הילה חלואני: "לא הזמנתי את סטטיק ובן אל לחתונה". צילום מסך מהקליפ

הילה חלואני: "לא הזמנתי את סטטיק ובן אל לחתונה"

מיהי המוזיקאית הישראלית שחולמת על לחמם את סיה בהופעה, וסירבה להזמין את סטטיק ובן אל לחתונה שלה? הכירו את הילה חלואני

אתם אולי מכירים אותה בתור מאפרת מקצועית, יש שיכירו אותה בתור אשתו של הראפר המצליח לוקאץ', אבל הילה חלואני היא לגמרי הדבר הבא במוזיקה. עם סגנון מרענן, חלומות על שיתופי פעולה מיוחדים ורצון להפיק וליצור את המוזיקה שלה בעצמה – זה הזמן שלכם להכיר לעומק את הילה, המוזקאית שסירבה להזמין את סטטיק ובן אל לחתונה שלה, כדי שלא יגנבו לה את תשומת הלב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

את מתעסקת בהמון דברים ביום יום שלך. למה לא להתמקד במשהו אחד?

"הפכתי עם השנים לסוג של תמנון – אני שולחת זרועות לכל דבר שמעניין אותי, בחלקם אני מתעסקת בצורה מקצועית ובחלקם השני יותר בתור תחביבים וכיף, זה מספק אותי, אבל תמיד המוזיקה הייתה העבודה שתמיד רציתי, הבית שבא לך לחזור אליו".

במה התעסקת בשנים האחרונות חוץ ממוזיקה?

"וואו, במה לא. למדתי איפור ואיפור אפקטים, עבדתי בזה תקופה. עדיין לפעמים אני עובדת בהפקות שמעניינות אותי, נגיד לאפר בפורים אני מאוד אוהבת. בין היתר למדתי הפקה אצל אורי שוחט כי זה משהו שתמיד תמיד רציתי ללמוד, מהמקום הזה שתמיד היו לי הרבה רעיונות בראש ולא ידעתי איך ליישם אותם ורציתי שיהיו לי כלים. זה היה אחד הדברים הכי טובים שעשיתי, אחת ההחלטות הטובות בחיי. אורי שוחט הוא ביט מייקר מדהים, מפיק מדהים, אדם מדהים".

 

את מרגישה שהיום את יכולה ליצור ולהפיק לעצמך?

"לא הייתי מפיקה לעצמי מאפס, אבל אני כן חושבת שזה נתן לי כלים, נגיד אם יש לי רעיונות, במקום לזמזם אותם ולהקליט אותם בפלאפון אני יכולה לעשות את זה בלוגיק, להשמיע את זה למפיק אחר בתור סקיצה וככה יהיה לי יותר קל להגיע לתוצאה המושלמת שאני רוצה. תמיד רציתי לדעת איך דברים עובדים, וגם האיפור מתקשר לי לזה, כי עניין אותי איך עושים את האפקטים המגניבים בלי פוטושופ..."

זה נשמע שאת בן אדם מאוד סקרן. למה אחרי הכל, דווקא מוזיקה זה החלום הגדול?

"המוזיקה ליוותה אותי המון שנים, כשאתה בן שלוש אתה לא יכול לבחור לעצמך מה אתה אוהב אבל כבר אז היו לי סימני התלהבות וההורים ידעו לאיזה כיוון לקחת אותי, לאילו חוגים. הדבר הראשון שבחרתי אי פעם בשביל עצמי היה מוזיקה, הייתי בת שבע בכיתה ב', והייתי מגיעה פעמיים בשבוע בשעת אפס למקהלה הבית ספרית. הפכתי לחננת מקהלות קטנה, עד סוף היסודי הייתי שם והיינו נוסעים לכנסי מקהלות, הייתי מופיעה בטקסים".

שיר הסולו הראשון שלך יצא רק בשנה האחרונה. איך זה קרה?

"במילה אחת, פחדנית. הייתי פחדנית, לא בטוחה בעצמי. עשיתי הרבה דברים בין לבין והופעתי בתור זמרת ליווי, אפילו בקדם אירוויזיון בשנת 2013. לקחתי חלק בהרכבים, הקלטתי ווקלז למפיקים שחיפשו, הייתה להקת רוק שהייתי זמרת שלהם, עשיתי המון ואז הכרתי את איתי לוקאץ'. עשינו יחד פרוייקט והוצאנו גם את "שיר לחדר כושר" אבל בעצם לא עשיתי שום דבר שהוא לגמרי שלי, שהקרדיטים הם לגמרי שלי. הייתה לי החלטה שעד גיל 30 אני חייבת להוציא משהו תחת השם שלי אחרת זה לא יקרה, ועמדתי בזה".

