הזכייה באירוויזיון מוכיחה: "אהבה עצמית מעל הכל". צילום מסך מיוטיוב

הזכייה באירוויזיון מוכיחה: "אהבה עצמית מעל הכל"

הזכייה ההיסטורית של נטע ברזילי לא רק הוכיחה לנו שנטע ״מוכשרת על״ ושמדובר בלהיט שהולך להיחקק בהיסטוריית המוזיקה הישראלית - אלא הזכייה הרביעית של ישראל באירוויזיון מביאה איתה מסר לחיים שכולנו צריכים לאמץ • טור דעה

לפני שהתחלתי לכתוב את הטור, כבר דמיינתי את הכותרת השגרתית שאנחנו רגילים לקרוא כל שנה אחרי גמר האירוויזיון- "למה אנחנו מתאכזבים כל שנה מחדש?", כבר הכנתי לעצמי טיעונים מנחמים על המונופול הפוליטי המלוכלך ועל האופוריה כלפי השיר הישראלי אלייה אנחנו נכנסים כל שנה. אבל אתמול בלילה (ש') נטע ברזילי הוכיחה לי, לישראל ולכל העולם אחרת. הילדה שישבה בצד בהפסקות, התעטפה אתמול בדגל ישראל והראתה לכל עולם את הערך הרב של אהבה עצמית. דוז פואה

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"אני אוהבת את ישראל, בשנה הבאה בירושלים" ככה סיכמה ברזילי את אחד משידורי האירוויזיון הכי מותחים שהיו לנו כאן בשנים האחרונות. אם נראה בתחילת הקראת התוצאות כי נטע מובילה, הגיחה אוסטריה והפילה אותה למקום השלישי. אלא שהקהל בבית הוא זה שהכתיר את מלכת הקרקורים לזוכת האירוויזיון ונתן לה 317 נקודות ששיבצו אותה במקום הראשון בטבלת הגמר מתוך 26 מדינות. כל סטורי ראשון באינסטגרם תיעד את הרגע הגורלי בו הודיעו כי קפריסין (שנחשבה למובילה עפ"י הסקרים והיוותה איום ענק על ישראל) התברגה במקום השני, ומיד בכל סלון בבית ישראל נשמעו זעקות אושר ושמחה. אלפים רצו אל כיכר רבין וקפצו למזרקה, רקדו ביחד- כעם אחד; הומואים, סטרייטים, ימנים, שמאלנים, דתיים, חילוניים- כולם הניחו רגע את המחלוקות בצד ורקדו לצלילי השיר "טוי" המפורסם.

 

הזכייה של נטע באה לידי ביטוי לאו דווקא בפסל המיקרופון עשוי הקריסטל היוקרתי, אלא שהזכייה שלה קיבלה מסר עוצמתי וחזק ביותר- אהבה עצמית. נטע בילדותה, נאלצה לספוג קללות ובריונות על בסיס מראה החיצוני, אותם ילדים שהציקו לה ולעגו לה קיבלו הלילה את הנקמה שלהם. אך זו לא נקמה מילולית או פיזית, הנקמה של נטע זה שהיא המשיכה לאהוב את עצמה בדיוק כמו איך שהיא. נטע למדה להשלים עם ה"חסרונות" שלה ולחיות איתם, היא למדה לקחת את האגרוף ולקבל אותו בחיבוק. לא פעם ולא פעמיים ציינה נטע עד כמה שהיא אוהבת את עצמה ושהיא לא מתביישת להתגאות באיך שהיא נראת - ודווקא בגלל זה הזכייה שלה אמש הייתה ראויה. מעבר לשיר המוצלח, לקול המהמם ולהופעה המדהימה, נטע העבירה למליוני הצופים בבית מסר פשוט: תאהבו את עצמכם כמו שאתם, וכפי שאפשר לראות עפ"י התוצאות, המסר אכן כבש את ליבם.

אגב, אין תאריך יותר מרגש מזה לזכייה. 20 שנה אחרי הזכייה של דנה אינטרנשינל, 40 שנה אחרי זכייתו של יזהר כהן, נטע ברזילי ממשיכה את מסורת ה-20 ולקחה את האירוויזיון גם השנה. שלא נדבר גם על שזו המתנה הכי טובה שישראל יכלה לבקש לכבוד יום הולדתה ה-70 שחל לפני מספר שבועות ויום ירושלים שחל היום. בקיצור, גם המספרים לא משקרים. 

גמר
גמר © gettyimages.il/Pedro Gomes

בכל זכייה באירוויזיון, יש מסר מסויים; לפני שנתיים זו הייתה האוקראינית שדיברה כנגד מלחמות, ובשנה שעברה היה הפורטוגלי שיצא נגד שירי פופ. השנה אנחנו מקבלים מסר קצת יותר חשוב שבאמת נכון לגבי כל אחד מאיתנו: "אהבה היא עצמית מעל הכל." כמו שאמר השחקן הבריטי הידוע רוברט מורלי: "להתאהב בעצמך, זה הסוד הראשון לשמחה". אז תאהבו את עצמכם, כי אם לא את עצמכם- אז אף אחד לא. ולשנה הבאה בירושלים. 

 

תגובות