תו הכוכב: מאיר כהן מפרגן לדודו טסה. לינקטון

תו הכוכב: מאיר כהן מפרגן לדודו טסה

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה "תו הכוכב" מוזיקאי אחר לראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו, והיום - מאיר כהן

הכירו את מאיר כהן - רק בן 25, וכבר מוציא בקרוב אלבום חדש ומדהים עם יצירות ראשונות שלו. תפסנו אותו לשיחה קצרה, על האלבום, השירים, המוזיקה המיוחדת שלו והמקצוע המעניין שאם לא היה מוזיקאי- היה מתעסק בו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 

מה אתה עושה בימים אלה?

"אני עובד ומקדם את הסינגל "טיול לאור שקיעה", עובד על השיר החדש, עובד בכפר נוער, עכשיו אנחנו בחופש גדול אז יש לי הרבה חופש".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"התחלתי להתעסק במוזיקה בגיל 16, די במקרה, היה איזשהו מחזמר ואני הלכתי למשחק, להיות שחקן, ואז הלכתי ועשו לי אודישן- ודווקא ששרתי,אמרו לי וואלה- עברת. פרגנו לי יותר על השירה, ולאט לאט גם במחזה עצמו קיבלתי הרבה קטעי שירה, והרבה חומר. והתחלתי להבין שהשירה שלי עושה משהו לאנשים, עם הזמן גם התחלתי לכתוב שירים, והתגלגלתי לזה ככה, עד היום".

איך העבודה על האלבום הראשון? מתרגש?

"כן. העבודה הייתה כבר, אנחנו אחריה, זה היה מיוחד, זה היה הגשמת חלום, כל שבוע לבוא לאולפן ולהקליט שירים שכתבתי במשך השנים, על הגיטרה, עם המפיק הענק שלי שמוליק דניאל, שעבד עם דודו טסה ועמיר בניון, פתאום הוא הסכים לעבוד גם איתי".

 

המוזיקה שאתה יוצר תואמת לסגנון המוזיקלי שאתה מאזין לו?

"כן ולא. יותר כן, אני אוהב שירים טובים מכל מיני סוגים, אבל למוזיקה יש את ההשפעות של מוזיקאים אחרים שאני מאזין להם, בעיקר בכתיבה. גם בלחן, יותר בכתיבה".

אילו דברים תרצה לעשות מלבד מוזיקה?

"מלבד מוזיקה מעניין אותי מאוד כל הטיפול בבני אדם- פסיכולוגיה, כל הקטע של בריאות, ממש נחשפתי אל זה בזמן האחרון, כל הרוח, היוגה, הדברים האלה החלו לעניין אותי בשנים האחרונות, וכמובן העבודה עם נוער- לעבוד עם אנשים. אני אוהב לעבוד עם אנשים בכל תחום שהוא, אם זה מוזיקה, טיפול, שיחה... משחק אם יבוא, לא נגיד לא, אבל אם הייתי בן 18 ועונה לך על השאלות האלה התשובות היו של משחק, לכבוש את העולם, להיות מפורסם... היום אני רואה את הדברים בצורה אחרת, מה אני אוהב לעשות מבפנים, לא מבחוץ".

 

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"בעוד חמש שנים, מקווה שממשיך לעשות מוזיקה, מוציא עוד שירים, ועובד במרכז או בהופעות, בעיקר נהנה ממה שאני עושה, זה הכי חשוב".

מיהו תו הכוכב שלך?

"אני אבחר שיר של דודו טסה, "קחי אותי לטייל". שיר שמאוד מאוד אהבתי, ונגן הצ'לו שם מנגן גם באלבום שלי, שיר ששמעתי ועפתי עליו, והוא מהמם, גם המפיק שלי עבד עם דודו טסה על השיר הזה. השיר הזה מעבר לזה שהוא שיר מדהים, בפעמים הראשונות ששמעתי כלי מסוים שתפסתי בשיר, ביקשתי ממנו לשיר הבא את הכלי הזה".

 
תגובות