לידור ויצמן: "הריאליטי גרם לי לרצות להגיע לבמות הגדולות בזכות עצמי". צילום: אינסטגרם

לידור ויצמן: "הריאליטי גרם לי לרצות להגיע לבמות הגדולות בזכות עצמי"

אתם הכרתם אותו לראשונה כשעוד היה בן 16, כאשר השתתף בעונה השלישית של "דה וויס". לכבוד סינגל הבכורה שלו "סיבוב אחרון" תפסנו את הכוכב החדש בתעשיית המוזיקה, לידור ויצמן, לראיון בו הוא סיפר לפרוגי מה הוא חושב על עדן אלנה, האם הוא רוצה להשתתף שוב בריאליטי ואיזה קו מווזיקלי חדש הוא מנסה להביא מאמריקה לישראל?

הוא כיכב אי שם, לפני כחמש שנים, בתכנית הריאלטי "THE VOICE". מאז, הוא לא מוותר על המוזיקה לרגע אחד בחייו. על אף אהבתנו הענקית למוזיקה, הוא גם כותב סדרות וסיפורים, והוא בעיקר שואף לעשות טוב ולחבר בין כמה שיותר עולמות ואנשים. למה היה לו קליפ לפני שהיה לו שיר, מה הוא חושב על נציגתנו לאירוויזיון - עדן אלנה, האם הוא יחזור שוב על ריאליטי ומה התכנונים להמשך הקריירה? את כל זה סיפר לנו לידור ויצמן, הכוכב העולה, בראיון מיוחד. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך הייתה העבודה על שיר הבכורה שלך - "סיבוב אחרון"?

"השיר נוצר בדרך מיוחדת ושונה. בעצם היה לנו קליפ עוד לפני שהיה לנו שיר. היה לי ממש קליפ בראש, ודמיינתי איך אני עושה את זה, מה הכוראוגרפיה, ואת כל הוויב שאני רוצה שיהיה בקליפ, ובעצם על זה כתבתי את השיר. נכנסתי יותר ויותר לקליפ ולרעיונות, ו'הרחתי' את הריח של המקום, והתמקדתי בפרטים הכי קטנים - ומכאן, מהסיטואציה הזו כתבנו את השיר - אני וניב ברסינסקי. כאילו בנינו איזשהו ספונסר", ומוסיף כי "לא היו קשיים במהלך יצירת השיר, כי בסופו של דבר זה הרצון שלי, עם הגיטרה. ליצור שיר יכול לקחת יומיים, שעתיים, ויכול לקחת גם 10 דקות, זה פשוט קורה. ובאמת כך זה קרה. כתבנו את השיר בערב אחד שישבנו עליו אני וניב. האמת שגם הפקנו אותו די מהר. זה פשוט קרה. הכל קרה כמו שהיה צריך לקרות". 

 

כאמור, מי שעומד מאחורי שיר הבכורה שלו הוא הזמר בעצמו, יחד עם המנהל האישי שלו ושותפו לעשייה - ניב ברסינסקי. לגבי המשך הקריירה והשירים הבאים שיוציא הזמר אמר ויצמן כי "כרגע אני כותב גם שירים לאמנים אחרים. אני כותב לעצמי ולאחרים. אם אני אשמע שיר שהוא מספיק טוב, ואני ממש אתחבר אליו - אני לא פוסל את זה שאחרים יכתבו לי את השירים שאני אבצע. כל שיר יכול להיות טוב, ולכל שיר יכול להיות פוטנציאל. אני לא פוסל לשיר שירים של אמנים אחרים, אבל כרגע הדרך הכי טובה בשבילי להתבטא היא לכתוב את השירים בעצמי. אני גם עובד על להביא את הסגנון שאני רוצה להביא פה לישראל". 

עובדים על מוזיקה טובה. ויצמן לצד המנהל והחבר, ניב
עובדים על מוזיקה טובה. ויצמן לצד המנהל והחבר, ניב © אינסטגרם

