הכירו את אסף: "קיסריה זה לא בשבילי". צילום: יואב שלף

הכירו את אסף: "קיסריה זה לא בשבילי"

כמו בכל שבוע, גם הפעם אנו מציגים בפניכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, קבלו את אסף גולד בראיון בו דיבר איתנו על הכל- החלומות, השאיפות ותחילת הדרך

אסף גולד הוא יוצר וזמר, מנגן על פסנתר כבר מעל שני עשורים ונמצא על הבמה לא מעט שנים כנגן קלידים מוכשר שליווה אומנים רבים. אחרי שנים רבות של אהבה ועשייה מוזיקלית, אסף מוכן לפרוץ לעולם עם המוזיקה המקורית והמיוחדת שלו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"התחלתי לעסוק במוזיקה מגיל צעיר, בהתחלה כי אמא הכריחה אותי, אני מניח שכל ילד קטן ההורים שלו מכריחים אותו לנגן ואחר כך זה נתפס ואתה לומד לאהוב את זה. ניגנתי המון שנים על פסנתר ולאט לאט התחלתי לכתוב דברים משלי, כל פעם כתבתי משהו קטן ובסוף גם התחלתי לשיר".

מה משך אותך לעולם המוזיקה?

"זה לא משך אותי באופן מידי אבל התאהבתי בזה תוך כדי תנועה. יש בזה הבעה עצמית שאין באף תחום אחר-בכתיבת שירים ספציפית ויש בזה גם קול אנושי, אתה בוחר לשיר את הסוג מוזיקה שאתה אוהב, את צורת השירה ויש בזה ממש הכל. המוזיקה שלך זה אתה".

 

לאחרונה הוצאת את הסינגל "For Most Of My Days", איך הייתה העבודה עליו?

"כתיבת השיר לקחה לי בערך שלושה חודשים. את המוזיקה של השיר כתבתי אחרי שניגנתי ספר שירים של דיסני, אז ההרמוניה שלו, במיוחד בסוף מושפעת משירים של דיסני. לגבי המילים של השיר, בעצם את השיר כתבתי על זה שכל הזמן החיים קורים בחוץ ואני יושב ומשכלל את האומנות שלי ובזמן הזה החמצתי המון דברים. אבל זה היה שווה את זה כי התוצאה טובה וגם כשאני מנגן נפתח בפני עולם חדש אישי ושונה מהעולם שבחוץ- כמו להיכנס למדיטציה".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"אין לי מקום ספציפי. הייתי רוצה להופיע מול הרבה אנשים, אולי בפסטיבלים מסביב לעולם. קיסריה זה לא בשבילי".

מי המודל לחיקוי שלך?

"סטיבי וונדר, יש לו גרוב טבעי וקצב פנימי שלא משנה מה הוא עושה, בא לך לזוז וכל מה שהוא עושה אתה מרגיש שזה בא מבפנים וזה פשוט הוא וזה מי שהוא. בנוסף הוא גם זמר מדהים".

איך אתה מגדיר את הסגנון המוזיקלי שלך?

"גילתי את זה לא מזמן אבל מסתבר שסגנון המוזיקה שאני עושה נקרא 'Blue-eyed soul' או 'White soul' שזה בעצם מוזיקת סול שאנשים לבנים שרים, זה שם קצת מצחיק".

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

"כנראה הייתי בוחר את סטיבי וונדר, או סטינג שאני מאוד אוהב אותם ושואב השראה משניהם. אני לומד מהם גם על הרמוניות ושירים. בכלל, הם מדהימים".

© יואב שלף

אם לא היית עוסק בתחום המוזיקה, באיזה תחום היית עוסק?

"ביום יום אני עובד בכלל בנדל"ן. אם לא הייתי עוסק במוזיקה והייתי בוחר מה לעשות הייתי פסיכולוג".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?

"אם החלומות המוזיקליים שלי יתגשמו אז מופיע בכל העולם. אני רוצה שיכירו את המוזיקה שלי. אני אשמח שיאהבו אותי בתור אומן אבל בעיקר שיהנו מהשירים שלי, כמו שאני נהנה ממוזיקה טובה".

מסר לגולשי פרוגי?

"לפעמים במוזיקה, אתה שומע כמה אנשים השקיעו והביאו את הלב שלהם ליצירה. היום הרבה מהשירים הם הפקות. שזה לא רע אבל לא תמיד יש בהם נשמה ושאתם מקשיבים למוזיקה תנסו לחשוב אם בשיר האמן הביא את הנשמה שלו ואם כן, תעריכו אומנים כאלה".

 

 

תגובות