כולם מדברים על שלום: השירים שעוסקים בשלום. צילום: זראר אלון, באדיבות אשר ביטנסקי וערוץ yes דוקו

כולם מדברים על שלום: השירים שעוסקים בשלום

כולם מדברים על שלום, אבל ישנם ימים בהם הוא נראה כרחוק ביותר ולא בר השגה. עם המון תקווה ורצון, בסופו של יום אנו מאמינים כי נגיע למצב שבו כל תושבי ישראל יחיו בשלום וחברות עם העם הפלסטיני אבל עד אז, הנה כמה שירים שימלאו בכם את התקווה לכך.

את הבוקר של יום זה (ג') פתחנו בנימה עצובה, עגומה ואף מסוכנת. למרות שהסכסוך הישראלי-פלסטיני לא חדש לנו, כל התקפה, מבצע ואזעקה מטלטל את השגרה שלנו וסדר היום, מטיל אימה לכל תושבי הסביבה ומערער את תחושת הביטחון האישית שלנו. בימים כאלה הרצון שלנו לשקט ושלום גובר משמעותית וחושף את ה

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אביב גפן-שיר תקווה

אביב גפן, מי שליווה את התאבלות  עם ישראל ברצח רבין, עם שירו המרגש "לבכות לך" הוא אומן אשר לא פעם ולא פעמיים, העלה את נושא השלום והתקווה לעתיד ורוד יותר. השיר "שיר לתקווה" הוא שיר ישר, שאומר בצורה הכי נקייה ויפה את הזיקה והרצון לשלום אמיתי. השיר מלווה בקליפ נוסטלגי במעט אשר מזכיר טיפה את ג'ון לנון ורוחו. 

 

Dolly Parton: Peace Train

ובנימה אופטימית במעט, השיר "Peace Train" של זמרת הקאונטרי האגדית דולי פרטון (ככל הנראה זכורה לכם כדולי, הסנדקית של מיילי סיירוס בסדרה האנה מונטנה) הוא שיר שלום שמח. בניגוד להרבה שירים אשר מותחים ביקורת, גורמים לנו לזוז במקומנו ולהרגיש מעט חוסר שקט השיר של פרטון עושה את ההפך הגמור. פרטון מצליחה להביא תקווה, אופטימיות וצפייה לשלום. 

 

Imagine - John Lennon

הנה אייקון שמדבר על שלום. התהוות השלום והאהבה, ג'ון לנון יצר את המנון השלום. השיר "Imagine" הוא ההגדרה המילונית לשיר בנושא שלום, כזה שאם תגידו שלום, תגדיו "אימג'ן". כאמור, השיר הנ"ל הוא שיר שיצר לנון בנושא המלחמה של אמריקה וויאטנם אך כמו שירים רבים, הוא תקף גם למצב הקיים בישראל, אחרי הכל שלום הוא ערך אוניברסלי. 

 

אריק איינשטיין- אני ואתה

מובן היה שהשיר 'אני ואתה' יהיה ברשימה זו. איינשטיין כמו איינשטיין ידע כיצד לרגש ולעורר השראה בקרב המאזינים. עד היום, השיר מלווה דורות של ילדים שיגדלו להיות משני העולם. מדובר בשיר שנותן תקווה ומאציל עלינו את הסמכות לדאוג לעתיד המדינה, לשינוי העולם. 

 

עשי לך שלום - אורי אנסבכר ז''ל

בחודש פברואר האחרון, נגדעה מהעולם אורי בת ה-19 ע''י מחבל פלסטיני. לאחר רציחתה, נמצאה מחברת עם שירים שכתבה. אחד מהשירים הוא השיר שתוכלו להאזין לו עכשיו, שיר מרגש וייחודי בשם "עשי לך שלום". מאד התחברנו ונקשרנו אליו. על פי מילותיה של אורי, "לפני ההסכמים וההפרות והמלחמות עשי לך שלום בתוכך" משפט זה בעל ערך מיוחד עבורנו ובמיוחד ביום זה. לפני שאנו מתעסקים בשלום החיצוני, עלינו לעשות שלום עם עצמנו. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות