הכירו את: יוצא "אקס פקטור" שרוצה לכבוש את הבמות הגדולות. צילום מסך מהאינסטגרם

הכירו את: יוצא "אקס פקטור" שרוצה לכבוש את הבמות הגדולות

כמו בכל שבוע, גם היום אנו מביאים אליכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם- קבלו את יהל יעיש, יוצא הריאלטי "אקס פקטור". כעת, הוא כאן כדי לשתף אותנו בדרך שעבר, מי האנשים שהשפיעו עליו? ולאן היה רוצה להגיע?

 יהל יעיש הוא זמר מתחיל ויוצא תכנית הריאלטי "x factor". לאחר שהודח בשלב מתקדם בתחרות עבד על הסינגל החדש שלו "הסתכלי עליי" והיום הוא כאן כדי לספר לנו על האהבה שלו למוזיקה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?
"התחלתי לעסוק" במוזיקה יותר לעומק בתקופת הצבא, היה לי הרבה זמן פנוי וזה היה תעסוקה. רציתי ללמוד יותר על מוזיקה, איך לנגן, איך לשיר יותר נכון, איך לכתוב וליצור. התחלתי לשיר ועם הזמן התחלתי לנגן בגיטרה. בשלב מאוחר יותר התחלתי להביא לחנים ולכתוב".

 

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"בגדול מה שתמיד מושך אותי זה הרצון להופיע, להשמיע לאנשים את התוצר שלי או את הקול שלי. וגם התגובות של אנשים, זה מרגש. זה מה שמדרבן אותי להמשיך קדימה. לפעמים גם לא הכי קל, מה שעוזר לי זה התגובות שלהם והאהבה שלהם אליי ואל המוזיקה שאני עושה".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "הסתכלי עליי", איך הייתה העבודה עליו?
"זה שיר שכתבתי לפני שנתיים בכלל, בתקופת הצבא. ותמיד ידעתי שזה השיר הראשון שאני אוציא. זאת הייתה עבודה שכרוכה בהתחייבות עצמית ממוקדמת. הייתי עושה הכל, חסכתי כסף לקליפ ולהקלטות, הייתי מקליט והייתי עושה חזרות באולפן. דאגתי להכל, אם זה להשכיר דירה ואם להשיג צלם,מאפרת ושחקנית. בהתחלה שקלתי להרים ידיים אבל אחרי שאתה מוציא את הסינגל, אתה מסתכל על התוצאה ואתה אומר זה הכל אני". מוסיף, "הייתי עד לעריכה ולצילום, הייתי עד להקלטה ולעריכה שלה, הייתי עד להכל ואמרתי את המילה שלי. זה היה שווה את זה, רק אז אני באמת מרגיש שזה השיר שלי. כי זה גם שיר שכתבתי והלחנתי אז אני מרגיש מאוד מחובר אליו".

 

יהל יעיש
© צילום מסך מהאינסטגרם

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"האמת שאני לא יודע, זו שאלה ממש טובה. איפה מופיעים בישראל? אני חושב שהעיקר להופיע, לא משנה לי איפה. העיקר שיגיעו אנשים שאוהבים את מה שהם שומעים".

מי המודל לחיקוי שלך?
"בגדול המודל לחיקוי שלי זו אמא שלי. היא בנאדם שעובד כל כך הרבה למען המטרות שלו ולא נח. אני מגלה לאחרונה שלי ולה יש אותו דפוס התנהגות. יש ימים שאני לא בבית כדי לחסוך כסף ולממן לי את כל הדברים. יש הקלטות וצילומים, אז אני חייב לעבוד כל הזמן. במקביל אני הולך לאולפן ומקליט דברים, זה שיש שיר זה לא אומר שהכל הסתיים. צריך להוציא עוד שיר ועוד שיר עד ששיר אחד יתפוס ממש. ככה זה היום בתעשייה הזאת, שיר אחד תופס ואז אתה עולה על הגל".

 איך היית מגדיר את הסגנון שלך?

