הכירו את:"אני מאמין ש99% מהעולם הזה נמשך למוזיקה". צילום: יח"צ

הכירו את:"אני מאמין ש99% מהעולם הזה נמשך למוזיקה"

כמו בכל שבוע, גם הפעם אנו מציגים בפניכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, קבלו את דין כרמל שחלם להופיע מגיל צעיר והצליח להגשים את חלומו עם קריירת מוזיקה מעולה הכוללת שיתופי פעולה עם הראפרים פלד ואורטגה

דין כרמל הוא אחד הזמרים הבולטים בתחום הרגאי וההיפי בארץ, הוא עוסק במוזיקה כבר תקופה רבה ומאחוריו עומדים שירים כמו: "להגיע אליך", "סיבה טובה", "הולך ושב" ועוד' ואף לקח חלק בשיתופי פעולה עם זמרים כמו פלד ואורגטה.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה?
"בסביבות כיתה ד' -ה' החלטתי שאני רוצה לעסוק במוזיקה. האמת שהייתי מעריץ של אח שלי הגדול שעסק סביב מוזיקה והייתי יושב איתו בחדר. זה התחיל מלימודי גיטרה, היה לי קצת קשה אז עברתי לתחום הכתיבה והשירה. זה התחיח יחסית מוקדם".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"אני מאמין ש99.9% מהעולם הזה נמשך למוזיקה באיזשהי צורה. יש אנשים שזה נוגע בהם והם אומרים שיכולים לעסוק בזה ויש אנשים שכותבים ומנגנים ויש את אלו ששומעים מוזיקה רק במסיבות. כשמתחילים אי אפשר להפסיק.

לאחרונה הוצאת את הסינגל "ציפור בשמיים" איך הייתה העבודה עליו?
"הסינגל הוא היפי, עבדתי עם שלושה מפיקים שונים, הקלטנו את השיר בחצי שעה, הייתי סופר ממוקד זה היה פשוט להביא את הביט הנכון. יצאנו מרוצים אחרי שעה.

 

איך זה לעבוד עם אנשים מאוד מוכשרים ומוכרים בארץ?
"מדהים, אני מרגיש בר מזל כי לא באמת תכננתי שזה יקרה ככה. כשהרגשתי שיש לי מספיק חומר לאלבום אז התחלתי לחפש מפיקים, הרעיון הראשוני היה להתחיל את האלבום עם המפיק של הדג נחש ואז הוא נכנס להקלטות עם הדג נחש ורציתי להמשיך אז פיצלתי את העבודה ואני חושב שזה יצא יותר מגניב, זה מאתגר ושונה. היה מדהים. כל אחד מהם הביא משהו שונה.

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"אני לא אגיד חול, כי אני ממש לא מכוון לשם, אני לא חושב שמדובר במקום ספציפי שהייתי רוצה, אני פשוט רוצה להופיע ושיהיה קהל. המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים שיאהבו ויתחברו". 

מי המודל לחיקוי שלך?
"וואוו, אין מישהו ספציפי שאני יכול להגיש שהוא הבן אדם שאני מנסה לחקות. יש הרבה מאוד מפיקים והרבה מוזיקאים. כל פעם אני מחפש אמן שמדליק אותי באותו רגע. כשאתה ילד יש מוזיקאי אחד שאתה הולך אחריו ולא משנה מה. זה מאוד חשוב לעשות משהו כמו אבל להביא גם אותך שלא ישמע כמו מישהו אחר. גדלתי על אריק אנשטיין ובוב מארלי, הם היו האמנים שמבחנתי הכי ריגשו אותי והחשפו אותי לעולם המוזיקלי. הייתי לי גם תקופה של סאבלימינל". 

© יח"צ

איך אתה מגדיר את הסגנון המוזיקלי שלך?

"פעם הייתי יכול להגיד לך בביטחון שאני עושה היפ הופ או רגאי, אני חושב שההגדרה הכי נכונה למה שקורה עכשיו זה מוזיקת גרוב כי אני משלב את כל הסגנונות. אני גם הרבה יותר שר עכשיו.

הטעם המוזיקלי שלך תואם את הסגנון שאתה שר?
"ברור, זה תמיד נוצר מדברים שאנחנו שומעים, מה שמלהיב אותנו".

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחרת ולמה?
"דודו טסה, שלומי שבן. הם אולי רחוקים מאוד מהזאנר שלי אבל זה יכול להיות מאתגר מבחינתי". 

"משלב את כל הסגנונות" © יח"צ

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?                                                                                    "מקווה מאוד שעל הבמות ושתפרנס בכבוד ממוזיקה. זו השאיפה הכללית. זו דרך".

 

 

תגובות