הכירו את יעל: "בחורה דתייה ששרה זה לא מובן מאליו". צילום מסך מהאינסטגרם, (yaelbelz )

הכירו את יעל: "בחורה דתייה ששרה זה לא מובן מאליו"

כמו בכל שבוע אנו מציגים בפניכם זמרים חדשים בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, הכירו את יעל בלז בראיון בו סיפרה לנו על הדרך המוזיקלית שלה בתור בחורה דתייה, על השאיפות ועל החלומות לעתיד

 הכירו את יעל בלז, בחורה דתייה שרק רוצה לכבוש לבבות עם הסנגלים אותם היא שרה. לאחרונה הוציאה סינגל חדש בשם "מאוחר מדי" בהשראת חברה קרובה. אין ספק שאנו צופים לה עתיד מזהיר בעולם המוזיקה. 

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע?

״התחלתי לכתוב ולעסוק במוזיקה בגיל 16, המוזיקה תמיד הייתה שם אבל בשלב הזה לקחתי את זה באופן יותר מקצועי ורציני. התחלתי לכתוב והלכתי ללמוד פיתוח קול, כאן הבנתי שזה המקצוע בו אני רוצה לעסוק ביום יום שלי".

 

הגעת מבית דתי, האם זה השפיע עלייך כמוזיקאית?

״המוזיקה תמיד הייתה שם, אבל בגלל שאני באה מבית דתי זה יצא קצת יותר מאוחר, כי זה יותר מורכב. בהתחלה זה היה קשה כי זה שונה, הם לא ידעו כל כך איך לקבל את זה ואיך החברה תקבל את זה או איך יסתכלו עליי, בחורה דתייה ששרה זה לא מובן מאליו. אבל זה מה שאני עושה בחיים ומה שעושה לי טוב. ואחרי שהם הבינו את זה הם תמכו והיו שם בשבילי, אבל בסופו של דבר זה היה שווה את זה".

לאחרונה הוצאת את הסינגל ״מאוחר מדי״, איך הייתה העבודה עליו?

״זה היה תהליך ארוך, אבל באמת שנהנתי מכל רגע. עבדתי עם אנשים שתמכו בי לאורך כל הדרך והיה חשוב לנו להעביר מסר מעבר לשיר פרידה סטנדרטי. חברה שלי עברה פרידה ונתנה לי השראה לשיר".

מה מושך אותך בעולם המוזיקה?

״בעיקרון הכתיבה, אני כותבת בעצמי חומרים אז כל פעם כשאני כותבת משהו חדש והוא מקבל לחן זה מרגש בטירוף, גם השירה, לגעת באנשים זה לא מובן מאליו".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

״החלום הגדול הוא להופיע בקיסריה. אבל אני ריאלית, יש לי עוד דרך ארוכה עד שאגיע לשם. כל פעם כשאני בקיסריה אני מדמיינת את עצמי על הבמה שם. אני מאמינה שאני אגיע לשם, הכל תלוי בכח הרצון״.

מי המודל לחיקוי שלך?

״המודל לחיקוי שלי היא לחלוטין יובל דיין, אני מאוד מתחברת לסגנון הכתיבה שלה. בנוסף, איך שהיא נוגעת באנשים זה מקסים בעיניי ואני לוקחת ממנה השראה בהמון מובנים".

 

yaelkatava
 © ענבל מסיקה

 

איך היית מגדירה את הסגנון שלך?

״ אני מגדירה את הסגנון שלי כפופ ישראלי עם נגיעות של ים-תיכוני. זה מה שהולך היום וגם אני מאוד מתחברת לסינגלים בסגנון זה".

האם הטעם המוזיקלי שלך תואם לסגנון אותו את שרה?

״כן,זה הכיוון שלי. זה מה שאני שרה, זה מה שאני אוהבת וזה מה שאני שומעת ביום יום שלי״.

אם היית יכולה לבחור מישהו לעשות איתו דואט מי זה היה?

"אני מאוד אוהבת את שלומי שבת. הייתי רוצה לשיר איתו את השיר ׳אבא׳ ביחד. זה שיר שאני מאוד מתחברת אליו ומזדהה איתו. בנוסף, שלומי הוא לגמרי אחד הזמרים שאני מתחברת לשירה שלהם וזה יכול להיו כבוד גדול בשבילי להופיע לצידו".

אם לא היית עוסקת בתחום המוזיקה, באיזה תחום היית רואה את עצמך?

"אני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר חוץ ממוזיקה. שואלים אותי את זה הרבה, אבל המוזיקה זה פשוט משהו שטמון בי. אני לא רואה את עצמי משהו אחר, גם אם זה לא יהיה פיזית בלשיר זה יהיה מאחורי הקלעים במוזיקה, ללמד מוזיקה למשל ולכתוב".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

״אני מקווה שאני אמשיך ליצור ולהופיע על במות גדולות ואולי גם בקיסריה. אני רוצה לגעת בכמה שיותר אנשים ולכבוש כמה שיותר לבבות. רוצה שידעו מי זאת יעל בלז".



תגובות