"הסגנון שלי הוא כמו שאמרתי בתכנית ב'אקס פקטור' זה יותר R&B סואול. קשה להשוות את המוזיקה המקורית שלי לזמר בישראל. לא כי אני חושב שאני משהו מיוחד, אלא כי עדיין לא הצלחתי להשים את האצבע על מה הסגנון שלי. אני לא אנוח עד שאמצא אותו".

האם הטעם המוזיקלי שלך תואם לסגנון אותו אתה שר?
"האמת שכן, אני שומע המון סגנונות. בסופו של דבר לרוב השירים שאני שומע אני עושה גרסא אקוסטית, או שאנסה לנגן אותם. גם אם זה לא הכי הסגנון שלי, אני הופך אותם לסגנון שלי. זה מה שיפה בגיטרה ובמוזיקה. לדוגמא גם אם 'toy' זה השיר הכי קצבי, אני עושה לו גרסא אקוסטית".

 אם היית יכול לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? 

"הייתי בוחר בעומר אדם, אני פשוט חולה על השירים שלו. הוא הזמר הים תיכוני היחידי שאני באמת שומע כל שיר שהוא מוציא ומאוד מתחבר". 

איך הייתה החוויה של ה"אקס פקטור"? הגעת למקום מכובד בתכנית
"זאת הייתה חוויה מדהימה. כל היום יש עליך מצלמות, וכל היום בר רפאלי חברה הכי טובה שלך. זאת הייתה חוויה כיפית וטובה אבל באתי לזה בערבון מוגבל כי ידעתי שזו תכנית ריאליטי וזה לא המציאות האמיתית. זאת אומרת, אתה בטלוויזיה כל היום ואז יום אחרי אתה מודח ולא מדברים איתך, לא כלום. המון אנשים נוטים להיכנס לדיכאון בגלל זה".

מה אתה חושב על קידום מוזיקלי דרך תכניות ריאליטי?
"בסופו של דבר תכנית ריאליטי נותנת לך חשיפה. זאת אומרת, אם בסופו של דבר זה מקשר אותך לאנשים הנכונים ולאנשי התעשייה, בורכת. ואם לא, זה פשוט עוד חשיפה. שומעים עליך, רואים אותך, אתה בפריים טיים בטלווזייה, זה מדהים. אז כן, אני מאוד ממליץ בסופו של דבר, אבל כמו שאמרתי צריך לקחת בערבון מוגבל. יש אנשים שנכנסים לסרט שהם כוכבי ריאליטי ואז יום אחרי מתעלמים מהם כאילו היו כלום".

©צילום מסך מהאינסטגרם

אם לא היית עוסק בתחום המוזיקה, במה היית עוסק?
"אני כל הזמן כיוונתי לכיוון המוזיקה, כבר מאז שאני קטן. האהבה שלי לזה גדלה עם הזמן אבל אין לי בנתיים איזה 'פלאן בי'. אם בכל זאת הייתי צריך לבחור במשהו, הייתי הולך על ריקוד. התחלתי לרקוד היפ הופ לא מזמן".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?
"בישראל זה בטוח, זה השאיפה שלי בנתיים. מה שכן, עוד 10 שנים מקווה שאהווה חלק מהאומנים בישראל. ואולי גם בפלייליסט בגלגלצ בעזרת השם".

מה היית מוסר לגולשי פרוגי?

"אם יש לכם מטרה, אם יש לכם חלום מסויים, אל תשבו בחיבוק ידיים בבית, תקומו ותעשו. אני לדוגמא רציתי ללמוד גיטרה. לא ישבתי וחכיתי שזה ייפול עליי מהשמיים, הייתי יושב ימים ולילות ומלמד את עצמי גיטרה. רציתי לכתוב, אמרתי אני אתחיל לכתוב. רציתי להפיק שיר, להפיק סינגל, הלכתי, הבאתי צלמים, נפגשתי עם מפיקים, עבדתי ועשיתי הכל. אל תפחדו לעשות את זה לבד".

תגובות