מאחורי השירים: הזמר שהיה צריך לשיר את "שתשרף אהבה". צילום: אלון בן חיון

מאחורי השירים: הזמר שהיה צריך לשיר את "שתשרף אהבה"

מאחורי השירים האהובים עליכם עומדים לא מעט כותבים, מלחינים ויוצרים. תפסנו לראיון את איתן דרמון, כותב ומלחין מוזיקלי כבר שנים רבות, שעומד מאחורי לא מעט להיטים גדולים. הוא הספיק לכתוב והלחין לאמנים הכי גדולים - ממירי מסיקה ואיתי לוי, ועד לירן דנינו, עברי לידר ודודו אהרון

בשיחה עם איתן דרמון, כותב ומלחין שירים, הוא חושף לנו מי הזמר שהיה צריך לקבל את השיר של איתי לוי - "שתשרף אהבה", רגעי המשבר במוזיקה, העבודה מאחורי הקלעים, ובנוסף, חשף לנו טיוטה ללהיט החדש של לירן דנינו - "אחת כמוני". בואו להכיר את מי שעומד מאחורי הלהיטים האהובים עליכם!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ספר לנו על תהליך היצירה שלך מהתחלה ועד היום. איך התחלת לכתוב, להלחין וליצור לאמנים הכי גדולים בישראל?

״התחלתי לנגן על גיטרה בגיל 14 ולאט לאט התחלתי להלחין בעצמי. בהתחלה הייתי מלחין יותר לפני שהתחלתי לכתוב, ופשוט שלחתי את זה לאנשים. רציתי לשמוע את השירים שלי מגיעים לאנשים, והתחלתי לשלוח להרבה הרבה הרבה. אחר כך בצבא הכרתי את אורי בן ארי והתחלנו ליצור ביחד שירים ולשלוח לזמרים ("הרבה ממך נשאר", "השעות הקטנות" ו-"נסיכה שלי"), ועם הזמן הדברים התגלגלו ודלתות נפתחו ברוך השם״.

 

יצרת שירים לזמרים רבים שהפכו ללהיטי ענק, איך ההרגשה?

"זו הרגשה ממש משמחת. קשה לתאר בדיוק את ההרגשה כי זה לא דומה לשום דבר אחר שעולה לי בחיים.
לראות אנשים מתרגשים מהשירים שלי ושרים אותם, זה בעיקר גורם לי להרגיש בר מזל. זו באמת הרגשה שקצת קשה להסביר אותה". 

היו לך רגעי משבר בתחום המוזיקה או פעמים שחשבת לוותר?

"לוותר לא. רגעי משבר כן. אבל לוותר אף פעם לא, כי זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות... אבל רגעי משבר בטח, יש מלא. אם אני הולך אחורה חמש שנים, שש שנים, זכורה לי סיטואציה של שיר שהיה אצל זמרת והיינו בטוחים שהכל קורה ונסענו והקלטנו וחזרנו ואז ברגע האחרון זה לא קרה. כל מיני דברים כאלה, זה קורה מלא".

מה עם תגובות המאזינים? אתה מרגיש את הוקרת התודה מצד המאזינים או שאתה מרגיש שלא מעריכים את העבודה שלכם מאחורי הקלעים?

״האמת שאני מרגיש המון אהבה מאנשים כל הזמן. המון אנשים אומרים לי ומספרים לי מה הם חושבים על השירים שלי. פונים אליי גם אנשים שאני לא מכיר, גם אנשים שאני כן מכיר. אני באמת מרגיש המון אהבה״. 

ישנן לפעמים תחושות החמצה או באסה כאשר שיר שאתה יצרת מצליח, ונותנים את הקרדיט בעיקר לזמר המבצע?

"לא, האמת שלא. זה מלכתחילה כך.. זה מה שאני עושה, זאת העבודה שלי. להפך, אני שמח. אני, הזמר והשיר - מבחינתי זה הכל אחד. אם השיר מרגש אותי ומרגש אנשים אז זאת המטרה".

האם כשאתה כותב שיר שלא הזמינו מראש אתה מדמיין לאיזה זמר אתה רוצה שהוא ילך?

