עופרי קירל ואחותו בדרך להופיע על הבמה הגדולה בעולם? . סער פסח

עופרי קירל ואחותו בדרך להופיע על הבמה הגדולה בעולם?

עופרי קירל (כן, אח של הזמרת האהובה עליכם) ואביתר שימחי, שני מוזיקאים שונים מאוד אחד מהשני - חוברו לשיר קיצבי משותף - שאיחד את הניגודיות ויצר תוצאה מדהימה. תפסנו אותם לראיון, ובמהלכו, הופתענו לגלות מצד האח הגדול על חוסר ההשוואות בינו לאחותו הקטנה, נועה קירל

שניהם מוזיקאים לחוד, ומבלי להכיר אחד את השני, הם חוברו לשיר משותף. רק בסוף השבוע שעבר, הוציאו עופרי קירל ואביתר שימחי - שיר מסיבות קיצבי יחדיו, שכעת עומד על מעל ל-130 אלף צפיות, תוך ארבעה ימים בלבד. אנחנו תפסנו אותם לראיון בו הם סיפרו על חווית העבודה על השיר, על הטייטאל שדבוק ל'ביג בראדר' קירל, על החלומות והשאיפות של שני הזמרים הגדולים, והאם נועה קירל בדרך להופיע לצד אחיה הגדול? 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אביתר שימחי, מאיזה גיל התחלת להתעסק במוזיקה? 

"אני שר מגיל מאוד צעיר. הייתי חזן בבית הכנסת כשהייתי קטן בגיל 9. גם בבר המצווה שלי שרתי יחד עם הזמרים שהגיעו לאירוע שלי. אני גר בראש העין, אז מגיל קטן הייתי שר בטקסים של העירייה. התחלתי לעסוק בזה ממש באמצעות קאברים, עד שהוצאתי את השיר המקצועי הראשון שלי לרדיו, לפני בערך כ-6 שנים. שם זה התחיל להיות יותר מקצועי, התחלתי להתרבב עם אנשים מהתעשייה. למדתי גם בבית ספר קונסרבטוריון לפיתוח קול דרך הצבא. לא היה לי אז כסף, וממש רציתי לעשות פיתוח קול. נבחנתי מול מאסטרים כדי לקבל מילגה, ומתוך 20 אנשים רק שניים היו מקבלים - ווואלה קיבלתי וזכיתי לעשות פיתוח קול דרך הצבא". 

עופרי, גם אתה התחלת להתעסק במוזיקה, כפי נועה אחותך, מגיל צעיר? 

"וואו, מגיל 15 התחלתי לנגן בגיטרה. אחר כך התחלתי לרקוד ברייקדאנס, ואז התחלתי לכתוב שירים. לאחר מכן התחלתי להלחין. כיום אני לומד להפיק מוזיקה. אני באמת מתעסק בכל העולמות של המוזיקה".

"לא ידעתי שעופרי הוא אח של נועה. הצעתי לו את השיר, ותוך יומיים נפגשנו באולפן"

שימחי סיפר לנו על השיר החדש - "קיבלתי את השיר מחבר ראפר - באמבוק ג'יני. חשבתי עם איזה זמר אני יכול לעשות את זה, ובמקרה שמעתי קטע ראפ של עופרי. לא הכרתי אותו, אפילו לא ידעתי שהוא 'אח של..'. שלחתי לו הודעה ואמרתי לו שאני חושב שיש לי משהו שיכול להתאים לו. היה וויב טוב. אחרי ממש יום יומיים נפגשנו באולפן. הייתה כימיה טובה ונהיינו חברים טובים". 

איך הייתה העבודה על השיר? 

"האמת שהיה מאוד כיף. עבדתי ביחד עם עוד מפיק ועם אביתר. כל הקליפ הייתי מאוד מעורב, בין אם זה בהפקה, בין אם זה בפינות שם בין הקטעים - כך שהיה לי כיף גדול". על השיר החדש - "תעני לטלפון" שעבר את 100 אלף הצפיות תוך יומיים בלבד הוא מספר כי: "ניסינו להעביר אווירה קלילה כזו של מסיבות וכיף. גם האווירה של הקליפ ומה שצולם שם - זה הביא לידי ביטוי את האווירה הכיפית הזו. כל הקליפ הוא ריקודים, מסיבות. פשוט באמת שיר מועדונים כיפי. היה לי גם מאוד כיף לעבוד יחד עם אביתר. התהליך היה מאוד קליל וזורם, והרגיש שאנחנו מכירים המון שנים. נהיינו חברים טובים" סיפר לנו קירל.

