הכירו את יותם ורועי: "הכל קרה בזכות החיבור העמוק למוזיקה". צילום: פרטי

הכירו את יותם ורועי: "הכל קרה בזכות החיבור העמוק למוזיקה"

כמו בכל שבוע, גם היום אנו מציגים בפניכם זמרים חדשים בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, קבלו את הצמד החדש יותם ורועי שמאיימים להשתלט לנו על הפלייליסט

רועי ויותם הם צמד חברים שלקחו את האהבה למוזיקהצעד אחד קדימה והקימו הרכב מוזיקלי. השניים מעידים על עצמם שהייתה להם משיכה למוזיקה מגיל צעיר ושתמיד ידעו שזה המקצוע בשבילם. לאחרונה שיחררו את השיר "מתחת לשמיכה" והיום הם כאן כדי לשתף אותנו בהמשך הדרך המשותפת. 
 
עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:
 
מתי התחלתם לעסוק במוזיקה?
רועי: "שנינו התחלנו לעסוק במוזיקה כשהיינו ילדים, אני זוכר את עצמי מנגן בגיטרה כבר מכיתה ד".
יותם:"כבר כשהייתי ילד מאוד אהבתי את מוזיקה, לקחתי גיטרה התחלתי לנגן ופשוט התאהבתי". הוסיף,
"היה לנו מורה למוזיקה שהערצנו מאוד ושאבנו ממנו המון השראה, הוא לימד אותנו הרבה ממה שאנחנו יודעים היום".
 
 
 
מה מושך אתכם לעולם המוזיקה?
יותם: "אני חושב ששנינו הגענו מהמקום הזה של חיבור עמוק למוזיקה, מעבר לזה שניגנו כל הזמן, אהבנו את זה מאוד, ואני חושב שזה פשוט משהו שהיה קיים בנו תמיד. אני אישית מאוד מתחבר להפקת המוזיקה, לכתוב את השירים ולהביע את עצמי".
רועי: "זה היה עבורי משהו מאוד טבעי, התחלתי לנגן מאז שהייתי ביסודי וזה משהו שפשוט משך אותי אליו ולא עזב. ואחרי שהתחלתי את עניין ההקלטות הבנתי איך לעשות את זה יותר טוב, אני ממש נהנה מזה".
 
איך התחילה העבודה ביניכם?
משתפים אותנו השניים: "זוהי הייתה דרך שהתפצלה והצטלבה מחדש בשלב יותר מאוחר, היינו יחד מכיתה א', סוג של 'BFשחזור לאחורF' כזה. ניגנו אבל לא חברנו להיות הרכב, מבחינת מוזיקה זה היה בשלב די מאוחר בחברות שלנו. כשנפגשנו שוב בצבא התחברנו, וקצת אחרי התחלנו לעבוד על סינגל הבכורה שיוצא ממש עכשיו".
 
מה חלוקת התפקידים ביניכם?
יותם: "בעיקרון עד כה אני זה שכותב את החומרים שלנו, את המילים והלחן לשירים, את העיבוד וההפקה. אבל הכל נעשה בשיתוף עם רועי, אני חושב שאין בינינו מישהו שעושה יותר או פחות, כל אחד עושה את מה שהוא טוב בו ותורם למען הצלחת ההרכב. ברור שאני יותר מחובר לשירים כי אני זה שכותב את המילים, אבל זה לא מראה על תפקוד יותר גדול".
רועי: "לפי דעתי זה פשוט מתחלק באופן של תרומה, כל אחד תורם מה שהוא יכול לעשות, ומשפר את העשיה שלנו על ידי היכולות שלו, לפי דעתי אין לנו חלוקת תפקידים מוגדרת. כל אחד עושה משהו כדי שההרכב יצליח".
 
© יהב טרודלר
לאחרונה הוצאתם את הסינגל "מתחת לשמיכה" איך הייתה העבודה עליו?
רועי: "עבדנו עליו במשך השנתיים האחרונות , השיר הזה נכתב על הפרידה של יותם מהחברה הראשונה שלו, בזמן הצבא, ככה שהעבודה עליו הייתה די רחבה כי הוא נכתב שנתיים לפני שהוא הוקלט".
יותם: "אני זוכר שלפני שחברנו להיות הרכב השמעתי לרועי סקיצה של השיר, ואז בזמן הצבא הכנו סקיצות חדשות ומשותפות לשיר הזה, נכנסו לאולפן הקלטות שיש לי בבית והפקנו את השיר".
    
איפה הכי הייתם רוצים להופיע?
רועי:"כרגע השאיפה שלנו היא להופיע בהיכל הרוק, אנחנו מאוד מתחברים למקומות האותנטיים שיש בישראל, למוזיקה של פעם, זה החלום כרגע".
 
מי המודל לחיקוי שלכם?
יותם:"אין לנו ממש מודל לחיקוי, אנחנו לא מחפשים לחקות מישהו. אבל כן יש לנו השפעה מוזיקלית מזמרים גדולים, כמו להקת כוורת ויוני בלוך, שהם אומנים ענקיים ואיכותיים".
  
איך הייתם מגדירים את הסגנון שלכם?
רועי:"הסגנון שלנו נמצא בין פופ לרוק ישראלי, אפשר להגיד שזה שילוב מעניין, אנחנו מאוד אוהבים את המוזיקה הזאת. מבחינתנו היא מחזירה קצת את המוזיקה של פעם".
 
© יהב טרודלר
האם הטעם המוזיקלי שלכם תואם לסגנון אותו אתם שרים?
יותם: "אני חושב שזה משתנה מפעם לפעם , לפי התקופות, אני יכול לשמוע שבוע שלם מוזיקה קלאסית ואחרי חודש אני אשמע מוזיקה אמריקאית, אבל אני מאוד אוהב את הסגנון רוק פופ ושומע אותו הרבה".
רועי: "בגדול אני חושב שהסגנון תואם את מה שאני שומע, אבל אני שומע עוד סגנונות שלא קשורים למה שאני שר".
 
אם הייתם יכולים לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי הייתם בוחרים ולמה?
יותם:"כרגע השאיפה שלנו והאדם שאנחנו הכי רוצים לבצע איתו דואט הוא יובל מנדלסון, שנינו גדלנו עליו הוא דמות שאנחנו מאוד מעריצים עד היום".
 
איפה ניראה אתכם בעוד 10 שנים?
יותם: "החלום שלי הוא להיות מבוסס בארץ מבחינת הערכה וידיעת הקהל, אני רוצה שהקהל פה יהיה בסטייל של פעם, הקהל הזה נעלם בסביבות שנות האלפיים ואליו אני ארגיש מחובר, אני מרגיש שהדברים שגדלנו עליהם פתאום נעלמו, והייתי רוצה להיות זה שמחזיר את זה".
רועי: "החלום שלי הוא להצליח בענק במוזיקה, יש לי המון דברים שאני רוצה לעשות, להצליח בחו"ל, לצאת קצת מהארץ, כמובן לא לעזוב אותה. ופשוט לעסוק תמיד תמיד במוזיקה, שזה הדבר שאני הכי אוהב בעולם".
 
 
 
 
 
 
 
תגובות