אושר ביטון: "לא חושב שאחזור לעוד ריאליטי". צילום מסך מאינסטגרם

אושר ביטון: "לא חושב שאחזור לעוד ריאליטי"

הוא היה מבין המתמודדים הבולטים השנה אך הודח מרחק נגיעה מהגמר. אושר ביטון מתחיל את הפריצה הגדולה שלו עם סינגל בכורה ומסכם את הדרך שעבר בריאליטי. וגם: מי ההימור שלו לניצחון?

אושר ביטון הוא הדוגמא הקלאסית לכוכב שנולד. הוא היה מבין המועמדים הבולטים השנה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" והותיר מאחוריו ביצועים שעוד נזכור כמו "ים של דמעות" שהוא החיה מחדש מאז הפעם האחרונה שזה קרה עם נינט. תפסנו אותו לראיון רגע אחרי ההדחה הסופית ורגע לפני שהקריירה מתחילה ובענק.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"בכיתה ג' המורה למוזיקה עברה עם המיקרופון תלמיד תלמיד ובדקה מי יודע לשיר, היא הגיעה אליי, שרתי ומאז אני שר בטקסי בית ספר ימי זיכרון", סיפר לנו ביטון על ההתחלה שלו עם מוזיקה. "לאט לאט התחלתי לשיר, לעשות חופות ובר מצוות". 

בתיכון, שכבר החל להופיע באירועים שונים, נכנס אל העונה הרביעית של "הכוכב", אך הודח לאחר אודישן אחד.

"הייתי בעונה הרביעית ועברתי שם אודישן אחד, אודישן שעשה רעש גדול מאוד. בסינון נפלתי. אך אחרי העונה הזו התחילו יותר הופעות, השתפשפתי ואז חזרתי לסיבוב נוסף".

© מתוך הכוכב הבא עונה 4

הרגשת בתקופה ההיא שאתה באמת מסוגל לייצג באירוויזיון?

"כשהשתתפתי אז, לא ידעתי מהי הרמה שלי, לא ידעתי מה יחשבו עליי. ובגרסה הנוכחית הרגשתי שאני משתפר, כל פעם שאני שומע את עצמי שנה אחרונה אני אומר שעכשיו אני נשמע טוב יותר. במוזיקה, כל שנה משתפרים".

מה השתנה למשל?

"היום אני לא מחפש את ה'לצעוק' ולהגיע להכי גבוה, מתוודה ביטון ומנהלו ברק מוסיף: "יש לו סולם של נשים. ובגלל שהוא שר בסולם הזה, אנשים מחפשים את הרגע הזה שהוא יתפוצץ בכל שיר". "לא חייבים כל הזמן להראות את הפיק", מחדד אושר.

© צילום מסך מהכוכב הבא

מבחינתך היה חד משמעי שאתה חוזר לסיבוב נוסף בתוכנית שכבר הודחת בה?

"לא היה ברור לי שאחזור לסיבוב נוסף. התקשרו להציע לי והפעם גם עלתה המחשבה שלי עם עצמי אם אני מתאים בכלל לאירוויזיון כי בעבר כבר אמרו לי שלא. בחנו את זה כמו שצריך כי גם היומן מלא הופעות והיה שיקול רציני אם ללכת על זה או לא".

אתה גם גר בצפון, אני מניח שזה קשה יותר להתחיל ככה קריירה.

"סטטיק גר בחיפה ובא מהצפון כל הזמן, אז אני מבית שאן… זה קצת יותר קשה כי אתה פחות מחובר למרכז התעשייה. מדובר בשעה וחצי-שעתיים בכל פעם שאתה מעביר בנסיעות לכל כיוון. אני מקווה שאם אני אתקדם בקריירה אז אעבור למרכז, זאת השאיפה".

בפרומו לאודישן שלך בעונה הראשונה שלך, הוגדרת כעומר אדם החדש.

"כבוד גדול להיות משווה לעומר אדם, אני לא חושב שאני דומה לו ווקאלית, אבל מבחינת צמיחה והיסטריה אני נותן ואתן לקהל להחליט. אני מרגיש שיש לי קול אחר ו'לא דומה ל'. כיף לי עם צבע הקול שלי וכיף לקבל גם תגובות על זה וביקורת בתוכנית על כך שיש לי טביעת קול ומשהו אחר".

עומר אדם החדש?
עומר אדם החדש? © צילום: נעם פינבליט

אתה באמת מיישם את הביקורות שנותנים השופטים?

"ברור, אני לוקח את זה ומנסה לשפר. בדו קרב שהיה עם קובי (מרימי - מ.א), אמרו לי ששיניתי את המימקות בפנים, אני מקבל את הביקורות ומנסה ליישם אותן".