עופרי קירל
עופרי קירל © פזית גואטה

שימחי: "כמו שאמרתי - תוך יום נכנסנו לאולפן, עשינו סקיצה וזה כבר היה נשמע 'בום'. עופרי בחור מוכשר. אנחנו שונים מאוד גם במראה, גם בסגנון, במוזיקה - ממש עולמות שונים. כיף לעבוד איתו באולפן כי גם הוא פרפקציוניסט. אני חשבתי שאני פרפקציוניסט, מסתבר שהוא הרבה יותר. בצילומי הקליפ הייתה חוייה גדולה. שנינו מיוצגים אצל רוברטו, אז עשינו את הקליפ יחד עם כל הצוות. היה אש. התחלנו את הצילומים יחסית מוקדם בבוקר, וסיימנו אותם ב-12 בלילה. אבל הייתה אווירה טובה, הפסקות, כיף, צחוקים. באמת חוויה".

אביתר שימחי , עופרי קירל
אביתר שימחי , עופרי קירל © סער פסח

הצלחת השיר עומדת בציפיות? 

שימחי הודה ואמר: "ברוך השם. תוך ארבעה ימים הגענו למעל ל-130 אלף צפיות. יש מלא שיתופים מאנשים שאני לא מכיר. המון סרטונים ששולחים לי. קיבלתי גם המון פידבקים טובים על השיר". וקירל ענה לנו על הצלחת השיר שעומדת בציפיות כי "האמת שכן, בתוך יומיים השיר עומד על 100 אלף. אנחנו עדיין קצת מופתעים מזה, ועדיין מעכלים את כמות הצפיות". וסיפר לנו באופן בלעדי כי הוא גם עובד על עוד שיר חדש שייצא בעוד כחודש. 

"אני מאמין בכך שאני 'זורק' את המוזיקה. כמובן שאני רוצה קהל יעד מסויים, אך אני לא מכוון אל קהל יעד מסויים. זאת אומרת, אני מכוון באופן כללי להמון קהלי יעד", סיפר קירל. 

כמתבקש, שאלנו אותו גם על נועה, אחותו הקטנה, שכולכם מכירים. היא פרצה אל חיינו לפני כחמש שנים, וכיום היא כוכבת הפופ הגדולה בארץ. היא התגייסה לצבא ממש בתחילת השבוע (א'), והיא הספיקה לככב בפסטיגל, להופיע על הבמות הכי נחשקות בארץ, לייצג אותנו 3 פעמים בטקס MTV, לשחק בסדרה על חייה בתפקיד כפול, לתחזק זוגיות מתוקשרת, להיות פרזנטורית של לא מעט מותגים, וכמובן - לצבור מעל ל-236 מיליון צפיות בסך הכולל בערוץ היוטיוב שלה. אז כפי שאמרנו - אין מצב שאתם לא מכירים אותה. 

כשאתה האח הגדול של הזמרת הכי מובילה בישראל, לא מפתיע שמדביקים לך את הטייטאל של 'האח של...'. אמנם קירל מוכשר בפני עצמו, ועוסק בכל תחום שקשור למוזיקה, אך נראה כי לא יהיה כל כך פשוט בשבילו להסיר מעליו את התגית שדבוקה עליו. אבל מסתבר שהוא לגמרי מתנהג כמו אח גדול וגאה. הזמר פרק לנו את ליבו וסיפר על הגאווה הגדולה שאחותו הקטנה מסבה לו - "הטייטאל הזה שדבוק לי לא מעצבן אותי, אלא ההפך. אני חושב שגדלנו למוזיקה ביחד, ממש מגיל צעיר. אז בתור האח הגדול זו מאוד גאווה לראות אותה עולה ומצליחה. אתה רואה את מי שהצליח איתך במגרש, ביחד, בבמות הכי גדולות. אני חושב שזה הכי ממלא בעולם".

