סיכומוזיקלי: אליעד בביצוע מיוחד והחדש של בניה ברבי. אחינועם בר רצון

סיכומוזיקלי: אליעד בביצוע מיוחד והחדש של בניה ברבי

יום שישי הגיע ואם לא מצאתם זמן פנוי בין סאגת שיר האירווזיון שלנו, אנחנו כאן עם כל מה שקרה במוזיקה הישראלית והפעם: אלמוג קריאף בסינגל חדש, שני זמרים חדשים נכנסו לזירה המקומית, שגיא ברייטנר מגלה כישרון נוסף והאקפלה של אליעד נחום ל"סוף השבוע"

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

דורין דנאי - "מצב עדין"

אם השם דורין דנאי לא אומר לכם הרבה זה בדיוק הזמן שלכם להכיר אותה. דנאי, היא זמרת חדשה אשר עובדת בימים אלו על אלבום בכורה מתוכו כבר הספיקה להוציא את "טוב לי". השבוע הוציאה דנאי את הסינגל השני מתוך האלבום שעתיד לראות אור בקרוב - "מצב עדין".

את "מצב עדין" כתבה והלחין דורין עצמה שגם לקחה חלק בהפקה המוזיקלית לצידה של מורן מייזלס שהופקדה גם על העיבוד בשיר החדש. השיר מתחיל בצורה די דרמטית, משהו בדרמטיות הזה גורם למתח, מיסתורין ובעיקר התעניינות. יש משהו מאוד אמיתי במילות השיר ויחד עם הלחן נוצר סיפור של ממש שמתחבר בצורה מדהימה עם קולה של דורין. סך הכל בהחלט שיר מוצלח, דרמטי, מיוחד וממכר. משהו בתחושת הדרמה" בשיר מצליחה להביא לסקרנות מתחילת השיר ועד לסופו. דנאי מצליחה (בפעם השנייה) להביא שיר מוצלח ומסקרן. האמת, אני כבר ממש מחכה לסינגלים הבאים ובכלל לאלבום המלא.

לסיכום: מצליחה לסקרן בצורה מופלאה ויוצאת דופן. סינגל מצוין.  ★★★★★ 

 

בניה ברבי - "מישהו איתי כאן"

הזמר בניה ברבי נכנס לחיינו בתכנית הראליטי "The Voice" שם היה בין המתמודדים המוכשרים והבולטים של אותה עונה (רביעית). מאז הספיק ברבי להוציא אלבום בכורה מצוין ובימים אלו עובד על אלבום שני ממנו הוציא השבוע את הסינגל "מישהו איתי כאן" (לבדוק את הפרטים)

הסינגל החדש - "מישהו איתי כאן" כתבו והלחינו אליעד נחום, דודי בר דוד וברבי כאשר על העיבוד והפקה מוזיקלית בשיר אחראי פטריק סבג. כבר בתחילת השיר אפשר לראות בו משהו אחר, מיוחד ולא רגיל. משהו בשילוב הלחן, המילים וקולו המיוחד של ברבי מצליחים להביא משהו מיוחד ומצוין. הוא מתפתח לאט לאט ונהיה טוב יותר מרגע לרגע. הוא נעים לאוזן, אמיתי, בלתי רגיל ובעיק עושה חשק שהשיר לא יגמר (או שיתחיל מחדששוב ושוב). סך הכל השיר טוב, טוב מידי אפילו.

לסיכום: אחד השירים המוצלחים שנראו כאן. ★★★★★ 

 

אלמוג קריאף - "לילה בלעדייך"

לא מעט זמן עבר מאש שאלמוג קריאף השתתף בראליטי "x factor", כזכור, קריאף לא הגיע לגמר התכנית אך היה בין המתמודדים הבולטים והמוכשרים של אותה עונה (עונה 2). מאז סיום התכנית הוציא קריאף מספר סינגלים

השבוע, הוציא קריאף הצעיר סינגל חדש, ".לילה בלעדייך". את הסינגל החדש כתב והלחין אורי שכיב (שכזכור, גם הוא יוצא אותה העונה של "X Factor") כאשר אוריין אלפר לקחה חלק לצידו בכתיבת השיר ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי בשיר הופקד אלי קשת. השיר מוצלח במיוחד, הוא עדין וטוב, הוא מתפפתח לאט לאט ולא נשאר "רדום" לאורך כל השיר דבר השומר על רמה גובה בשיר. סך הכל סינגל מוצלח, קריאף מבצע אותו בצורה טובה שמתחברת מצוין למילים וללחן השיר.  

לסיכום: לא מפסיק להפתיע. ★★★★ 

 

עידן דוד - "אסק שמים"

עידן דוד הוא זמר צעיר אשר עובד בימים אלו על אבלום הבכורה שלו. השבוע הוציא דוד את סינגל חדש מתוך האלבום שצפוי לצאת בקרוב ויקרא "אחד".

"אסק שמים" נכתב והולחן על ידי דוד עצמו כאשר על ההפקה והעיבוד המוזיקלי בשיר אחראי נועם עקרבי. סך הכל השיר טוב, הוא עדין, מיוחד, מסקרן ואמיתי. החיבור בין הלחן למילים ולקולו של דוד מצוין והשילוב בין האלמנטים מצליח להביא שיר מיוחד וטוב. סך הכל זו כניסה מעולה למוזיקה הישראלית. מחכה לשמוע את הסינגלים הבאים של דוד הצעיר.

לסיכום: התחלה טובה. ★★★★ 

 

ספיר סבן - "נרד אל הים"

כבר תקופה ארוכה שספיר סבן נמצאת בכותרות, רגע אחרי שזכתה בראליטי "The Voice" ואחרי שהוציא את "כל המדינה" ו"לא חוזרת" שחררה השבוע סבן הצעירה סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה.

את הסינגל החדש של סבן "נרד אל  הים" כתב אריאל סגל, הלחין אוריאל וינברגר ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי אחראי אריאל טוכמן. החבילה המוזיקלית הכוללת מעולה, החל מהמילים ועד לעיבוד, הלחן ולביצוע המצוין של סבן שמצליחה להוכיח לנו (שוב) עד כמה היא מוכשרת. סך הכל סבן ממשיכה בדרך הנכונה מבחינה מוזיקלית ולא מפסיקה להפתיע.

לסיכום: ללא ספק היא בדרך הנכונה לה. ★★★★★  

 

שווה האזנה

השבוע נפגשו ברדיו גלצ הזמר אליעד נחום והרכבת הווקה פיפל, כחלק המפגש המסקרן החליטו לשיר ההרכב המפורסם ואליעד את "סוף השבוע" של נחום בביצוע אקוסטי מעניין ומוצלח במיוחד. את הביצוע המעולה העלה נחום כסרטון מתוך האולפן לחשבון האינסטגרם שלו ואם כבר התמכרתם לביצוע המקטרי של "סוף השבוע" זה בדיוק הזמן שלכם להתרגל לביצוע החדש והמצוין. 

 

 

הסרטון הבא אמנם לא כולל בתוכו שירה אך הוא בהחלט מוזיקלי במיוחד: מעבר לביטבוקס שעושה שגיא ברייטנר גילינו השבוע עוד יכולת מוזיקלי מוצלחת במיוחד בסרטון שהעלה לחשבון האינסטגרם הפרטי שלו בוא הוא מתופף על תופים ונראה די שולט בכלי.

 

 

תגובות