ניתן בן ארי: "אני לא מפחד מהטייטל". צילום: דורון סרי

ניתן בן ארי: "אני לא מפחד מהטייטל"

ניתן בן ארי, משחרר היום (ג') את סינגל הבכורה שלו. לכבוד כך, תפסנו אותו לשיחה על ההתחלה, על העתיד, על הטייטל "הבן של" מוש בן ארי ויצאנו עם הבטחה לדואט משותף עם אבא

מוש בן ארי הוא אחד הזמרים המוכרים והטובים ביותר אשר עיצבו את המוזיקה הישראלית בעשור האחרון, ולכן כשהתחלנו לשמוע לאחרונה כי בנו, ניתן, בן 22 בלבד, עומד לפרוץ עם סינגל בכורה - כבר ציפינו למשהו מחייב וטוב - ואכן כך. תפסנו את בן ארי ג'וניור לראיון מיוחד על הכל!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"אני מתרגש ממש. מלא בלחץ ומלא ציפייה" מספר לנו ניתן על שחרור סינגל הבכורה שלו - "האיש הפשוט" ומוסיף: "אני לא יודע להגדיר את זה במילים, אני פשוט ממש מתרגש". 

;האיש הפשוט. באדיבות שיר פינטו דוברות ויחסי ציבור
 

אז איך הכל התחיל?

"זה התחיל עם הגיטרה הראשונה בגיל חמש, ובלי קשר כל הילדות שלי הייתי עם אבא שלי על המון במות. יש לי כל מיני תמונות הזויות כאלה של תינוק שנרדם מתחת לבמה. בגיל 13 התחלתי לכתוב שירים משלי והיה לי אולפן ביתי. מגיל 15 כזה התחלתי לאסוף חומרים, הייתי משמיע להמון חברים של אבא שלי והם כל הזמן נתנו לי הערות ובנו אותי לאט לאט". ממשיך ומספר בן ארי, "ואז לפני שנה בערך ממש נכנסתי לזה, לתוך העניין של קריירה מוזיקלית. כל החיים שלי היו מוזיקה אז זה היה כזה די ברור לי שלשם אני הולך ולשם אני שואף". 

מתי הרצון המוזיקלי הפך למשהו מעשי ושאיפה לקריירה בתחום?

"הכרתי את 'איזי' והיה ווייב טוב וזורם. הוא השמיע לי את השיר שהוא כתב, שאני מוציא עכשיו, ופשוט עפנו על זה. שיפצנו את השיר ועשינו אותו מתאים לי. ואז לאט לאט הכרתי עוד ועוד אנשים בעולם המוזיקה והנה אנחנו כאן".

© עופר יעקב

"אני חושב שזה משהו שבוער בי, אני ממש אוהב את זה" מספר בן ארי על המשיכה לתחום ומדגיש: "לפחות חמש שעות ביום אני מקשיב למוזיקה, מרגיש מוזיקה, זה הפך להיות כל החיים שלי ואין לי משהו אחר פשוט. מוזיקה זה כוח".

איך היה לעבוד על השיר "האיש הפשוט"?

"היה ממש מגניב. בחרנו כל מיני לוקשיינים מטורפים כאלה שלא בולטים כל כך באילת ויצרנו סיפור אהבה כזה. היה כיף לגמרי! אחלה וויב איתם".

אתה מפחד שיידבק רק הטייטל של "הבן של"?

"אני לא מפחד. אני חושב שזה חלק מהדרך שלי, ואם אני אהיה מספיק טוב אז זה יקרה, אני אעבור את זה. יש לזה הרבה צדדים. אני חושב שזה בעיקר טוב".

יש סיכוי שנראה דואט עם אבא?

"כנראה מתישהו, בעתיד".

אתה מרגיש שעלולה להיווצר תחרות סמויה עם אבא שלך בגלל שזה אותו התחום?

"לא וזה גם לא מפריע לי. אני רק רוצה לעשות מוזיקה טובה שתיתן צבע מיוחד למוזיקה בישראל".

מי המודל לחיקוי שלך?

"האמת היא שיש כמה. הראשון הוא אבא שלי, שאני גר איתו. השני הוא איזי שהוא חבר ממש טוב". ממשיך נתן, "אבל אני בעיקר מסתכל על דמיאן מראלי כמודל לחיקוי. הוא פשוט לקח את הרגאטון הקיים והמציא משהו חדש. הוא שיפר את אבא שלו כזה, בכל מיני מובנים".

עבדת עם איזי ועמית שגיא על השיר, שני אמנים חזקים מאוד בתחום. לקחת משהו מהעבודה איתם?

"כן, הם כמו האחים הגדולים שלי. הם לימדו אותי את השפה המוזיקלית. יש שפה מיוחדת למוזיקה, כל מיני קטנות וניואנסים מיוחדים, ואת זה בעיקר למדתי מהם. חוץ מזה, למדתי להיות עם בטחון עצמי כזמר. ובלי קשר- למדתי שהכל אפשרי".

© דורון סרי

בניגוד לפעם, הרשתות החברתיות הן מקור הקידום של המון זמרים. אתה חושב שהפעם זה משחק לטובתך?

"ברור שזה לטובתי. זה נותן יותר חשיפה. זו כאילו עוד במה ועוד אחת מטורפת, כולם צריכים ליהנות ממנה. היום לא צריכים לעשות פוסטרים בכל תל אביב כדי שידעו שיש לך הופעה או שאתה מוציא שיר, הכל דרך הרשתות האלו".

מה החלום הכי גדול?

"להגיע לשוני וכאלה, פשוט להופיע".

יש משהו שתרצה להגיד לגולשי פרוגי?

"אני מאוד מתרגש ומאוד מודה לכם. אני חושב שצריך לתת למוזיקה לדבר בשם עצמה, ומקווה שתאהבו".

תגובות