גיל ויין: "חשבתי שהמוזיקה תפתור את הבעיות החברתיות שהיו לי". צילום: דיאבלו

גיל ויין: "חשבתי שהמוזיקה תפתור את הבעיות החברתיות שהיו לי"

הוא אולי פרץ אל חיינו בתור DJ ONLY ואחראי על הפקת שלל להיטים שגדלנו עליהם, אך בשנים האחרונות גיל ויין החליט לעשות מהפך ולשיר גם בעצמו - מה שהתברר כהצלחה גדולה. כעת, עם שחרור אלבומו החדש, תפסנו אותו לשיחה על ההתחלה במוזיקה ועל המהפך שעבר

אי אפשר להגיד היום "גיל ויין" מבלי לעלות חיוך על הפנים כשנזכרים בלהיטים שלו, הוא אחראי על כמה כאלו בשנים האחרונות ששרפו את היוטיוב והפלייליסט וכמובן כבשו את לב הקהל. עם צאת אלבום הבכורה שלו - הוא מדבר על הכל בראיון מיוחד בפינתנו "תו הכוכב".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלו?

"בדיוק יצא אלבום הבכורה שלי, ואני עובד על הופעה גדולה ב-28 בנובמבר בזאפה תל אביב, שזה מופע השקה לאלבום הזה".

איך הייתה העבודה על האלבום?

"זו הייתה עבודה כיפית לאללה. כמעט שלוש שנים שאני עובד על זה, יש הרבה דעות והרבה אנשים ואני חושב שהקושי הכי גדול הוא להקשיב לעצמך אבל זה גם מה שצריך לעשות. זאת ההמלצה שלי לכל אחד שיקרא את זה, תקשיבו רק לעצמכם תעשו את מה שאתם אוהבים, כי רק ככה זה קורה, רק אתה יודע מה טוב לך".

 

איך התחלת להתעסק במוזיקה?

"התחלתי להתעסק במוזיקה בגיל 8 בערך, ופשוט הרגשתי שהיו לי הרבה בעיות חברתיות וחשבתי שהמוזיקה זה בעצם מה שיגרום לי אולי שישימו אליי לב או שזה יגרום לי להיות קצת יותר אהוב, זה היה איזה גשר ביני לבין האנשים, הכתיבה שלי. בגיל 8 התחלתי לכתוב ובגיל 10 הקלטתי אלבום עם 12 שירים בהם עשיתי ראפ, אמנם זה לא היה אלבום טוב אבל העיקר הכוונה..."

 

פעם היית DJ בשם Dj Only. למה החלטת לעבור לתחום השירה?

"מעבר לזמר, כל הפרוייקט שלי מתעסק בלקחת אמנים שאני מאוד מאמין בהם, קולות מאוד מיוחדים ואני כותב מלחין ומפיק ופשוט עושה שיר ביחד עם האמן, לוקח פשוט את האמן ומארח אותו. וכל הדבר הזה שאני עושה זה בעצם פרוייקט שהתחלתי גם בתור DJ. אם תסתכל בעולם כמו שאביצי עשה וקלווין האריס ודוויד גטה זה מה שהם בעצם עושים. הם מפיקים שמארחים אמן בשיר שלהם. אז התחלתי לעשות את זה בעצם בתור DJ  והבנתי שהמוזיקה שלי הולכת קצת למקום אחר ואני הולך קצת למקום אחר והחלטתי לפתוח את זה ולעשות את זה בהרבה יותר גדול ולא רק שירים למועדונים,תמיד הייתי כותב, מלחין, מפיק".

 

המוזיקה שאתה יוצר דומה לסגנון המוזיקלי לו אתה מאזין ביום יום?

"אני שומע כל כך הרבה דברים, יש לי הרבה השפעות שאני מאמין שבסופו של יום הסאונד שלי מעוצב מזה. אפשר למצוא שם קצת היפ הופ וקצת פופ וקצת מוזיקה אתנית ומוזיקת עולם ורוק, זה הכל מהכל כזה".

באילו תחומים היית רוצה לעסוק חוץ ממוזיקה?

"אני חושב שבעיקר מוזיקה אבל לפתוח את עצמי לעוד הרבה דברים, אתה יודע מוזיקה זה תחום שהוא כל כך רחב, יש כלכך הרבה דברים שאפשר לעשות. הייתי רוצה אולי ללמוד לנגן בעוד כלים".

לסיום, מיהו "תו הכוכב" שלך?

"וואוו איזו שאלה! אתה יודע, עשיתי שיתופי פעולה עם כל כך הרבה אמנים, שאני לא אבחר אחד, שיישמעו את האלבום שלי ויבינו איזה אמנים אני אוהב!".

תגיות
תגובות