לכבוד המופע האחרון: שירי הפסטיגל הכי טובים מכל הזמנים. צילום: פיני סילוק וסטודיו 0304

לכבוד המופע האחרון: שירי הפסטיגל הכי טובים מכל הזמנים

לאחר כ-129 מופעים של PLAY פסטיגל לשנת 2020 שעלו ברחבי הארץ - היום (ה') ייערך המופע האחרון. לרגל סיום סיבוב ההופעות השנתיות - קבלו את שירי הפסטיגל האהובים עלינו ביותר מכל הזמנים

אז רגע לפני שאנחנו נפרדים מהשירים וההופעות של פסטיגל 2020 - PLAY פסטיגל - החלטנו לרענן את זכרונכם עם מיטב השירים מהפסטיגלים מתחילת המילניום, מלבד שירי הנושא שהם כמובן להיט בפני עצמם. קבלו את הטופ שלנו!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

פסטיגל 2004 - לא יאמן כי יסופר

"לעוף" - הראל סקעת

עד היום אנחנו לא מבינים איך השיר הזה לא זכה?! הוא אחד מהשירים האייקונים ביותר של הפסטיגל, כאלו שהצליחו לשבור את חומת הפסטיגל ולהצליח מעבר לו וכזה שגם ניצח את מבחן הזמן ואין ילד שלא מכיר את השיר הזה עד היום. מדובר בשיר ילדים של הדור החדש שנולד על במת הפסטיגל בביצוע בלתי נשכח של הראל סקעת. הכי בא לנו להיות פיטר פן ולעוף לצלילי השיר הזה!

 

פסטיגל 2006 - פנטזיה

החץ המנצח - אליענה בקייר

השיר הלוחמני של אליענה בקייר הוא אחד מהשירים שהכי כיף לשיר והוא אחד מהאהובים עלינו ביותר. לא סתם הוא זכה במקום השני באותה השנה, הוא לגמרי להיט שמגיח אל המוח שלנו בפתאומיות עד היום (ולגמרי אין לנו תלונות בנושא!

 

שלוש חברות - בנות "השמיניה"

בשיא תהילת "השמיניה" נלקחו עדי, דון ושירה להוביל את עלילת הפסטיגל, כל אחת הביאה את הקסם שלה והטירוף? בהתאם. הלהיט המשולש הוא כל מה שהיינו צריכים ואין חבורת בנות שלא הייתה מזמזמת את "שלוש חברות" לעצמה בשיאו של משבר 'BFFיות'. 

 


מלכה קרה - לירז צ׳רכי
 

מצטערים אבל עד היום אנחנו לגמרי מפחדים מהמלכה הקרה של פסטיגל פנטזיה, אבל לפחות היא קצת מעדנת את הכל (והקור) בעזרת הלהיט שלגמרי נחשב מבין הפייבורטים שלנו. אגב, אולי רובכם לא יודעים אך לירז צ׳רכי כתבה והלחינה את השיר לגמרי בעצמה!

 

פסטיגל 2007 - על הזמן

אל תוותר - אמיר פרישר גוטמן ז״ל

בואו נחזור קצת בזמן לפסטיגל ״על הזמן״, אי שם ב-2007 - נחשפנו לראשונה לשיר הפסטיגל של אמיר שזכה במקום הראשון באותה השנה. הוא לגמרי מעביר מסר עצום וחשוב שהוא שצריך לעשות מה שאנחנו רוצים ואוהבים והכי חשוב לא לוותר לעצמנו אף פעם ומשתמשים בו עד היום גם לטקסים מיוחדים, מסיבות סיום ובקיצור - הוא הכי המנוני שיש. תודה לך אמיר!

 

נערה חשמלית - דנה פרידר

אם יש שיר שהתאים כמו כפפה למבצע שלו - זה לגמרי נערה חשמלית. דנה פרידר הייתה הכוכב הכי אנרגטית וקופצנית בסביבה והשיר הזה היה פשוט התאמה מושלמת. הוא נחשב עד היום מבין הלהיטים החזקים ביותר שידע מופע החנוכה המסורתי ובצדק, יש בו קצב מסחרר שעושה לנו חשק לקפוץ מהמיטה. השיר הזה כאן לתמיד!

 

שנת 2008 - תפוס ת'פסטיגל

ראש בראש - טל מוסרי ודון לני גבאי

ב-2008 דון וטל נחשבו למנחים האהובים מערוץ הילדים ושיתוף הפעולה ביניהם גם במופע היה לגמרי מתבקש. השיר הזה קצבי, מקפיץ וזכה במקום הראשון של אותה השנה - מה שלא מפתיע בכלל. כל פעם שאנו שומעים אותו אנו נזכרים בפסטיגלים הישנים והטובים שגורמים לנו לנוסטלגיה ענקית בלב וגם חשק לאיזה דו קרב עם חברים... אגב, השיר הזכה במקום השני בתחרות שירי הפסטיגל של כל הזמנים עד 2010 (מיד לאחר "הדרך אל הכפר")

 

שנת 2009 - קונג פו פסטיגל

מטרה מספר אחת - אגם רודברג ועדי הימלבלוי

"כן בואי סיסטר ונעשה כאן בלאגן..." - המיקס בין אגם לעדי לא יכל היה להיות מושלם יותר. נכון, לא מדובר באחד מהפסטיגלים הזכורים ביותר ולמעשה השיר הזה הוא כמעט נקודת האור היחידה של הפסטיגל באותה שנה (מיותר לציין שהוא גם זה שזכה בו, כן?). מדובר בלהיט בנות כייפי ופשוט מושלם שכתב והלחין אמיר פרישר גוטמן ז"ל. איך אומרים? מי שאוהב אותו - תמיד יאהב אותו ולראייה - הוא זכה במקום השלישי בשירי הפסטיגל הטובים ביותר עד 2010!

