לי בירן ואליאנה תדהר הציגו הופעה כייפית עם חיבור מיוחד. צילום: שלומי פינטו

לי בירן ואליאנה תדהר הציגו הופעה כייפית עם חיבור מיוחד

הזוג המלכותי בתעשייה, לי בירן ובת הזוג הצמודה אליאנה תדהר השיקו בסוף השבוע (ו'), את המופע המוזיקלי החדש לשירי הכבש השישה עשר. מה חשבנו עליו?

לא פעם זכינו לראות את השניים מככבים יחד על הבמות הגדולות. לאחר שחברו בפסטיגלים, מופעים ושיתופי פעולה שונים יצאו לסבב הופעות מרשים במיוחד עם החברה הטובה רוני דלומי ששמו "לוקחים את הזמן". השלישייה אף אירחה לא פעם חברים קרובים מהתעשייה ויחד יצרו מופע בלתי מעורער, אחד כזה שלחלוטין ניתן לצפות בו שוב ושוב בלי שימאס.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

לפני כמספר חודשים זכינו לראות את לי בירן על במת ה"זאפה" בעקבות בקשה של מעריצה בחשבון האינסטגרם שלו. בהופעה המדוברת בירן הזמין לבמה את בת זוגו, לא אחרת מאשר אליאנה תדהר. זכינו לשמוע את השניים מבצעים דואט מרגש במיוחד ולא הפסקנו לתהות מתי יקימו מופע משותף? ביום שישי האחרון, היום לו ציפינו הגיע! בירן ותדהר שיתפו פעולה שוב, על אותה הבמה ב"זאפה" תל אביב. רק הפעם עם שירים קצת שונים: שירי "הכבש השישה עשר".

© צילום: שלומי פינטו
 

אין ספק שאווירת יום שישי בצהריים הייתה מורגשת. ההתרגשות בקהל הייתה מטורפת משום שזו הפעם הראשונה שהשניים מופיעים כצמד. לפני עליתם לבמה, שמענו שיח מוקלט שרק ריגש אותנו יותר ויותר. הסיבה לכך הייתה שהשניים הזכירו לא פעם את המילה "חתונה". האם זה רמז דק? יכול להיות. בו זמנית החלה עליית הנגנים הצמודים של בירן והם: שי פרי, אבי חזות, איתמר מאירי, דניאל עצטה ואביב קורן. ואז זה קרה, הם עלו לבמה בליווי קולות הקהל בשיר "איך שיר נולד". מיד הבנו שלא מדובר במופע רגיל של שירים רציפים אלא במופע המשלב הומור, כיף והמון דינמיקה בין השניים. והמשיכו עם השיר "מי שמביט מי מאחור".

© הילה סלמן

בשלב זה שיתף אותנו בירן בסיפור על בת הזוג שכנראה לא הרבה יודעים. והוא שאמא שלה (אאידה) רצתה בכלל לקרוא לה "טלילה" אך שאר המשפחה התנגדה ולבסוף הוחלט על שם הכוכבת שכולנו כל כך אוהבים: "אליאנה". מיד המשיך הזמר בסיפור ואמר כך:" לאחר כל יום לימודים אליאנה שלנו הייתה חוזרת הביתה וכשהגיע הלילה אמא שלה הייתה שרה לה את השיר 'ליל מנוחה וחלום' ". מיד נכנסה תדהר לדבריו ותיקנה: "האמת שהיא הייתה שרה לי שירים ברוסית", אמרה וצחקה.

בנוסף לאווירה הסופר קלילה וזורמת שיצרו, זכינו לשמוע את תדהר מנגנת במפוחית, את בירן מתופף ואין ספק שרק חיזקו את צוות הנגנים שלצידם. ואם כבר הזכרנו את הנגנים המוכשרים, בהמשך המופע הציגו מערכון קצר בו זרקו משפטים על פירות וירקות כל אחד בתורו וכמובן, הצליחו להצחיק אותנו.

© צילום: שלומי פינטו

במעבר חד המשיכו לשיר הבא "אני כבר לא תינוק" ובסיומו החל הזמר לשבח את תדהר ואמר כי: "יש לה חיבור מעולה עם הקהל, את השיר הבא אני רוצה שהיא תשיר איתכם". בזמן שהתחיל השיר "יוסי יוסי" בביצועה של תדהר, הפך אותו בירן למשעשע עוד יותר וכביכול "קטע את השיר". וכך יצרו גרסה מעט הומוריסטית לשיר המוכר.

כעת, הוזמנו לבמה אם ובת מהקהל ששרה איתם את "כשנסענו העירה" וגרמה לנו להישאר מוקסמים. המשיכו השניים עם השיר "כמו הים". כפי שציינו, מדובר במופע בשיתוף קהל. וכיאה למופע מסוג זה, שואלים השניים את הקהל שאלות. לאחר ששאלה תדהר מספר ילדים "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול"? כמובן המשיכו עם השיר "כשהיה גדול".

© הילה סלמן

בשלב זה הודו השניים לקהל התומך ואמרו: "בכל יום מחדש אתם עוזרים לנו להגשים את החלומות הכי גדולים ומשוגעים שלנו, אנחנו אוהבים אתכם ותודה על הכל". לאחר מכן ירדה תדהר מהבמה לעבר אחת הילדות בקהל ושרה את "הילדה הכי יפה בגן". כשחזרה לבמה שרו יחד את "ליל מנוחה וחלום", "רעמים ברקים", הודו לקהל ולכל מי שלקח חלק במופע המרגש הזה.

לסיכום, אנו מודים כי מדובר באחד המופעים היותר מהנים שיצא לנו להיות בהם. כאמור, לא מדובר במופע שירים רגיל אלא בשילוב השירים עם קטעי הומור וסיפורים שתמיד נשמח לשמוע. אנחנו לחלוטין מצפים להופעות הבאות של הצמד.



תגובות