כובשת את ישראל: יסמין מועלם היא כוכבת המוזיקה החדשה. באדיבות יח"צ

כובשת את ישראל: יסמין מועלם היא כוכבת המוזיקה החדשה

הכירו את יסמין מועלם, אחת ההבטחות הגדולות במוזיקה הישראלית, זמרת יוצרת מיפו - תל אביב. לכבוד יציאת האלבום החדש "אריה", תפסנו אותה לראיון על המוזיקה אותה היא יוצרת, מאיפה היא מקבלת השראה ומה דעתה על המצב הנוכחי במדינה ואיך הוא משפיע עליה. אנחנו כבר התאהבנו, עכשיו תורכם!

את השם יסמין מועלם כדאי שתתחילו לזכור היטב. הבחורה הצעירה בת ה-24 מיפו – תל אביב, אומנם רק בתחילת דרכה בתעשייה, אך קולה המדהים והשירים המיוחדים שלה,לא מביישים אף זמר בישראל. אז מיהי בעצם יסמין, מאיפה היא מקבלת השראה לשירים שלה, מה דעתה על המצב הנוכחי במדינה ועם איזה זמר היא חולמת לשתף פעלה? כל זאת ועוד בראיון המיוחד שלנו איתה!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ולמה?

"בגיל 14 התחלתי לשיר ובגיל 16 התחלתי לכתוב וליצור חומרים מקוריים". היא מגחכת לרגע ומוסיפה," אפשר לומר שכבר אני נמצאת בזה עשור. זה תמיד היה הדבר שהכי עיניין אותי, כל החיים אני שומעת מוזיקה, מהרגע שאני קמה בבוקר ועד הרגע שאני הולכת לישון. המוזיקה מלווה אותי בכל צעד ושלב בחיי. בכללי תמיד סיקרן אותי ליצור בעצמי, להביא את הקשר ביני בן המוזיקה לידי ביטוי ולחלוק אותו עם עוד אנשים ולקבל על זה תגובות חמות. זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות".

מאיפה את מקבלת ושואפת את ההשראה שלך?

"פשוט מהחיים שלי, אני נורא אוהבת לכתוב על החיים עצמם, הדברים הכי כייפים ומרגשים, אלו שאני הכי גאה בהם, גם על סיטואציות פחות נעימות. אני משתדלת שהכל יהיה מהחיים הפרטיים שלי ושמה 'ספוט לייט' (דגש) על הרגעים החשובים ביותר בחיים שלי. חשוב לי שהמוזיקה שאני עושה תבוא ממקום אמיתי, נקי וכן. בנוסף, אני לוקחת השראה מזמרים ואמנים שאני אוהבת".

 

בעצם אמרת שאת אוהבת לכתוב על רגעים אישיים מהחיים שלך, יש לך דוגמה לתת לנו מאחד השירים שלך?

"כן בטח! יש את השיר 'אין לי מקום' מהאלבום החדש שלי 'אריה', יש שם כמה שורות כמו '14 בתים בשנתיים, שלושה זוגות נעליים, שש אלף שקל בחודש, מברמנת עדיין'. אלו כל מיני פרטים קטנים מרגעים גדולים ומשמעותיים שקראו לי במהלך החיים. בעיקרון, אפשר לגמרי לומר שכל האלבום הוא דוגמה ענקית לכך".

באילו תגובות את נתקלת?

"וואו, המון תגובות נורא מרגשות, גם עכשיו במיוחד בכל הימים הלאה, שהכל נורא מוזר ואף אחד לא באמת יודע מה קורה ומתי הכל יגמר, אנשים שומעים את האלבום ואומרים שהוא נורא כן ומרגש. ביננו, זה הכי מרגש בעולם שאשכרה מישהו בא אלייך ואומר לך 'וואלה, רישת אותי' ".

© ירדן רוקח

הבעת התייחסות לעיניין הקורונה ובאמת מעניין אותנו לדעת, בתור זמרת, איך התקופה האחרונה בצל המשבר משפיעה עלייך?

"בגדול זה ביטל את הכל, לגמרי שיבש את כל התכנונים, כל ההופעות ביטלו ואני חושבת שתעשיית המוזיקה הכי נפגעה מזה. אנחנו התעשיה הראשונה שהכל בוטל בה, ההופעות ש כולם פשוט נדחו או בוטלו. לי אישית הייתה אמורה להיות הופעת השקת אלבום ב – 31 לחודש, וכל הלו"ז היה צפוף וערוך במיוחד בשביל האירוע המרגש הזה ובסוף נאלצנו לדחות הכל. אבל הכל טוב, הכל מלמעלה ויש לנו עכשיו הזדמנות להתעסק בדברים אחרים ופשוט דחינו את המופע לתאריך חדש ה – 18 במאי, בתקווה שהמצב ירגע".

הוצאת כמה קליפים יחד עם השירים שלך. ספרי לנו איך הייתה העבודה על הסט?

"העבודה הייתה מהממת. כל קליפ היה מאוד שונה מהקודם לו. מצד אחד היה קליפ מאוד מושקע עם הרבה אנשי צוות ועבודה מאסיבית שארכה שלושה ימים ומצד שני היו שני קלפים אחרים שהיו יותר אינטימיים ודרשו פחות עבודה ואנשי צוות והיה בהם משהו מאוד מסקרן ומיוחד. כל הקליפים הם בעצם חוויה  מאוד מיוחדת, הי כל כך כיף לבלות עם אנשים שאני אוהבת ותוך כדי ליצור את התוכן שלי ולחשוף אותו לעולם" .

. ירדן רוקח
 

ולשאלת השאלות, עם איזה זמר/ת הכי היית רוצה לשתף פעולה?

"חד משמעית עומר אדם, הוא הזמר הכי אהוב עליי בעולם".

מלבד היופי הפנימי שלך, שבא לידי ביטוי בצורה רחבה בשירים ובעבודה שלך, יש גם את היופי החיצוני שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. את מרגישה שזה מקדם אותך בתחום בדרך כלשהי?

"וואו כן ולא. זה אפילו קצת מוזר לי שאת שואלת את זה. הרבה שנים חשבתי על עצמי דברים רעים ולא הרגשתי שאני יפה יש המון הבדל באיך שאני רואה את עצמי לאיך שזה נראה מבחוץ. קצת מוזר לי לפעמים לראות את עצמי ככה. אבל מצד שני תמיד יש קשר. בסופו של דבר שאתה מפרסם משהו, אתה מגיע עם כל החבילה, פנימית וחיצונית. מבחינת לקדם? זה אף פעם לא יצר אצלי קיצורי דרך או פתח לי דלתות ענקיות, אבל אנחנו חיים בעולם ויזואלי ואי אפשר לנתק ממישהו את איך שהוא נראה, לא משנה מה הוא עושה".

ולסיום, מה השאיפות שלך להמשך הדרך?

"כל פעם להשתפר ולהיות יותר טובה. להרגיש שככל שהזמן עובד אני נהיית מוזיקאית יותר מקצועית ולרגש אנשים שאני אוהבת ומעריכה. בתכלס, אין לי כרגע מטרה מסויימת אני רוצה להגיע אליה. בעיקר לעשות את מה שאני אוהבת ולרגש".

 

 

תגובות