 

שנת 2011 - i פסטיגל

הילדים של העתיד - תובל ואליאנה

"מה יהיה עם הילדים של 2020?" למעשה כבר כמעט עשור חיכינו לשנה הזאת רק בגלל השיר הזה. אז מה איתנו באמת? אם אז הפסטיגל עסק בעולם הסמארטפון והדיגיטל - גם השנה נעשה מהלך דומה והעולם הזה רלוונטי ומעסיק את הנוער יותר מאי פעם. ובלי שום קשר, מדובר בשיר מהפנט שחיזק את הצמד "תובליאנה", קצת לפני שהתחיל הטירוף הרשמי של "גאליס" וקצת לפני שאליאנה תדהר חתמה קבע בפסטיגל (אמן תשארי עוד ועוד!). גם כאן מדובר ביצירת פסטיגל מושלמת של אמיר פרישר גוטמן ז"ל.

 

שנת 2013 - X פסטיגל

מה זה משנה - אליאנה תדהר

השיר "מה זה משנה" מעביר מסר חשוב שהטבע הוא הבית שלנו והוא רלוונטי יותר מתמיד. תמיד צריכים לשמור עליו ועל אמא אדמה שלנו, אפילו בדבר הכי קטן. אין ספק שאליאנה תדהר ביצעה והעבירה את המסר הזה בצורה הכי טובה שיכולה להיות ולא סתם השיר הזה היווה כעוד אחד מהניצחונות הסוחפים שלה בפסטיגל (עד אשר הופסקה התחרות בעקבות רצף זכיות שלה)

 

שנת 2015 - היי סקול פסטיגל

מקום שני זה לא אני - עומר דרור, שירן סנדל ואושרת אינגדשט

הספורטאים של "תיכון גל" הצליחו לגרום לנו לשאוף למצוינות בזכות השיר הזה, אומנם זה נפל על שנה בה בכלל לא הייתה תחרות שירים בפסטיגל - אבל אם היה יש מצב שזה היה מקום ראשון, או שני... 

 

 

שיר השקופים - אליאנה, תותי, שחר, נוה ודניאל

"כי נמאס להיות שקופים ומי אמר שפה שולטים האלופים?" - שיר התשובה של כיתת המחוננים והם לגמרי נתנו בראש עם פייט מטורף. שיר שמדבר על התאחדות של קבוצה למען מטרה מסויימת ולא להיות כפוף להרגל ולחזקים יותר רק כי זה נוח ולקבל את העובדה שגם בסופו של יום גם מקום שני הוא דווקא טוב.

 

״מילים פוגעות״ - כל כוכבי המופע

כששמענו שהולכים להפוך את הפסטיגל למשהו אחר וחדש - אנו מודים שדי חששנו. אבל אז, כשפסטיגל היי סקול החל, ובמיוחד כאשר שמענו את השיר "מילים פוגעות" לראשונה - הבנו שכנראה השינוי במתכונת הפסטיגלים עשוי להפתיע. המסר שהשיר מעביר לכל בני הנוער שמשתמשים כל היום בפלאפון הוא שיזהרו מהסכנות, מהשיימינג - גם מהצד הפוגע וגם להבהיר את המסר מהצד הנפגע.

 

פסטיגל 2017 - סטורי של פסטיגל

"ככה זה מרגיש להתאהב" - עומר אדם ואליאנה תדהר

כשאמרו לנו שעומר אדם יהיה בפסטיגל זה כבר עשה אותנו מאושרים ומוכנים לקראת להיט, אבל לגמרי לא ציפינו שיהיה לו דואט עם אליאנה תדהר! השיר הזה מלא בעוצמה, רגש ויחסית לשאר השירים ברשימה שלנו - הוא די כבד. עם זאת, היה בו משהו נורא בוגר, אמיתי, כזה ששילב את יכולותיו של אדם בצורה מופלאה במופע הזה וכזה שהדגיש את קולה המושלם של אליאנה (תוציאי כבר את הסינגל שלך!). השיר הזה היה כל כך מושלם שאנחנו אפילו רואים אותו בתור סינגל עצמאי לכל דבר!

 

פסטיגל 2018 - פריסטייל פסטיגל

"זיכרון ישן" - נועה ומרגי

אין ספק שהדבר שהכי זכור מהפסטיגל הזה הוא שיצאנו משם עם נועה ומרגי כזוג. סיפור ההתאהבות שלהם במציאות החל בחזרות למופע הזה, רגע אחרי הפרידה של קירל מברק שמיר, וכשהחלו המופעים הם הפכו לזוג הכי מדובר ובהתאמה הוחלט שיהיה להם דואט רשמי ומעולה אותו כתבו והלחינו בעצמם. 

 
תגובות