עידו ונה: "אם לא האהבה לא הייתי איפה שאני היום". צילום: אפיק מרזוק

עידו ונה: "אם לא האהבה לא הייתי איפה שאני היום"

מאז השתתף ב"אקס פקטור", עידו ונה לחלוטין נמצא בדרך הנכונה והוכיח לנו שהוא כאן כדי להישאר. תפסנו את הזמר הצעיר לשיחה קצרה בה סיפר לנו על החלומות שלו לעתיד, על הדרך שעבר ועם אלו זמרים אחרים שיתף פעולה?

עידו ונה התחיל את קריירת המוזיקה שלו בתוכנית הריאלטי "אקס פקטור". לאחר התוכנית, לא נח לרגע והמשיך לעבוד קשה. מאז ונה הוציא מספר סינגלים ובניהם מספר שיתופי פעולה עם זמרים מוכרים ופחות מוכרים. בנוסף, הוציא הזמר לפני כשבועיים סינגל חדש בשם "אהבה זה קצת כואב" וזכה ללמעלה משלושים אלף צפיות עד כה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"התחלתי לעסוק במוזיקה מיד לאחר הצבא. עבדתי קצת לפני בתור מפעיל קריוקי ועוד לא גיליתי שאני יודע לשיר, גיליתי את זה רק בצבא בעקבות חברים ששירתו איתי. ואחרי הצבא התחלתי לעסוק בזה ולפתח את זה".

 

איך בעצם החלטת ללכת לתוכנית "אקס פקטור"?

"האמת, שלא בחרתי ללכת לתכנית, אלא ההפקה נתקלה בסרטונים שלי ברשת בהם אני שר ורצתה שאני אגיע לאודישן. הם התקשרו מספר פעמים, אחרי זמן אמרתי טוב ננסה והגעתי לאודישן ואפילו עד הגמר שזה מדהים מבחינתי".

אתה חושב שהפריצה דרך תוכנית ראליטי הייתה נכונה?

 "במודל של היום, הראליטי הפך למשהו מתבקש על מנת לקבל את החשיפה הראשונית, כמובן שאחרי החשיפה הראשונית זה לא אומר שאתה כבר סטאר. אלא זה נותן קפיצה יותר גדולה כדי לבנות קריירה כי בסופו של דבר לאחר התוכנית אתה בונה אותה מאפס".

אחרי התוכנית איך הגיבו מסביב?

"מדהים, אחרי התוכנית עטפו אותי באהבה ודאגו לשמור את הרגלים על הקרקע אם זה ברשתות , ברחובות אם זה במפגשי מעריצים ועכשיו בסיבובי הופעות התגובות של הקהל זה מדהים".

עידו ונה
© עומר שפירא

מה גרם לך להיכנס לעולם המוזיקה?

"ברגע שגיליתי שאני יודע לשיר ושאנשים אוהבים לשמוע את איך שאני שר מפעם לפעם זה גרם לי לרצות לעסוק בזה יותר. לקחתי חלק במלא קריוקי שמלא זמרים התחילו את דרכם שם בכל פעם שהייתי נכנס היו מבקשים ממני לשיר משם ניסינו לעשות הופעות עם קאברים והגיעו להופעה שש מאות איש וראינו שיש ביקוש והתחלתי לקחת את זה צעד קדימה ולפתח את הקריירה".

איך המוזיקה משפיעה על חייך?

"אני חי ונושם על המוזיקה .אני קם בבוקר הדבר הראשון שאני עושה אני שומע מוזיקה , אני עובד על חומרים שלי, כותב ומלחין לאחרים יוצר דברים חדשים. המוזיקה ללא ספק משפיעה עליי מלא, כל חיי בעצם".

האם נתקלת בקשיים במהלך הקריירה?

"נתקלתי במלא קשיים, כמו בכל קריירה אם זה משחק או דוגמנות בכל מקצוע שכל אחד יעסוק בחיים תמיד יהיו עליות וירידות. הוסיף עידו "ורק בירידות תמיד עולים יותר למעלה".

עידו ונה
© עומר שפירא

אתה חושב שהמוזיקה שינתה אותך או בך משהו?

"ללא ספק, למדתי להיות אדם שמאזין ללב של הזמר ולתוכן של השיר ניהיתי בן אדם יותר רגיש אני יכול להזיל דמעה משיר טוב ומרגש".

לאיזה קהל המוזיקה שלך מכוונת?

"אני לא מאמין שבדור שלנו יש קהל מסוים שיכול להעיד שמכוון אליו שיר מסויים. אני חושב שהמוזיקה של היום היא מוזיקה שמכוונת לכולם. שיר טוב הוא לא משנה איך תגיש אותו או איזה כלים ינגנו בו בסופו של דבר הכי חשוב שתגע בבן אדם". מוסיף עידו, "קהל היעד שלי הוא כולם כולל כולם".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "אהבה זה קצת כואב" איך הייתה העבודה עליו?

"העבודה עליו הייתה מדהימה, עבדתי עם חברה מאוד מקסימים בשם מאור שטרית ורון ביטון. עבדתי על שיר אחר באותו זמן והייתי אמור להוציא אותו. היו כבר צלם ובמאי ואז התקשרו אליי מאור שטרית ורון ביטון ואמרו לי שיש להם שיר בשבילי. הלכתי לאולפן לשמוע, הקלטתי ואמרתי זה השיר הבא שיוצא. ללא ספק אחד השירים הכי טובים שיצאו לי עד עכשיו השיר שבא מהלב".

השיר תפס המון תאוצה בשבועיים בלבד, ציפית שיהיה ככה?

"קיוויתי והאמנתי, 100 אלף צפיות בשבועיים וזה עדיין ממשיך לעלות מדהים כזה דבר לא קרה לי אף פעם והתגובות מרגשות אני קורה תגובות ואני מתייחס לכל התגובות כי זה חשוב לי מאוד ואני מודה לכל המפרגנים".

מה החלומות שלך לעתיד?

"החלומות שלי זה לעשות את המוזיקה שלי על הצד הטוב ביותר, להכיל את הקהל שלי ואת סיבובי ההופעות להשיק אלבום ראשון וכמה שיתאפשר ולהתבסס בתעשיית המוזיקה כאחד הזמרים המובילים כאן בארץ".

מה מצפה לנו ממך לעתיד?

"מצפה די הרבה, בקרוב אני סוגר את האלבום ומופע השקה לאלבום ומלא שיתופי פעולה על הפרק עם זמרים מוכרים ופחות יש הרבה למה לצפות".

תגובות