נוה צור לקראת אלבום הבכורה: "אני הולך עם האמת שלי". יח"צ

נוה צור לקראת אלבום הבכורה: "אני הולך עם האמת שלי"

הוא פרץ בגדול כהוגו בתוכנית הילדים "גאליס" אך בשנה האחרונה מצא את עצמו בקדמת הבמה כשהוא עובד על אלבום ראשון כראפר. בראיון מיוחד שניהל איתנו סיפר צור על החוויות בעולם המוזיקה, מה התכניות לעתיד ובאיזה קשיים נתקל בדרך?

הוא אמנם החל כשחקן בסדרת הנוער המצליחה "גאליס", אך בשנה האחרונה החליט נוה צור להתמקד באהבה ישנה שלו הלא היא המוזיקה. הוא החל לעבוד על אלבום בכורה (שעתיד לצאת ביום ראשון הקרוב) ובמקביל שיחרר סינגלים אשר הוציאו מתבנית שחקן הילדים והכניסו אותו למשבצת הראפר. תפסנו אותו לשיחה קצרה על החלומות, העבודה על האלבום ומה אמרו כל המעריצים על השינוי שעשה? 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

"אני תמיד ידעתי שאני אעשה את זה ולא ידעתי באיזה צורה זה יקרה, אבל תמיד אהבתי לשיר". מספר לנו צור על הרגע בו הבין שהוא רוצה לעסוק במוזיקה ומפרט למה דווקא בחר לעשות זאת רק עכשיו: "לא נראה לי שתכננתי את הדברים יותר מידי זה פשוט זרם לי, כי רציתי לעשות את זה המון זמן".

איך הייתה העבודה על האלבום?

"העבודה על האלבום הייתה ממש ממש כיפית, מי שהפיק אותו היה אורי שוחט ויש בו עוד מפיקים גדולים וטובים, עידו מימון וישי סוויסה וזה היה תהליך מאוד חוויתי, כיפי, קשה ומאוד שונה ממה שאני מכיר". 

"תמיד אהבתי לשיר" צילום: יחסי ציבור

יש עכשיו המון זמרים מתחילים מה מבדיל אותך מהם?

"קודם כל, אני פשוט עושה את שלי בדרך שלי אני זה אני וזה מה שהופך את זה למיוחד בעיני כי אין עוד מישהו שעושה את זה בדיוק כמוני".

אבל אצלך יש כבר קהל הוא פשוט רגיל לראות אותך כשחקן.

"חלק מהם מפרגנים מאוד ואוהבים, חלק לא מבינים, כי אנשים רגילים לראות אותך בצורה מסוימת ואז הם פתאום רואים אותך באור שונה ובמקום שונה, שאולי הם לא מכירים, ואני גם לא בן אדם שיותר מידי נתתי להכיר אותי באמת, תמיד הסתתרתי מאחורי הדמויות שאני משחק ולא באמת נחשפתי כמי שעצמי".

לאיזה קהל האלבום מכוון?

"אני חושב שהוא מכוון לכל מי שאוהב את הסגנון הזה של המוזיקה בלי קשר לגיל שלו, ואני באמת חושב שנוער אוהב את המוזיקה הזו אז בין היתר גם נוער וגם גילאים יותר מבוגרים אבל אני לא רוצה להגדיר את זה אני חושב שמוזיקה רלוונטית בכל גיל אז אני מזמין את כל מי שאוהב מוזיקה לשמוע את האלבום".  

"אין עוד מישהו שעושה את זה בדיוק כמוני." © יחצ

ובכל זאת, השירים שלך לא תמיד מתאימים לילדים ואילו במשחק אתה כן פונה לצעירים ובני נוער. אתה חושב שזה סותר?

"לפני שהתחלתי לעשות מוזיקה הייתי שחקן, לא הסתכלתי על עצמי ככוכב ילדים למרות שאני באמת כוכב ילדים, אני משחק בהמון סדרות שמכוונות לקהל הזה אבל חוץ מזה אני עושה עוד דברים ולא בא לי לעצור את עצמי מליצור לא משנה לאיזה גיל היא מתאימה".

נוה בקליפ עם כוכבי הנוער
 

נתקלת בקשיים לאורך הדרך?

"כן יש את הקושי של השחרור של הקול הפנימי בראש שחושש ממה שאנשים יגידו ויחשבו ולהחליט שאני הולך עם האמת שלי ופשוט עושה את זה, בעיקר לשחרר את הפחדים ופשוט לעשות".

מה השאיפות שלך להמשך הקריירה המוזיקלית?

"להמשיך את דרכי כמוזיקאי וראפר, להוציא עוד אלבומים, לעשות הרבה מוזיקה, להופיע ושכל הדבר הזה רק ילך ויגדל". 

 

אתה מתכוון להוציא בעתיד גם שירים באנגלית ומכוון גם להצלחה מחוץ לארץ?

"אני לא לא שולל את זה, כרגע אני פה, אין לי איזה דחף מטורף לחו"ל, אין לי את החיידק הזה אבל אני לא יודע מה יהיה עוד 3-4 שנים, אם תהיה הזדמנות אני לגמרי אשקול אותה".

איך אתה מסביר את העובדה שהרבה שחקנים שפונים למוזיקה, פונים דווקא לסצינת ההיפ הופ (ואתה אפילו משתף איתם פעולה)

"אני פחות מכיר את המגמה הזאת, אבל יכול להיות שיש משהו בזה שראפר זה גם סוג של דמות, אולי יש משהו בעובדה שראפר זה סוג של דמות מאוד מוחצנת שיש לה אמירה מסוימת ואולי יש משהו בזה שמושך שחקנים למקום הזה".

היית רוצה לקחת בעתיד חלק בפרויקטים שמשלבים שירה ומוזיקה? (מחזות זמר למשל)

"כן, לאוו דווקא במסגרת של מחזמר אבל לרקוד ולשיר זה נראה לי משהו מאוד כיף. אם תהיה הזדמנות למשהו בסגנון אני אשקול אותה". 

אתה מביא סגנון מאוד מיוחד ושונה לארץ, פחדת שהביקורות יהיו לאוו דווקא טובות?

"ידעתי שיש קהל שאוהב מוזיקת ראפ ואני בינהם ורציתי לעשות את המוזיקה שאני אוהב, ואני חושב שזה מעניין לראות איך הקהל הישראלי יגיב לזה, חלק אמרו לי שאני שם אפקט על הקול שלי אבל זה פשוט וויב מסוים, אני חושב שזה מאוד עוצמתי, אנשים חושבים שזה פשוט מתקן לך את הקול ואת הזיופים אבל זה לא זה פשוט מדגיש את הסולם שלך ועוטף אותו במתכתיות כזו אבל אם תזייף ב'אוטו-טיון' (תיקון קולי - ל.ד) ישמעו שאתה מזייף ובגלל זה גם אפשר לשיר עם זה בלייב על הבמה ויש הרבה זמרים שעושים את זה".

יש לך מסר לגולשי פרוגי?

"שתעשו את מה שאתם אוהבים, תעופו על החיים ותהנו".



תגובות