עשתה היסטוריה: נטע ברזילי זכתה באירוויזיון!. צילום מסך מיוטיוב

עשתה היסטוריה: נטע ברזילי זכתה באירוויזיון!

התחזיות הגשימו את עצמן: נטע ברזילי והלהיט שלה "TOY" הביאו את ישראל לזכייה רביעית באירוויזיון - אחרי 20 שנה מאז עשתה זאת דנה אינטרנשיונל. גאווה - כפרה עלייך!

קולולו קולולוי - יום חג! הוכיחה את עצמה ובגדול: נטע ברזילי עשתה הלילה (ש') היסטוריה בליסבון והפכה לזוכה הישראלית הרביעית בתולדות האירוויזיון עם הלהיט הגדול "TOY" וכשהיא בת 24 בלבד עם 529 נקודות. במקום השני: המתחרה הגדולה - קפריסין.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מרגע צאת השיר הישראלי שכתבו דורון מדלי וסתיו בגר, ברזילי הובילה חזק באתרי ההימורים והשיר שלה הוא הנצפה ביותר ביוטיוב מבין שאר השירים שהתמודדו השנה. בימים האחרונים ברזילי נעה באתרי ההימורים בין המקום הרביעי לשלישי, ובמהלך הסופ"ש האחרון התמקמה חזק במקום השני. התחזיות החזקות וכל הנתונים המקדימים הצדיקו את עצמם כיוון שזאת כאמור הפכה לזוכה הגדולה של אירוויזיון 2018 והובילה לכך שבשנה הבאה התחרות תתקיים בישראל (ככל הנראה באצטדיון טדי שיקורה עד שנה הבאה) וישראל אוטומטית תעלה לגמר. דוז פואה!

הביצוע הגורלי
 

בהצבעת השופטים ישראל הגיעה למקום השלישי בלבד, אך עם תוספת הצבעות הקהל ישראל עלתה למקום הראשון עם 529 נקודות, קפריסין עם 436 נקודות ואוסטריה עם 342.

 

 
תוצאות אירוויזיון 2018
תוצאות אירוויזיון 2018 © צילום מסך מהשידור

בעבר ישראל זכתה באירוויזיון עם יזהר כהן - "אבניבי", שנה לאחר מכן שוב יחד עם גלי עטרי וחלב ודבש עם השיר "הללויה" והפעם האחרונה הייתה עם דנה אינטרנשיונל וה"דיווה" שלה - כעת אפשר להוסיף לרשימה בגאווה גדולה גם את נטע. 

 

במסיבת העיתונאים מסרה נטע שהיא מחכה לחזור לישראל ולחגוג עם הקהל הביתי ושהיא כבר תחל לעבוד על הסינגל הבא שלה.

מסיבת העיתונאים
מסיבת העיתונאים © יוני קטן

כמיטב המסורת, מיד עם ההכרזה על הניצחון התאספו המונים בכיכר רבין בת לאביב וקפצו לבריכה שמתחת לבניין העירייה.

כזכור, ברזילי זכתה לייצג את ישראל בתחרות לאחר שניצחה בגמר העונה החמישית של "הכוכב הבא לאירוויזיון",  שם הופיעה עם הלופר שהפך למזוהה עמה וכבר שם נאמר עליה שהיא הימור מנצח ומיוחד עם סיכוי לא רע לקטוף את התואר השנה ולהביא את התחרות לישראל בשנה הבאה. מעבר להיותה האישה הראשונה שזכתה ב"כוכב" היא גם הנציגה הראשונה מהתכנית שזוכה בתחרות.

כך זה התחיל
כך זה התחיל © רונן אקרמן
תגובות