עד כמה זה שונה להיות בפרונט של היצירה?

זה מאוד הפחיד אותי, ידעתי שסינגל ראשון יש רק אחד, אני יכולה להעלם לכמה שנים ולחזור אבל כולם יזכרו את הסינגל הראשון. היה חשוב לי שזה יהיה משהו טוב, משהו שאני אשמע בעוד עשור ולא אתפדח ממנו, וככה באמת יצא".

הופעת עם השיר בחתונה שלך עם לוקאץ', בנוסף לעוד המון ראפרים שהופיעו במהלך הערב – נצ'י נצ', שקל, סוויסה, טל טירנגל. הבחירה בחתונה מוזיקלית הייתה חד משמעית מבחינת שניכם? לא היו היסוסים?

"אני חושבת שבעיקר זרמנו עם הסיטואציה. ידענו שיש כמה סוגים של חתונות, יש את אלא שפחות אכפת להם, יש את אלה שאוהבים לעשות את החתונה ש"עוד לא ראו" ומשהו בומבסטי וענק אבל אנחנו פשוט זרמנו. הייתה מאיתנו ציפייה שנביא איזה יציאה, איזה סטטיק ובן אל. אבל אז חשבתי לעצמי: רגע, אנחנו שנינו מוזיקאים, ואם כל הכבוד לסטטיק ובן אל שהם מדהימים, לא בא לי שהם יגנבו לי את הפוקוס ויש לנו כל כך הרבה חברים מוזיקאים שמופיעים אז למה לא לפרגן להם ולתת להם לפרגן לנו? זה היה הדדי לגמרי וזה יצר אווירה כיפית, זה לא הרגיש כמו חתונה אלא כמו פסטיבל היפ הופ ענק. אנשים צחקו איתנו שהיינו צריכים להציב קופאית בקופה ולמכור כרטיסי כניסה פנימה".

בואי תני כמה מילות פרגון לחבר'ה עכשווים במוזיקה.

"קודם כל אני חייבת להגיד שנטע ברזילי מדהימה, אני חושבת שהיא מטורפת, יש לה קול מדהים ונוכחות ואני מעריכה את מה שהיא עושה. סטטיק ובן כמו שאמרתי אלופים, וכמובן חייבת לפרגן לבעלי, אחרת הוא ירצח אותי, לוקאץ'! יש לו שיר אחד ממש ממש טוב, "שיר לחדר כושר", שיש בו זמרת טובה. אני! יש לי המון מזל שהוא חלק מהחיים שלנו ושיוצא לנו לעבוד ביחד, בן אדם ברמה כזאת יכול להרשות לעצמו לא לעבוד עם אנשים ברמה שלי".

אנשים ברמת אשתו? מעניין. עד כמה הוא מעורב במוזיקה שלך?

"הוא עוזר לי בלי הפסקה וזה באמת כבוד גדול בשבילי. את "לילה אחד" כתבנו והלחנו ביחד, היינו יחד באולפן יחד עם הבחור שהפיק את השיר, אני התחלתי לשחק עם כל מיני מלודיות ולחפש לחנים והוא כתב לזה טקסט, לאט לאט חידדנו את זה והשיר הזה נולד".

יש מישהו שהיית רוצה לעשות שיתוף פעולה איתו, איזה דואט?

"אני מאוד מאמינה בלעבוד עם כמה שיותר אנשים, אתה תמיד יכול ללמוד ולקבל רעיונות מאנשים מהסביבה. יש
כמה מגניבים שהייתי שמחה לשתף איתם פעולה, למשל אני מאוד אוהבת את שחר סאול וצוקוש, צוקוש גם הפיק לי שיר. יש את שגב שהוא חבר טוב ואני חושבת שהוא תותח, יש לו כל מיני דברים טובים שהוא עושה והביטים והשירים שלו מעולים, כהן מדהים, ואחרון חביב ישי סוויסה. גם בתור ישי, גם בתור בן אביסר, אני חושבת שהוא מפיק נהדר, מצדי לעמוד מאחוריו עם תוף מרים".

מה החלום הגדול, מה הנקודה שאת רוצה להגיע אליה?

"כשסיה הייתה בארץ הלכתי לראות את ההופעה ביחד עם אמא שלי, כשראינו את ההופעות חימום התכווץ לי הלב שאני לא שם על הבמה. זה החלום הרטוב שלי. אם מתישהו הספייס גירלז יחליטו להגיע לישראל, אני אשמח להיות מועמדת ראויה לחמם אותן".

 

 

 
תגובות