לזכרו של עמית: שירים מלאי תקווה לעולם טוב יותר. AdobeStock

לזכרו של עמית: שירים מלאי תקווה לעולם טוב יותר

כולם מדברים על שלום ואחווה, אך רק אתמול (ג') נרצח חייל צעיר על ידי מחבל בכפר בשומרון, במהלך פעילות צבאית של סיירת גולני בה הוא שירת. ליקטנו עבורכם מספר שירים שמדברים על הנושא הטעון והחשוב ביותר - סבלנות וזיקה לשלום בתקווה לימים טובים ורגועים יותר מלאים באחדות ואהבת חינם

אמש (ג') נפטר הלוחם עמית בן יגאל, בן ה-21, מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו בכפר בשומרון במהלך פעילות מבצעית של סיירת גולני. הרצח הנורא של בן יגאל ז"ל זעזע מדינה שלימה, בטח כי מדובר בבחור צעיר, בן יחיד להוריו, שהתעקש לשרת בגולני ולשמור עלינו ועל המדינה שלנו. מוזיקה כמו מוזיקה, יודעת להעביר כל נושא בדרך מדויקת ואותנטית ולכן, הנה כמה שירים שתוכלו להאזין להם בימים מעוררי מחשבה, ביקורת ועצב, ובדיוק במקרים כאלה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אביב גפן - שיר תקווה

אביב גפן, מי שליווה את התאבלות עם ישראל ברצח רבין, עם שירו המרגש "לבכות לך" הוא אמן אשר לא פעם ולא פעמיים, העלה את נושא השלום והתקווה לעתיד ורוד יותר. השיר "שיר לתקווה" הוא שיר ישר, שאומר בצורה הכי נקייה ויפה את הזיקה והרצון לשלום אמיתי. השיר מלווה בקליפ נוסטלגי במעט אשר מזכיר טיפה את ג'ון לנון ורוחו. 

 

Dolly Parton: Peace Train

ובנימה אופטימית במעט, השיר "Peace Train" של זמרת הקאונטרי האגדית דולי פרטון (ככל הנראה זכורה לכם כדולי, הסנדקית של מיילי סיירוס בסדרה האנה מונטנה) הוא שיר שלום שמח. בניגוד להרבה שירים אשר מותחים ביקורת, גורמים לנו לזוז במקומנו ולהרגיש מעט חוסר שקט השיר של פרטון עושה את ההפך הגמור. פרטון מצליחה להביא תקווה, אופטימיות וצפייה לשלום. 

 

Imagine - John Lennon

הנה אייקון שמדבר על שלום. התהוות השלום והאהבה, ג'ון לנון יצר את המנון השלום. השיר "Imagine" הוא ההגדרה המילונית לשיר בנושא שלום, כזה שאם תגידו שלום, תגידו "אימג'ן". כאמור, השיר הנ"ל הוא שיר שיצר לנון בנושא המלחמה של אמריקה וויאטנם אך כמו שירים רבים, הוא תקף גם למצב הקיים בישראל, אחרי הכל שלום הוא ערך אוניברסלי. 

 

אריק איינשטיין - אני ואתה

מובן היה שהשיר 'אני ואתה' יהיה ברשימה זו. איינשטיין כמו איינשטיין ידע כיצד לרגש ולעורר השראה בקרב המאזינים. עד היום, השיר מלווה דורות של ילדים שיגדלו להיות משני העולם. מדובר בשיר שנותן תקווה ומאציל עלינו את הסמכות לדאוג לעתיד המדינה, לשינוי העולם. 

 

Wiz Khalifa - See You Again

השיר האחרון ברשימה, לאו דווקא עוסק בשלום אך אנו מרגישים שיש לו מקום מבורך ברשימה. "See You Again" הוא שיר פרידה שמרגש פעם אחר פעם כל אדם שחווה פרידה כואבת בחייו. אנו מקדישים שיר זה לעמית ז"ל שהקריב את חייו עבורנו, איש מעורר השראה שנתן את חייו למען מדינת ישראל ונרצח בטרם עת. יהי זכרו ברוך.

תגובות