אמנם ליוטיוב השיר השתחרר לפני כשלושה חודשים, אבל אז הוא היה ללא הצוות המקצועי שלצידו עכשיו. לכן כעת השיר יוצא באופן רשמי כלינקטון ולתחנות הרדיו, ועל כך הוא אמר - "השיר יצא ביום ראשון באופן רישמי כלינקטון עם הצוות, כי כשהוצאתי את השיר ליוטיוב לא היה לי את הצוות שעכשיו יש לי, מבחינת יחסי ציבור ועוד. עכשיו כשהוא יוצא באופן רישמי, הוא יישמע גם ברדיו וייכנס כלינקטון, מה שלא היה עד עכשיו. מהסיבה שהוצאתי את השיר הזה קודם כל כדי שיבינו מי אני. מה שעשיתי עד עכשיו היה מאוד מסודר, פרוייקטים שכל אחד בצבע שלו, אבל אף פעם לא יצא לי לעשות אלבום שלי וסוף סוף זה קורה. יש בי גם את הצורך פשוט לעשות. אני רוצה שהשיר יגיע וייגע בכמה שייותר אנשים. עד עכשיו לא היה לי את האפשרות לעשות את השירים בדרך שלי וכפי שאני רוצה כי הייתי בצבא, ובגלל כל מיני דברים שהיו בדרך - ועכשיו יש מלא מלא שירים בדרך, בין אם זה שירים שכתבתי לעצמי ובין אם זה לאמנים אחרים, שעכשיו אני עדיין לא יכול לפרט. אבל מבטיח שמתוכננים הרבה דברים". 

© מתוך אינסטגרם

הצלחת השיר עומדת בציפיות? 

"חד משמעית. זה תלוי מה המטרות של כל אחד, זה לא שאני מוציא שיר ראשון ומצפה למליונים של צפיות. ברור שאני רוצה, אבל זה לא יכול לקרות בקליק. להשיג כל כך הרבה צפיות זה דבר שלוקח זמן, זה לצבור קהל שייראה אותי בהופעות, שימשיכו לאהוב אותי בכל הדרך. זו דרך שאני צריך לעבור עם הקהל. חוץ מזה, שמה שנבנה בשנייה גם נהרס בשנייה - אני רוצה לעשות משהו שייחרט לעד. הציפיות שלי מעצמי לגבי הקליפ עלו מעבר לכל ציפיה שחשבתי. גם השיר עצמו יצא יותר טוב ממה שציפיתי, וגם הקליפ. אני סופר מרוצה, וזו רק יריית הפתיחה". 

לידור ויצמן
לידור ויצמן © אינסטגרם

בהיותו בן 16 בלבד, השתתף ויצמן בתכנית הריאליטי "דה וייס" ואפילו הגיע עד רבע הגמר. אך האם הוא היה חוזר על זה בשנית? דאגנו לברר זאת

"הייתה לי חוויה מדהימה ב'דה וויס'. האמת שזה גרם לי מאוד לרצות לעשות מוזיקה ולהגיע לבמות הגדולות האלו בזכות עצמי. בתור ילד זה נתן לי המון 'דרייב'. הייתי כולה ילד בן 16, לא ידעתי שזה מה שאני רוצה וצריך לעשות בחיים שלי. זו הייתה בסך הכל חוויה מאוד משמעותית, שדי שינתה לי את התכניות. הייתי ילד, עוד הייתי תלמיד בבית ספר, לא היה לי משהו ספציפי שרציתי לעשות בחיים וגם היום כשאני בן 22, לא כולם יודעים מה הם רוצים לעשות בחייהם. זה גיל כזה, שכל האנשים בגילי משתחררים בדיוק מהצבא, טסים, חוזרים, ואני פשוט ידעתי מה אני רוצה לעשות כל הזמן. מאותו רגע, מ'דה וייס', זה פשוט לא עזב אותי! שם הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, שלשם אני רוצה להגיע. באמת הבנתי שאני רוצה להמשיך לשיר ולהופיע". 

 

"אני לא יודע אם אני רוצה להשתתף שוב בתכנית ריאליטי. כרגע יש לי תכניות ודברים שאני רוצה לעשות לבד. אני חושב שבחרתי לאו דווקא את הדרך הקלה, מכמה סיבות, ואחת מהן היא כי אני עושה סגנון שהוא לא כל כך נמצא כאן בארץ. אני מנסה להביא איתי משהו חדש, שזה מאוד קשה, מבחינת כל דבר. גם מבחינת המפיקים, גם מבחינת כתיבה ולחן. אתה לא יודע אם בסופו של דבר אנשים יתחברו לזה. יש דרך שאני צריך לעשות, וכרגע אני מעדיף לעשות אותה בדרך שלי. בא לי פשוט לשיר ולהופיע, פחות הטירוף של הריאליטי", מספר לנו הזמר על הז'אנר החדש שהוא מעוניין להביא לארץ ועל הרצון לחדש. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

מעניין אותך לייצג את ישראל באירוויזיון? 

"אני לא יודע כמה הסגנון שלי מתאים לאירוויזיון, אני אגיד לך את האמת. אירוויזיון מבטא סוג של ז'אנר מאוד מוחצן, אני קורא לזה, ואני לא יודע אם אני הכי מתאים לייצג את ישראל באירוויזיון. אבל אני מאמין שיש מספיק מקום למוזיקה שלי, לאו דווקא באירוויזיון, יש כל כך הרבה פלטפורמות אחרות שאפשר לעשות בהן מוזיקה". 

