תו הכוכב: "חשבתי שאני לא יותר מזמרת קריוקי". ערן לוי

תו הכוכב: "חשבתי שאני לא יותר מזמרת קריוקי"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. מדי שבוע, נתפוס זמר אחר לראיון כאן בפרוגי, שבסופו יפרגן לאמן אחר. והשבוע: הזמרת חן בל רז

הזמרת והיוצרת חן בל רז, גילתה את אהבתה למוזיקה בגיל יחסית מאוחר ביחס לגילאי הכוכבים הפופולריים כיום. היא שיחררה בשבוע שעבר אלבום חדש, ולשם המאורע החגיגי תפסנו אותה לראיון קצר בו מדברת איתנו על ההתגלות של המוזיקה בחייה, על כך שהמוזיקאים היום לא עובדים קשה והולכים לתכניות ריאליטי, על המשבר שעברה בחודש יולי האחרון - בו אביה נפטר, ואיך המוזיקה עזרה לה להתמודד עם כך. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה את עושה בימים אלה?

"אני כותבת שירים, לומדת לנגן עם עצמי, מלחינה אותם - זה מבחינת המוזיקה. הולכת מדי פעם לסדנאות העשרה של כתיבה כי גם אם יודעים תמיד צריך ללמוד עוד ולחדש".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"אני התחלתי מאוחר, כרגע אני בת 38, בוא נגיד שלא היה לי כל כך מושג שאני יודעת לשיר עד גיל מאוד מאוחר, אני חשבתי שאני סבבה, לא יותר מזמרת קריוקי. אני נולדתי באילת והייתי בכלל מדריכה טיפולית ביחידה לקידום נוער, הייתי במקצוע אחר בחיים שלי והלכתי יום אחד עם הילדים של קידום נוער לאחד מהמורים למוזיקה להתכונן למסיבת סיום והוא מכיר את כל המשפחה שלי, כל המשפחה שלי מנגנת ושרה ואז הוא פשוט אמר לי: 'את באה לפיתוח קול'. ואז אמרתי לו אוקיי בסדר, אבל התחמקתי ממנו די הרבה. אך אילת עיר קטנה ובסופו של דבר הגעתי וגיליתי שאני באמת יודעת לשיר. בוא נגיד שזה היה תהליך, זה לא עובד כך שאם אני יודעת לשיר אני נהיית זמרת. עברתי למרכז, התחלתי ללמוד שיעורי פיתוח קול אצל מורה בשם מירה גל שהיא נחשבת מאוד בתל אביב. אני איתה כבר תשע שנים ואז הבנתי שמוזיקה זה באמת הדבר שעושה לי אור".

 

היו משברים בחייך שהמוזיקה עזרה לך להתגבר עליהם?

"היו הרבה משברים בחיים שלי שהמוזיקה עזרה לי, למשל עכשיו, ביוני האחרון אבא שלי נפטר ונכנסתי לסוג של "דאון", לא הייתי מסוגלת להתקדם, זה מאוד עצר אותי. וכדי להתגבר כתבתי מלא, הלחנתי מלא. להוציא את הדברים על הכתב זה דבר שמאוד עוזר ובסופו של דבר הנה אני".

"אבא שלי נפטר. להוציא את הדברים על הכתב זה מאוד עוזר", חן בל רז © צילום: ערן לוי

איך הייתה העבודה על האלבום?

"וואו. זה כמו רכבת הרים. התחלתי לעבוד על האלבום ב-2015, עברו מאז 5 שנים, השיר הראשון היה ב2015 ומאז התחלתי. הייתי תמימה, חמודה, התחלתי לבנות לעצמי צוות ודי ניצלו אותי בהתחלה, אפשר להגיד, עד שהבנתי שאני יכולה לסמוך רק על עצמי, בכל תחום ובמיוחד בתחום הזה. מצאתי לעצמי את האנשים שבאמת מאמינים בי ואוהבים אותי. לאט לאט לומדים, זה כמו בית ספר לחיים כל מה שהיה שם, זה עליות ומורדות. בוא נגיד שאם הייתי בן אדם חלש הייתי עוזבת את זה. אבל הינה אני פה, עם אלבום בחוץ".

 

המוזיקה שאת יוצרת תואמת לסגנון המוזיקלי שאת מאזינה לו?

"אני שומעת מלא דברים, כל סוג אפשרי כמעט של מוזיקה. אני שרה בסגנון מסוים אבל בכל שיר שלי אני מנסה להתפתח לעוד כיוונים, לא להיות זמרת של סגנון אחד. אני יכולה לשבת ברכבת ולשמוע קצת ביוטיוב, פתאום לשמוע רדיו באוטו ולהגיד 'וואו, איזה סגנון מדהים זה בא לי לנסות אותו'".

אילו דברים תרצי לעשות מלבד מוזיקה?

"אני חושבת שאני יותר אוהבת את הכיוון של המוזיקה. נגעתי בהרבה דברים בחיים שלי, הייתי מדריכת כושר, כתבתי קצת דברים אבל כתיבה זה הדבר שאני הכי אוהבת. מוזיקה זה הכי טוב מבחינתי".

 

מה השאיפות שלך לעתיד?

"להוציא עוד אלבום ועוד אלבום ועוד אלבום ולהתקדם ולעשות רק את מה שאני אוהבת, להתפתח יותר וללמוד סגנונות חדשים, לנגן יותר טוב".

מיהו "תו הכוכב" שלך?

"אמן שאני אוהבת וכולם מכירים אותו הוא שלמה ארצי. אני חושבת שזה בן אדם שבנה את עצמו מאפס. יש אפילו שיר אחד שעשיתי לו קאבר - 'אחרת אתה מת'.לפי דעתי הוא כותב ושר מדהים. והוא לא קיבל את זה במתנה כמו שקורה היום עם כל התוכניות ריאליטי, הוא פשוט עבד והצליח".

 
תגובות