עדן טהרני:"הדבר הזה לא מנע ממני להתקדם הלאה". יחסי ציבור

עדן טהרני:"הדבר הזה לא מנע ממני להתקדם הלאה"

השבוע התקיים היום הישראלי למודעות לעיוורים. לכבוד כך, לקחנו לשיחה עמוקה את עדן טהרני, שבשנה שחלפה הייתה מתומדדת באקס פקטור. תוך ההתמדדות בתכנית, טהרני התמודדה עם לקות הראיה שלה, וסיפרה לנו על הדרך

עדן טהרני (19) לא נותנת ללקות הראייה שלה לעצור אותה מלהגשים את החלומות שה ולשאוף הכי גבוה שאשפר.  

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי הבנת שעולם המוזיקה זה העולם שלך?

"כל העניין הזה של המוזיקה אצלי התחיל כשאבא שלי היה קורא מזמורי שבת. בעצם העניין הזה של האמונה מאז שנולדתי מאוד חזק אצלנו במשפחה והייתי מדקלמת ביחד עם אבא שלי המון. ואז בגיל ארבע התחלתי לשיר באופן רציני יותר".

האם קיבלת תגובות שליליות שמנעו ממך את הרצון להמשיך?

"כן. תמיד הייתי מקבלת תגובות שליליות על העיוורון, אמרו לי 'איך תעשי את זה' ו'איך את תקראי את המילים של השיר'. פעם אחת, אמרו לי 'איזו מסכנה את שאת לא יכולה לקרוא תווים'. אבל גם הדבר הזה לא מנע ממני להתקדם הלאה. תמיד התקדמתי עוד ועוד בזכות הרצון ובזכות התמיכה שלה המשפחה שלי. אני מאמינה שבזכות התמיכות הללו, תמיד הצלחתי להתגבר על התגובות השליליות ולהתקדם".

באקס פקטור, פחדת להתמודד ושלא יקבלו אותך כמו שאת או שבאת עם כל הביטחון שלך על מנת להוכיח את עצמך?

"בהתחלה היה לי את הפחד הזה. אם לא יקבלו אותי, מה יהיה ומה יקרה. השלב שהכי פחדתי ממנו היה שלב 'מחנה האימונים' כי בשלב הזה צריך להתחבר לקבוצה למספר שעות רבות וללמוד שיר בשעות ממש מתוקצבות. בסופו של דבר באמת הצלחתי להתגבר על זה ואמא שלי הייתה איתי ברגעים האלה. אך גם שהיה קשה, מי שהנהיג את הקבוצה זאת הייתה אני. בניגוד לפחדיי, בקבוצה שלי ניסו לעזור לי להשתלב ובאף שלב שהייתי פעילה בו לא הרגשתי שונה והרגשתי באמת שהם רוצים לעזור לי. אחרי כל זה הזה בכלל לא פחדתי. ידעתי שאני מסוגלת ושאני אוכל להתמודד בו הכי טוב שאני יכולה."

מרגישה שה׳אקס פקטור׳ נתן לך את המקפצה?

"אני לא חושבת שהוא נתן לי את המקפצה אבל התוכנית באמת נתנה לי חשיפה מטורפת".

 

ואת מרוצה מהחשיפה הזו?

"הייתי שמחה שקיבלתי את החשיפה שלי, אבל עכשיו החוכמה היא לנצל את זה. מה שיוכיח באמת את המקפצה יהיו החומרים שאני אביא איתי ואוציא לקהל שלי. אקס פקטור הייתה ההתחלה של המקפצה, אבל מה שיקפיץ אותי גבוה יותר ויותר תהיה הדרך שאני אעשה אחרי החשיפה."

מה השאיפה הכי גדולה שלך?

"להופיע בחו"ל וכמובן להופיע בבמות גדולות כמו בקיסריה בארץ. כמובן שאני תמיד ארצה להופיע בארץ, אני מאוד אוהבת את הארץ שלי ואני חושבת שיש פה כל כך הרבה דברים טובים".

את חושבת שיש מודעות לעיוורים?

"אני חושבת שיש מודעות אבל תמיד צריך לשפר יותר ויותר את העניין הזה. באמת לא מזמן היה את ה'בליינד דיי' שזו בכלל חוויה מטורפת והיו מלא פעילויות בארץ באותו יום ואחת הפעילויות שהתבצעה בכמה סניפים של מסעדה מסוימת הייתה לאכול בעיניים עצומות ואני חושבת שזה יכול לתת חשיפה ממש גדולה ולהעלות את המודעות כי תמיד יש לאן להשתפר".

עם איזה זמר היית מעוניינת לשתף פעולה?

"מחו"ל הייתי רוצה להופיע עם סלינה גומז. אני מאוד מתחברת לסיפור חיים שלה, הייתה לה כלייה אחת והשתילו לה אחת נוספת. עד שלא היה לא את הכלייה השנייה גם לה היו קשיים בריאותיים וכמו שלה היו קשיים גם לי יש קשיים. למרות כל מה שהיה, בכל זאת היא הצליחה וככה גם אני רוצה".

מי המודל לחיקוי שלך?

"המודל לחיקוי שלי הוא סטיבי וונדר. גם הוא עיוור. סטיבי וונדר הוא אחד האומנים המוכשרים שיש בתעשיית המוזיקה. הוא מאוד מוכשר, הוא גם מפיק וגם מעבד. לפי הסיפור חיים שלו אמא שלו אף פעם לא וויתרה לו גם כשעדיין לא הייתה כל כך מודעות לעיוורים והטכנולוגיה שהייתה פעם של להקליט ולהפיק ולעבד לא הייתה כמו של היום. הוא היה יכול ללכת לאולפן וסתם לשיר ולזמזם ועל זה להלחין שיר שלם".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"אני רוצה שתהיה לי קריירה בינלאומית ועדיין תוך כדי להצליח לשיר בארץ. אני אף פעם לא אוותר על הארץ שלנו כי אני מאוד אוהבת אותה. המטרה שלי היא להופיע כמה שיותר בעולם ולהגיע לכמה שיותר לבבות של אנשים, וגם להגיע להרבה קהילות של אנשים עם עיוורון או לקות ראייה גם מחו"ל, כדי להיות לאנשים מודל לחיקוי ואני מאוד אוהבת לתת. אם אני אוכל לקדם אנשים אחרים אני אשמח מאוד."

תגובות