הרגע הגדול: כל מה שצריך על גמר האירוויזיון. צילום: אורית פניני, כאן 11

הרגע הגדול: כל מה שצריך על גמר האירוויזיון

רגע לפני שזה קורה קבלו את כל מה שצריכים וחייבים לדעת על הערב הגדול של גמר אירוויזיון 2019 שמתקיים בתל אביב

הגמר הגדול הגיע וישודר בעוד פחות משעתיים (22:0, "כאן 11"). הערב (ש') יעלו על הבמה 26 נציגי מדינות אירופה (ואוסטרליה) שהעפילו לגמר האירוויזיון בתל אביב וינסו להביא למדינה שלה את התחרות בשנה הבאה ואת הניצחון הגדול.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בנוסף,יופיעו בגמר גם עידן רייכל (שיארח את לואי עלי) ומשתתפי העבר של האירוויזיון בישראל - נטע ברזילי, דנה אינטרנשיונל, גלי עטרי, נדב גדג' ואילנית, אך לא רק הם אלא גם משתתפי העבר ממדינות אחרות כמו מונס (זוכה 2015), אלני פוריירה שכמעט לקחה לנו את הניצחון ב-2018, קונצ'יטה (זוכת 2014) ונוספים. תהיה גם הופעת אורח של גל גדות בקטע וידיאו מיוחד על תל אביב - את הקטע צילמה גדות בהתנדבות מלאה לאחר שהציעו לה להנחות את המשדר וסירבה בשל לוח זמנים צפוף.

© gettyimages.IL

ההופעה החשובה של הערב היא ללא ספק ההופעה של מדונה שתעלה עם שני שירים - אחד מן העבר ואחד מאלבומה החדש - אותו תשיק בגמר האירוויזיון בתל אביב. מדונה חתמה את החוזה רק לאחר הגעתה לארץ ובכך הצליחה לגרום לכולם לנשום לרווחה על אף כל הצרות והויכוחים שצצו בנושא ברגע האחרון. אסי עזר הוא המנחה שנבחר על ידי מדונה לראיין אותה בגרין רום ואנו צופים לעוד רגעים קומיים.

מדונה
מדונה © Michael Loccisano/gettyimages_IL

הזוכה הראשון של ישראל, יזהר כהן, יהיה הנציג הישראלי שיכריז בנקודת השיפוט על החלטת וחלוקת נקודות השופטים מישראל. שיטת ההצבעה תוכרז כך: קודם כל יציגו את ניקוד השופטים מרחבי אירופה ורק לאחר מכן את החלטת הקהל. לאחר מכן מתחילים לתת את סך הניקוד שניתן לכל מדינה מכל המדינות יחדיו אבל מתחילים מהמדינה שקיבלה הכי מעט נקודות אצל השופטים (ההבדל: בעבר התחילו לתת את הניקוד של הקהל למדינה שקיבלה הכי מעט אצל הקהל).

יזהר כהן
יזהר כהן © מוטי קמחי

על טבלת ההימורים, נכון לכתיבת שורות אלו - הולנד במקום הראשון, אוסטרליה במקום השני, שוויץ במקום השלישי, שוודיה במקום הרביעי ואיטליה סוגרת את החמישייה. באשר לנציג הישראלי, קובי מרימי, על פי ההימורים מסתפק במקום ה-24, אם כי על הבמה ההופעה שלו נראת מוצלחת למדי.

 

אם אוסטרליה זוכה מה קורה? (יש סיכוי, הם מקום שני בהימורים) אוסטרליה תהיה מחוייבת לשתף פעולה עם אחד מגופי השידור האחרים ויקיימו מכרז בשיתוף איגוד השידור האירופאי.

מבחינת סדר השירים - ישראל, שעלתה אוטומטית לגמר, תהיה שיר מספר 14 לפי הגרלה שנערכה מראש, בעוד הולנד המובילה בהימורים תהיה שיר מספר 12 בליינאפ. הראשונים שיעלו לבמה הערב הם מלטה.

קובי מרימי
קובי מרימי © צילום: אורטל דהן

למרות החששות, אירועי האירוויזיון עברו עד כה בשקט וללא הפגנות גדולות מיותרות אם כי בשעה זו מדווח על הפקנות נגד ישראל באזור גני התערוכה והגבירו את הבדיקות הבטחוניות, כך על פי כתבים זרים. בנוסף, הערב יופיעו איסלנד שהבטיחו בעבר כי הם מכינים הפתעה לגמר - הפתעה שצפויה להיות פוליטית. האם זה יקרה?

תגובות