האחים קירל
האחים קירל © צילום פרטי. באדיבות יחסי ציבור

קירל, יש ציפייה מצד המשפחה והחברים שתצליח באותה רמת הצלחה כמו אחותך הקטנה? 

"אני חושב שאין הרבה השוואה בין שנינו, כי גם אני עושה הרבה מוזיקה. אני גם מפיק, גם מלחין, גם כותב, גם שר. זאת אומרת שכל החברה שלי מאוד נהנית מהעולם הזה שאני נותן ועושה. יש המון ביקורות טובות ופרגונים. אז אני כמעט ולא מרגיש את ההשוואה הזו". עוד אמר כי "אני חולם גם להופיע על במות גדולות, ויש לי את הבמות שאני רוצה להופיע בהם - אבל זה לא בדיוק שייך למה שנועה עושה. יש לי את החלומות שלי. אני לא רואה את החלומות שלה דרך החלומות שלי. לכל אחד יש את החלומות האישיות שלו". 

אז ספר לנו - מה הם בעצם החלומות שלך? 

"כמה שיותר להתעסק במוזיקה, כמה שיותר להופיע, כמה שיותר להוציא שירים וכמה שיותר לעשות קליפים. פשוט להתעסק בכל עולם המוזיקה, ולהיות כמה שיותר מעורבב". 

"סגנון המוזיקה שלי לעומת המוזיקה של נועה הוא לא לגמרי אחר. זאת אומרת אני כן עושה מוזיקת פופ כמו של נועה, אז אולי טיפה שונה בהפקות המוזיקליות שלו. אך באופן כללי, הסגנון שלי הוא פשוט ישראלי", ועוד הוסיף וסיפר לנו על המוזיקה שהוא שומע לעומת המוזיקה שהוא מייצר - "אני שומע את כל סגנונות המוזיקה. החל מפופ, רוק, ועד היפ-הופ, טראק, רגיי. באמת המון סגנונות".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים מהיום? 

"אני מאמין שגם הרבה על הבמות וגם בסטודיו ריקוד גדול פה בארץ". 

ובין היתר גם לצד נועה על במה גדולה בעולם?

"ברור, הלוואי. בכיף, אני ממש אשמח". 

 

"אני לא מחפש פירסום, אני רוצה שהמוזיקה שלי תיגע בלב האנשים"

אביתר, מה השאיפות שלך בתחום המוזיקלי? 

"אני לא אגיד לך עכשיו שאני שואף להופיע בקריירה, כי ברור שגם לשם אני שואף, אבל אני חושב שהדרך למדוד הצלחה היא ברחוב. כשאתה עובר באיזשהי עיר ואתה שומע מכונית עוברת עם השיר שלך, כשאתה קונה פלאפל ושומע את השיר מתנגן, או אפילו צלצול הטלפון של מישהו. פשוט שהשירים שלי יכנסו ללב של האנשים, זה הכי חשוב. משם כבר הכל קל כשזה מגיע מהשטח. אני מאחל לעצמי להגיע כמה שיותר רחוק". 

 

מה המוזיקה מהווה עבורך? 

"אני נהנה מהמוזיקה, היא ממלאה אותי. אומרים שמי שמחפש את הפרסום קשה לו יותר להצליח. אני לא מחפש להיות מפורסם. אני פשוט רוצה לעשות מוזיקה ושהיא תיגע בלב האנשים. שהקהל שלי יתחבר למוזיקה שלי. אם מגיע פירסום תוך כדי - אז זו עוד ברכה, אבל זו לא המטרה. אין לי מרדף אחרי פרסום. אני מוציא שיר בתקווה שאביא עוד כמה אנשים שיאהבו אותי, עוד כמה אנשים שקיבלתי מהם מילה טובה, ועוד כמה אנשים ששולחים לי הודעה כמו 'אני רוצה שתכניס אותי לחופה', 'אני רוצה שתשיר בבר המצווה של הבן שלי'. הדברים האלו נותנים לי כוחות". 

 

 

תגובות