סיכומוזיקלי: אליאנה תדהר מבצעת את "TOY" ו"לילה טוב". צילום:דלתא

סיכומוזיקלי: אליאנה תדהר מבצעת את "TOY" ו"לילה טוב"

אם הייתם עסוקים מדי בחגיגות העצמאות ולא שמתם לב לשירים החשים בפלייליסט או לסרטונים המוזיקליים החמים שרצו ברשת - קבלו את הסיכום השבועי

נחתם קצת מהמנגלים? גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

חנן בן ארי

אחד הזמרים המצליחים והייחודיים במדינתינו הקטנה, קולו עדין ויכולות הכתיבה וההלחנה שלו מופלאות וזו כמראה גם הסיבה לכמות הדי גדולה של להיטים שהביא לנו לאחרונה (למשל: "איזון", "אמא אם הייתי", "החיים שלנו תותים" ועוד').

השבוע, החליט בן ארי להוציא שיר חדש למילים של שון מונדשיין ז"ל שנהרג באסון הנגמ"ש במבצע "צוק איתן". בן ארי בעצם הלחין את הודעות הפרידה שהשאיר שון ז"ל למקרה ולא ישוב מהקרבות בעזה. השיר מרגש, מצמרר ובעיקר עצוב. חנן מצליח להביא את הטקסט בצורה טובה ומרגשת.

לסיכום: מצמרר. ★★★★★ 

 

שקד קוממי

קצת אחרי שהביא לנו את "עם ישראל חי", "הזמן עושה את שלו" ו"אם הייתי", הביא לנו השבוע שקד קוממי הצעיר סינגל חדש - "שמלה ברוח". קוממי כזכור התגלה לראשונה לפני כשלוש שנים ומאז אנחנו לא מפסיקים לשמוע עליו.

השיר החדש, "שמלה ברוח" הוא שיר מצוין ואפילו ממכר. יש בו כל מה שצריך להיות בשיר כזה והאמת שגם הגיע אלינו בטיימינג מצויין עם הקיץ המתקרב. את "שמלה ברוח" כתב והלחין קוממי בעצמו ואילו על העיבוד ובהפקה המוזיקלית בשיר הופקדו מתן דרור ובן אביב.

לסיכום: שיר מוצלח. ★★★★★ 

 

התאומים ממן

התאומים שהפתיעו את כולם בעונה הרביעית של "אייל גולן קורא לך" עד שהגיעו לגמר התכנית. בשנה האחרונה הם חתמו אצל "ליאם הפקות", החברה של גולן שנתן להם במה בתכניתו ומאמין בהם כי הם הדבר הבא במוזיקה, למרות שלא זכו.

השבוע, לכבוד יום העצמאות ה-70, הוציאו התאומים את הסינגל  - "קרנבל בישראל". את הסינגל כתבו הצמד יחד עם קיי בן סלומון ("אולי נדבר") שגם הלחין אותו לצד ינון יהל. ובכן, למרות שמדובר בשיר קצבי שכתוב היטב ועל פניו היה אמור להיות להיט מעולה לעצמאות, הוא נשאר בגדר ה"סבבה", השיר אולי טוב אבל הוא לא מותאם לאלו המבצעים אותו. האחים הראו לנו בעבר את יכולותיהם המדהימות ואת גוון קולם, אך פה זה לא בא לידי ביטוי בכלל, האפקטים והכיוון האלקטרוני הוא פחות מה שציפינו מהם וחבל, עוד כיוונון אחד וזה היה יכול להיות שם. מקווים שבסינגל הבא הם יחזרו לכיוון שלהם. 

לסיכום: פחות הכיוון שלהם, אבל שיר טוב. ★★

 

שווה האזנה

האם אליאנה תדהר בדרך לאירוויזיון? אז זהו שלא (ואולי חבל?), בהופעת עצמאות בחולון שהתקיימה בליל רביעי, הופיעה תדהר עם מחרוזת שירים מיוחדת וביניהם גם השיר "TOY" של נטע ברזילי, השיר שייצג את ישראל בחודש מאי בתחרות האירופאית. הביצוע של אליאנה לשיר לגמרי מוכיח שהיא זמרת מעולה. את ה-דוז פואה שלנו הרווחת!

 

בדלתא החליטו ל"נצל" את יכולות השירה המדהימות של אליאנה תדהר (הפרזנטורית החדשה שלהם) ויצאו בפרסומת חדשה ומוזיקלית במיוחד שמצדיעה למנהיגי המדינה ב-70 שנה האחרונות עם השיר הנוסטלגי. וכך מחברת את הפרסומת החדשה גם לאווירת יום העצמאות וחגיגות ה-70 למדינה. 

 

השבוע צויין יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, לרגל היום העצוב העלה עידן רפאל חביב (שחלק גדול משיריו קשורים בדרך כזו או אחרת לצבא וליום זה) לחשבון האינסטגרם שלו סרטון שירה מרגש במיוחד בו שר את "פרח" של הזמר יהודה פוליקר.

אותה נטע שזכתה למחווה מתדהר, נבחרה להופיע בטקס המשואות המסורתי של ישראל בהר הרצל שהתמקד בחדשנות - אותה מייצגת המוזיקה של ברזילי והלופר. ברזילי ביצעה כמו שהיא יודעת את "הורה האחזות", שיר ישראלי מתקופה ישנה, כזה שרוב לא מדבר אל הדור הצעיר, אבל ברזילי הגאונה גרמה לו להראות כמו הלהיט הכי חם ועדכני שיש. גאונות ופשוט - וואו.

 

שווה לדעת

להקת הבנים, "וואן דיירקשן", היו ללא כל ספק אחת הלהקות היותר טובות שיצא לנו לראות במוזיקה העולמית. אחרי אין ספור להיטים, הופעות בעולם כולו ועדר מעריצות החליטו הלהקה "על הפסקה" לפני כשנתיים וחצי. אך השבוע גילינו כי הלהקה המוכשרת עומדת להופיע יחד בפעם הראשונה מאז ההפסקה במופע איחוד מיוחד ושווה. אך לכל מי שממהר לשמוח לא מדובר באיחוד לצורך החזרת הלהקה, ובכל זאת - הידיעה הזו לגמרי עשתה את השבוע לטוב יותר!

תגובות