וכשאתה צופה בנאמברים שלך בתוכנית. יש לך הערות לעצמך?

"ההערה העיקרית שלי לעצמי זה על איפה יצאתי 'מכוער', צוחק ומוסיף: "וגם איפה יכולתי לתקן בשירה".

מעבר לשירה, כפי שראינו למשל אצל עופרי, צריך גם בטחון לדבר מול המצלמה.

"אני בן אדם מאוד ביישן בכללי, אבל עניתי לכולם כמו שצריך. צריך להתחבר לאנשים ולהביע את עצמך זה חשוב. מרגיש כאילו אני מפתח שיחה בלי מצלמה, זו החשיבה שלי".

אחד הביצועים הזכורים שלך בתוכנית זה "ים של דמעות" שמאחוריו עומד גם סיפור כואב על חבר שנהרג בתאונת דרכים. קשוח.

"פחדתי מאוד להתפרץ. אני לא אחד שבוכה על הבמה, קשה לי לבכות ליד אנשים, אבל סיימתי את השיר והורדתי דמעות ליד המנהל שלי. זה שיר סיכון שלקחתי אבל אני חושב שצלחתי אותו".

 

אתה טוב יותר ב"שמח" או ברגש?

"אני חושב שאני יותר זמר של בלדות, אבל גם שמח בא טוב. אך האזור של הרגש ולדעת על מה אתה שר זה המועדף עליי".

הקהל והמעריצים באינטסגרם בטירוף עליך

"אני משתדל לענות לכולם. יש ים של הודעות ואני משתדל לשתף את כולם בסטורי שלי. אם בעבר רדיו היה כלי עיקרי לקידום, יחסי הציבור הכי טובים היום זה הרשת וזה דבר מטורף, עם זאת גם רדיו זה עדיין יעד מבחינתי".

לא מפחד מהרגעים הפחות טובים שיבואו כשישכחו קצת מהעונה?

"לא מפחד מהרגעים שיהיו קצת פחות טובים, כי אני עובד ואעבוד קשה. יש לי עוד שני שירים מוכנים אחרי סינגל הבכורה שכבר הוצאת, 'משתקפת', שכבר עומד מעל רבע מיליון צפיות. עבודה קשה זה הסוד. בינתיים אני הולך על הבטוח בשירים הראשונים אבל אני רוצה גם לעשות איזה קאבר ישראלי כמו עידן רייכל אני מרגיש שאני שר את השירים שלו ממש יפה".

אתה חושב שהיית מגיע להכרה ולמעריצים באותה המהירות ללא התוכנית?

"לא יודע אם הייתי מגיע בכזו מהירות, תמיד עבדתי קשה. השיר שהוצאתי עכשיו היה מוכן כמעט שנה וחיכינו לרגע הנכון וזה קרה".

סינגל הבכורה של אושר
 

כותב גם בעצמך?

"אני כותב שירים אבל בינתיים לא כזה עבדתי עליהם, כתבתי משהו לפני שבוע עם ברק המנהל שלי שהוא גם מעבד וביקשתי שיעבד אותו".

יש הצעות לדואטים?

"כבר קיבלתי כמה הצעות לשיתופי פעולה ובוחנים אותם כרגע. אם הייתי יכול לבחור מישהו בעצמי, הייתי מתפרע ובוחר מהזמרים הגדולים את אייל גולן, זה יהיה שיא בשבילי. אייל הוא ההשראה שלי, גדלתי עליו, הוא זמר ענק ואני מת שיהיה מפגש איתו".

יש פידבק מאנשי תעשייה שהם לא מהתוכנית?

"לשמחתי כן. עופר לוי, נדיר שהוא מפזר מחמאות לאחרים החמיא לי, אם הוא עשה זאת אני יכול להיות רגוע וגם רותם כהן, קובי אפללו פרגנו בענק".

איך הקשר עם שאר המתמודדים?

יש ארבעה מתמודדים שהתחברתי אליהם - קלרה סבג, דניאל ברזילאי שהוא כמו אח שלי, קובי מרימי שהוא נסיך וכתריה.

מי יזכה?

"הימור שלי שקובי יזכה בתוכנית. אבל לי אישית אין העדפה כי אני באמת מחובר לכל מי שהגיע לשלב הזה. אנחנו היינו כל כך אחד עם השני בכל הצילומים ואתה מתחבר לכולם".

אתה רואה את עצמך חוזר לסבב נוסף בריאליטי?

"לא חושב שאחזור, אולי עוד איזה עשר שנים אם לא אפרוץ. אני חושב שהכוכב הבא זה הריאליטי שהוא הבמה הכי גדולה בארץ ועם הצוות הכי מדהים שיש".

 
תגובות