, המופע הזה היה הצלחה ענקית וללא ספק, הופתענו לטובה. (במידה ופיספסתם, אל דאגה. יתקיים מופע נוסף של הצמד ב"תיאטרון הצפון" שבקריית חיים ב15.2.18) ואם תשאלו אותי, אתם לא רוצים לפספס את זה.

שווים
"אתם לא רוצים לפספס את זה" ©צילום: הילה סלמן



תגובות