אז אמנם הוא לא רואה את עצמו מייצג אותנו באירווזיון, אבל הוא לגמרי מאמין בעדן אלנה שתעשה זאת על הצד הטוב ביותר. "הלוואי שעדן אלנה תצליח להביא לנו את המקום הראשון באירוויזיון. אני חושב שעדן מטורפת, היא שרה מדהים. היא לא נשמעת מישראל בכלל. יש לנו סיכוי טוב לדעתי. האמת שהכי אהבתי את "Savior in the sound" אבל זה לא השיר שנבחר. "Feker libi" זה השיר שזכה. אני מבין למה הוא זכה, אבל אני אישית חשבתי שעדן נשמעת הרבה יותר טוב בשיר ההוא". 

 

"אפשר להעביר כל כך הרבה מסרים דרך המוזיקה, שאי אפשר דרך דיבורים"

"הקו המוזיקלי שלי הוא אר אנד בי, קודם כל, זה מה ששמעתי כל חיי וזו המוזיקה שגדלתי עליה, בתור גיטריסט ובתור זמר. זהו הז'אנר שאני הכי מתחבר אליו. גם מוזיקת סול, קצת היפ-הופ, קצת שמח - שילוב חדש. משהו מודרני, חדש ומרענן. אני גם עובד על אלבום חדש, אין צפי מתי הוא ייצא, אבל אני על זה. כולנו, כל הצוות שלי, עובד כדי שהאלבום ייצא כמה שיותר מהר. עוד מעט גם ייצא שיר חדש, ממש בקרוב, והוא קצת יותר קיצבי ומעלה חיוך" ומוסיף לנו כי "יש לי כל כך הרבה שירים שפשוט בא לי שאנשים ישמעו. אני באמת רוצה שכמה שיותר אנשים יבינו ויתחברו לסיפור שלי, למילים שלי ולשירים שלי. אם זה דרכי ואם זה דרך אמנים אחרים. אני בסך הכל בא לספר סיפור". 

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים? 

"ממשיך לעשות את מה שאני עושה. מתעסק במוזיקה, מופיע על כל במה אפשרית. המטרה שלי היא להשפיע על אנשים, לתת להם את התחושה הכי טובה שיש, ולעבור איתם מסע, הן בהופעות והן בשירים. אני רואה את עצמי מופיע ועושה הרבה שירים, ונמצא כאן כדי לעשות משהו שונה וחדש בישראל, ולהביא את הסגנון העכשווי ואת כל מה שקורה באמריקה ובעולם בכללי". 

לידור ויצמן
לידור ויצמן © מתוך אינסטגרם

"מעבר ללעשות מוזיקה, שזו הדרך הכי טובה שלי לבטא את עצמי, אני חושב שכאשר אני שר ומנגן - אני מבטא את עצמי הרבה יותר טוב מאשר מלדבר, כי זו הדרך הכי טבעית שלי. אני חושב שאפשר להעביר כל כך הרבה מסרים דרך המוזיקה שקשה להעביר דרך דיבורים" מספר לנו הזמר החדש בישראל על דרך ההתבטאות שלו, ומוסיף על השאיפות והמטרות בקרייירה המוזיקלית - "השאיפה הכי גדולה שלי היא לחבר בין כמה שיותר אנשים, בין כמה שיותר עולמות, ובין כמה שיותר סגנונות. בסוף היום, כולנו אותו הדבר, כולנו בני אדם, ובאמת המטרה שלי היא לעשות טוב כמה שיותר, ולתת לאנשים תקווה ורצון לחייך כשהם קמים בבוקר. אני גם רוצה לגרום לאנשים לעשות את מה שהם אוהבים ורוצים בחיים, ולהוכיח שהכל אפשרי, בגדול. אחת מהמטרות הכי גדולות שלי היא להביא למדינה שלנו סגנון מסויים, ולהנגיש אותו לשפה העיברית. השאיפה הכי גדולה היא לחדש! לחדש במדינה כמה שיותר מוזיקה טובה. אני כותב סדרות, אני כותב סיפורים, אני כותב שירים - אני כותב הכל מהכל! אני לא יודע מה יצא לפועל מכל הדברים שאני עומל עליהם, אבל אני יודע שאני מוכן לכל דבר. אני נמצא באולפנים הרבה כדי להביא את הדבר הכי חדיש ומעניין".  

© מתוך האינסטגרם של ויצמן

 

 

 

תגובות