״החזרה בתשובה השפיעה על הכתיבה שלי״: אודיה אזולאי בשיר חדש. מקס פדיושין

״החזרה בתשובה השפיעה על הכתיבה שלי״: אודיה אזולאי בשיר חדש

הזמרת אודיה אזולאי משחררת הבוקר (ג׳) את הסינגל השני שלה - ״רק שיישאר״, בהפקתם של גיא ויהל, לאחר שהסינגל הראשון שלה זכה בהשמעות רבות ברדיו. בראיון עם הזמרת היא מספרת על החיבור עם גיא ויהל, וכיצד החזרה בתשובה משתלבת עם עולם המוזיקה

אם אתם עדיין לא מכירים, כדאי שתתחילו לשנן את השם. אודיה אזולאי, פותחת את שנת 2020 עם סינגל שני מתוך אלבום הבכורה שלה שעתיד לצאת בהמשך. את השירים שלה כותבת ומלחינה אודיה בעצמה, ועל הצד ההפקתי אחראיים לא אחרים מאשר הצמד גיא ויהל. הסינגל הראשון שלה- ״האהבה שלנו״ שיצא לפני חודשיים בלבד, הספיק לגרוף אחריו כבר למעלה מ300 אלף צפיות, האם ההצלחה תשחזר את עצמה ואף תתעלה על עצמה גם בסינגל הנוכחי?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

בראיון שנתנה לנו, אודיה משתפת אותנו בתהליך הכתיבה - ״עם הזמן הבנתי שאם אני אחכה להשראה, יהיו לי מעט מאוד שירים״, מספרת לנו, ״התחלתי להביא את ההשראה לעצמי, לשבת לכתוב כמה פעמים ביום ולהוציא את זה בכוח״. כנראה שהתרגולים השתלמו בסופו של דבר, וכיום אודיה לא צריכה לחכות כלל להשראה שתגיע. ״אני אפילו יכולה לכתוב על משחת שיניים שלא נפתחת לי בבוקר״.

בגיל צעיר הזמרת החלה תהליך של חזרה בתשובה. בנוסף להיותה זמרת יוצרת, אודיה היא גם רקדנית ומתעמלת אומנותית, וכידוע לא פשוט לשלב דת עם מקצוע שכזה. ״אני יודעת שיש עניין עם שירת נשים, אבל יש לי רב שאני הולכת אליו והוא מחזק אותי מאוד״, מספרת אודיה, ומכאן מרגישה שבעצם מקבלת סוג של ״אישור״ לגבי המקצוע והדרך שבחרה לעצמה. החזרה בתשובה השפיעה גם על המוזיקה עצמה, ויצרה הבדל בין המוזיקה שלה כיום לבין המוזיקה שכתבה לפני ההתקרבות לדת- ״מאז החזרה בתשובה אני כותבת על נושאים קצת יותר עמוקים. על היהדות, הנפש, על בורא עולם״.

 

״השיר מדבר על זוגיות, אבל אפשר להשליך את זה על עוד מיליון ואחת סיטואציות שקורות בחיים״, משתפת אותנו אודיה במסר שהשיר בא להעביר. ״זה מדבר על להיות במקום שאתה רוצה להביא את עצמך, ולא להתפשר על עצמך ועל מה שיש לך להציע, ואתה פשוט חייב להתאים את עצמך לפרטנר שלך. לפעמים אתה אפילו מוותר על עצמך בשביל קשר כלשהו. בעיקר על הדילמה הזו של על מה כדאי לוותר - על הקשר עם הבן אדם, או על עצמך״. על אף שהסינגל הראשון זכה להצלחה סביבו ולמאות אלפי צפיות שגרף אחריו, אודיה שומרת את הרגליים על הקרקע ולא מפתחת ציפיות גדולות מדי לגבי הסינגל השני- ״אני באה בלי ציפיות. אני פשוט מקווה שאנשים יאהבו יתחברו ויתרגשו מזה, אבל מעבר לזה אין לי ציפיות״.

אודיה אזולאי
אודיה אזולאי © מקס פדיושטיין 

כפי שציינו מקודם, גם את הסינגל הנוכחי וגם את הסינגל הראשון שלה עיבדו והפיקו צמד המוזיקאים גיא ויהל. מתברר שמאחורי הקשר ביניהם לבין אודיה, עומד סיפור מצחיק ומעניין. ״אבא שלי עבד עם חברת קוסמטיקה, והוא רצה שנועה קירל תהיה הפרזנטורית של החברה. הוא קבע פגישה עם רוברטו בן שושן (הסוכן שלה) והדברים לא כל כך הסתדרו, אבל הוא אמר לו כדרך אגב שיש לו ילדה שמתעסקת במוזיקה, והם קבעו להיפגש שוב, והפעם איתי״ מספרת אודיה על תחילת הקשר בינה לבין רוברטו, הסוכן הנוכחי שלה כיום. ״באתי עם הגיטרה ושרתי שיר שכתבתי. רוברטו אהב, ועבדנו בערך שנה עם המפיק ערן קאשי המוכשר אבל דברים לא ממש עבדו. באיזשהו שלב הלכתי למשרד של רוברטו ואמרתי לו שזה לא כל כך מתאים, ושאני רוצה לעבוד עם מישהו בסגנון של גיא ויהל״. התשובה של רוברטו, שהפתיעה גם את אודיה, היא בעצם המניע שגרם לעבודה בין הצמד לבינה מאז ועד היום- 'הוא אמר לי ׳אהה וואלה, גיא ויהל, אז אני אסדר לך פגישה איתם׳. הייתי בשוק מוחלט״. קל לשער שהייתה פגישה מוצלחת ושהדברים התגלגלו עד המצב של היום, ולעבודה ארוכת טווח יחד.

 

כששאלנו אותה איפה היא הייתה רוצה לראות את עצמה בעוד 10 שנים, תחילה  היה לה קשה טיפה למצוא תשובה לשאלה. ״אני פשוט מקווה שאני אמשיך לעשות את המוזיקה שלי ושאנשים יאהבו ויתרגשו מזה, כי זו המטרה שלי, לגעת בלב של בן אדם, ואני מקווה מאוד שעל במות גדולות״.

עם מעטפת כזו חזקה, עם כוח רצון ואמונה, ובעיקר עם כישרון בלתי נגמר כמו של אודיה, הדרך להצלחה כבר סלולה, ואנחנו אישית כבר לגמרי מכורים!

 

תגובות