תו הכוכב: "באתי להראות את אושר, אם אוהבים - אוהבים, ואם לא - לא". צילום מסך מהכוכב הבא

תו הכוכב: "באתי להראות את אושר, אם אוהבים - אוהבים, ואם לא - לא"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה ״תו הכוכב״ מוזיקאי אחר בראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע: אושר ביטון, כוכב הריאלטי "הכוכב הבא לאירוויזיון" שלא מפחד להודות שאינו יתמודד יותר בעוד תכנית ריאליטי של שירה

את הזמר אושר ביטון אתם מכירים מהתכנית "הכוכב הבא לאירווזיון", בה התמודד בשתי עונות - סיבוב ראשון כשעוד היה תלמיד תיכון, וסיבוב נוסף לפני כחצי שנה. תפסנו את ביטון לראיון מיוחד בו הוא מספר על איך הגיע אליו השיר החדש, על החשיפה הגדולה שקיבל בריאליטי השירה ועל כך שהוא לא מהסס לומר שאינו יחזור על כך בפעם השלישית. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלו? 

"מופיע הרבה, מחפש המון חומרים, מקליט המון חומרים, בודק כל מיני אופציות לכיוונים חדשים, קצת טלוויזיה פה ושם, ובקיצור - זמר". 

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"את האמת שהסיפור שלי במוזיקה הוא לא כמו כל מי שאת שואלת אותו בראיון 'איך הוא התחיל', ואז כולם עונים 'אני גדלתי עם זה, נולדתי עם זה' - אני לא. אליי זה הגיע בכלל בכיתה ג', ממש במקרה, כשהמורה שלי למוזיקה עברה עם מיקרופון ילד ילד. היא חיפשה תלמידים שישירו בטקס יום הזיכרון. הם רצו ילדים שישירו ולא היה מי שישיר, אז היא עברה עם מיקרופון אחד אחד, ואז התחלתי לשיר. שם הבנתי שאני יודע לשיר, שם זה התחיל. ואת יודעת, לאט לאט אני שר ועוד שר ושר, ופשוט התחברתי לזה בצורה כל כך חזקה שלא יכולתי לעזוב את זה".

הוצאת בשבוע שעבר את הסינגל השלישי שלך - "כמה טוב שבאת". איך הייתה העבודה עליו?

"את האמת שעבודה מטורפת, כיפית בטירוף. זה שיר ששמעתי וישר ידעתי שאני רוצה אותו. עוד כששמעתי את הסקיצה, ברמה הזו. אמרתי 'וואו'. ניסיתי אותו וזה יישב עליי בול. גם שני הכותבים, שהם צחי לוי ועידו נמר, אמרו שזה שיר שתפור עליי בדיוק. השיר גם היה אמור להיות בכלל של מישהו אחר. לא שאלתי בכלל של מי, רק רציתי לעשות סקיצה. הם פשוט שמעו את זה עליי ואמרו לי 'זה נכתב בשבילך!', במילים האלה".

 

איך ההרגשה לגבי התגובות והאהבה הרבה שמרעיפים עלייך הקהל והמעריצים?

"וואו, אני יכול להגיד לך שאם היו לי כנפיים הייתי מתחיל לעוף פשוט. אין, אין דברים כאלה! אני אפילו לא מבין את גודל האהבה הענקית והעצומה שאני מקבל. בין אם זה בווצאפ, ביוטיוב, ובין אם זה באינסטגרם ובפייסבוק. מטורף מטורף! אני תופס את הראש כל פעם מחדש, בקיצור".

הפריצה הגדולה שלך הייתה בתכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירויוזיון", בה השתתפת פעמיים. בהיותך תלמיד צעיר בתיכון, ולפני כחצי שנה, בעונה האחרונה ששודרה עד כה. אתה חושב שההשתתפות בתכנית ריאלטי והחשיפה שמקבלים בה עזרו לך?

"ברור, ללא ספק בכלל. אין ספק שזו פלטפורמה מטורפת. זו טלוויזיה, זה פריים טיים! אמנם ערוץ 2 מתחלק, אבל עדיין, יש 'היי' מטורף, במיוחד לתכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון'. הייתי מקבל 1,600 הודעות באינסטגרם, בתקופה הזו של הכוכב הבא. כל יום, לא פעם ב... זה כבר ברמה שניסיתי לענות לכולם, אני ועוד שני אנשים מנסים לענות לכל ההודעות מהאינסטגרם שלי, ולא הצלחנו. אמיתי לגמרי".

 

רואה את עצמך חוזר עוד פעם על ריאליטי, בפעם השלישית?

"אני לא יודע לענות לך על זה, אני לא יודע לאן החיים יקחו אותי, אבל לגבי ריאליטי שירה אני לא מאמין. באתי להראות שאני אושר, זה אני! אם אתם אוהבים - אוהבים, אם לא - לא, מותר, הכל בסדר, אפשר גם לא לאהוב. והינה, יש לי, ברוך השם, את הקהל הכי מדהים שבעולם. אני ממשיך לצבור עוד קהל, וזהו, עכשיו אני עושה דרך של מוזיקה שלי".

 

האם המוזיקה שאתה יוצר תואמת לסגנון המוזיקלי לו אתה מאזין?

"את האמת שכן ולא. אני באמת מאזין לכל מיני דברים. אנשים חושבים שאני צוחק כשאני אומר להם את זה, אבל אני יכול לשמוע בלוז, לא ברמות של 90 אחוז בלוז, אבל אני יכול לשמוע בלוז, רוק, לשמוע מזרחית. אני לא שומע כבד מדי. גם בשירים שלי זה מתבטא, אין אצלי איזה שיר שהוא כבד מדי. כל סגנון של שיר אצלי הוא סגנון אחר מקודמו. אז בעצם הסגנון שאני מאזין לו רק חצי תואם לשירים שלי".

אילו דברים תרצה לעשות מלבד למוזיקה?

"תמיד רציתי להיות טייס, אבל זה כבר אבוד לי. אני אוהב ספורט, מת על כדורגל. שחקן כדורגל זה החלום הראשון שלי בתכל'ס, עוד לפני שרציתי להיות זמר. כי הרי הייתי קטן. אני משחק כדורגל עד היום, דרך אגב. הייתי משחק פעם בליגה מקצועית, אמנם תקופה קצרה, אבל הייתי משחק. כדורגל זה אהבה. האהבות הכי גדולות שלי הן מוזיקה ראשונה, וכדורגל השני".  

לסיום, מיהו "תו הכוכב" שלך?

"אני רוצה לפרגן לשלושה חברים שלי, ענקיים, שהם אושר כהן, רותם חן ודניאל ברזילאי שהיה איתי ב'כוכב הבא לאירוויזיון'. שלושתם הוציאו שירים מדהימים, גם דניאל, גם רותם וגם אושר, שאני ממש ממש אוהב, ואני שומע אותם הרבה. באמת, לאחרונה הם הוציאו שירים מהממים ובאמת שאפו".

 

 

 

תגובות