"יש אולי סיטואציות ספציפיות שזה קרה לי, אבל כל פעם זה משהו אחר. אני פחות כותב לפי הזמנה לרוב אני יוצר את השיר ואחר כך אני מתחיל להרגיש ולדמיין מי יכול לשיר את זה יפה, ואז אני בודק ולפעמים זה נכון ולפעמים זה לא. זה הכל תוך כדי תנועה. את ״שתשרף האהבה״, לדוגמה, שכתבתי והלחנתי עם נוי פדלון ועדן חסון, עלה לנו רעיון לשלוח לאייל גולן. אבל ברגע ששמענו את הסקיצה שאיתי לוי ביצע, היה ברור שהשיר מצא את הבית שלו".

 

הלחנת שיר שיצא לאחרונה כחלק מהפסקול של הסדרה ״זה לא הגיל״ אותו מבצעת מירי מסיקה. יצא לך כבר בעבר לכתוב או להלחין שיר שמיועד לתוכנית טלויוזיה? איך ההרגשה? 

"זהו שלא, וזה ממש ריגש אותי. גם לא תיכננו את זה - זה לא היה במכוון, זה פשוט שיר שהלחנתי עם אליה רוסיליו, למילים שהוא כתב. יצרנו את השיר בלי לכוון אותו לתכנית. הבאנו אותו למירי מסיקה ופתאום אמרו לנו שזה יהיה בתוכנית. זה ממש כיף. זו הייתה ממש הפתעה משמחת".

 

אתה מרגיש שאתה תורם לאנשים בעזרת השירים והטקסטים שאתה כותב?

״אני חושב שכן. הרבה פעמים אנשים אמרו לי ששיר כזה או אחר עשה להם טוב ועזר להם להתגבר על כל מיני כאבים וגעגועים. אז אם אנשים אומרים לי ששיר כלשהו שימח או נגע בהם - אז אני מאמין שכן״.

קהל היעד שלך הוא מגוון ורחב. איך יוצרים שירים שיוכלו להתאים ולרגש המון אנשים בטווח גילים שונים?

"האמת שאין לי תשובה לזה, אני בעצמי לא יודע. פשוט מבחינתי המטרה הראשונה היא שהשיר כמה שיותר ירגש אותי. שאני אקשיב לו ואני אחשוב שזה יפה. אבל אני לא יודע, וגם אי אפשר לדעת... זה כל פעם מפתיע מה שקורה עם השיר אחר כך. יש שירים שחשבתי שיהיו יותר להיטים ובסוף היו פחות, ולהפך. אי אפשר לדעת".

מה קורה במצב של מחסום כתיבה או כשאין לך מוזה ללחן חדש? מהיכן אתה שואב השראה?

"אני מנסה הרבה עד שמשהו קורה. כל הזמן אני מגלה שיטה אחרת. יש אין סוף שיטות להעיר את ההשראה. אם זה להיות קשוב למחשבות של עצמי ולאנשים שמדברים איתי, אם זה לפתוח את האזניים ואת העיניים. להס תכל על העולם. גם מסרטים, ממוזיקה, מספרים, מעיתונים. מהכל... - פשוט לפתוח את העיניים והאזניים".

ביקשנו מאיתן שישתף אותנו בטיוטה ראשונית של השיר החדש של לירן דנינו, העונה לשם "אחת כמוני". וכך זה נראה: 

© באדיבות איתן דרמון

יש זמר שעוד לא יצא לך לעבוד איתו והיית רוצה ליצור לו שיר?

"קודם כל יש הרבה זמרים שאני אוהב ולא הספקתי לכתוב להם שיר, אבל מישהו שיוצא לי לחשוב לעצמי הרבה כמה מרגש יהיה לכתוב לו שיר זה ישי לוי". 

 

במבט לאחור, אילו טיפים היית רוצה לקבל כשהיית צעיר יותר ולהעביר עכשיו לכותבים, מלחינים ויוצרים צעירים כיום?
"יש כל מיני קלישאות כאלה אבל הן תמיד נכונות. כמו כמה שיותר להתמיד, כמה שיותר להיות אמיתי, להשתדל תמיד ולהאמין שהכל אפשרי".

 

 

 

 

תגובות