בת 70: מצעד השירים הישראליים מכל עשור. צילום: Fotolia

בת 70: מצעד השירים הישראליים מכל עשור

היום (ד'), חוגגת מדינת ישראל את יום הולדתה ה70 בחגיגות העצמאות. כתבת המוזיקה שלנו, נעם פינבליט, בטור מיוחד לכבוד אירוע מרגש זה. אז אילו שירים נכנסו לרשימה שלנו?

מדינת ישראל חוגגת 70 שנה וכך גם המוזיקה הישראלית, בשביל המאורע המשמח והגדול בחרנו שבעה שירים - אחד מכל עשור מאז שהמדינה שלנו קיימת, המתארים את מדינת ישראל בצורה הכי טובה שאפשר, מוכנים?

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

כלניות - שושנה דמארי

השיר נכתב על ידי נתן אלתרמן והולחן על ידי משה וילנסקי אי שם בשנות ה-40. אך יצא באופן רשמי בשנת 1948 - השנה בה הוקמה מדינתנו. לפני הקמת מדינת ישראל שיר זה נכתב כמתאפורה למציאות האכזרית שהייתה בשנים האלו ואיך השואה השפיעה על התושבים בישראל, הפרח "כלניות" מראה את הדורות שיהיו במדינת ישראל.

 

ירושלים של זהב (נעמי שמר) - שולי נתן

השיר נכתב והולחן על ידי נעמי שמר בשנת 1967, שמר הייתה אחראית על המון קלאסיקות ישראליות בלתי נשכחות וזו אחת מהיצירות האלה, שיר זה משקף את התקופה הכי אמוציונלית שלנו כעם - רגע החזרה של ירושלים לידינו. שלושה שבועות לפני פרוץ משלחמת ששת הימים התקיים פסטיבל ושם הושמע השיר לראשונה וקיבל אהדה רבה, ולאחר המלחמה הפך לשיר גדול ורגע שיא במוזיקה הישראלית.

 
 

עטור מצחך - אריק איינשטיין

השיר הכי רומנטי שנוצר במדינתנו, נכתב על ידי אברהם חלפי והולחן על ידי יוני רכטר. שיר זה יצא בשנת 1977 ובוצע על ידי אריק איינשטיין, השיר נחשב לקלאסיקות במוזיקה הישראלית ובעל תארים רבים. אין ספק שהוא הכי ישראלי שיש.

 

הפרח בגני - זוהר ארגוב

שיר הנחשב לאחד מציוני הדרך המרכזיים של המוזיקה המזרחית בישראל, נכתב על ידי אביהו מדינה והולחן על ידי משה בן מוש. ארגוב ובכינויו "המלך" פתח בפניי תושבי ישראל את המוזיקה המזרחית ובכך הפך לסמל חשוב במוזיקה שלנו. השיר פורסם בשנת 1982 והפך ללהיט גדול.

 

דיווה - דנה אינטרנשיונל

השיר שזכה בתחרות האירוויזיון בשנת 1998 שהתקיימה בברמינגהאם, בריטניה, נכתב על ידי יואב גינאי והוא הולחן על ידי צביקה פיק. בעקבות זכייתו הגיע השיר למקומות גבוהים במצעדי הפזמונים הארציים של מספר מדינות באירופה וללהיט ענק עד היום.

 

תתארו לכם - שלמה ארצי

"תתארו לכם" הוא שיר של שלמה ארצי מתוך אלבום העשרים ושניים של שלמה ארצי הנקרא "שפויים" שיצא בשנת 2007, השיר נכתב והולחן על ידי ארצי עצמו ומתאר את היופי בחיים, את הצורך להסתכל על הצד החיובי במקום על השלישי, את החיים במדינה שלנו בצורה אחרת ויצרתית.

 

הכי ישראלי - התקווה 6

אנו סוגרים את רשימת השירים שלנו עם השיר "הכי ישראלי" שיש של הלהקה "התקווה 6", את השיר כתב והלחין עמרי גליקמן - סולן הלהקה, השיר שיצא בשנת 2014 מתאר את כל הדברים הכי ישראלים שיש. מאכלים, מקומות, אנשים ציבוריים ועוד'. שיר קיצבי שמח שעושה שמח על הלב.

 



תגובות