סדר בשירים: "אנשים התלוננו הרבה על השגרה, ועכשיו מעריכים את החיים". צילום: אביב לוסקי

סדר בשירים: "אנשים התלוננו הרבה על השגרה, ועכשיו מעריכים את החיים"

חג הפסח הגיע, והפעם הוא שונה מקודמותיו: ליל הסדר באופן מצומצם, בלי המשפחה המורחבת ובצל הקורונה. כל יום עד סוף חול המועד זמר אחר יענה על שאלון הפסח שלנו. עם איזו שחקנית שיר זוארץ הייתה רוצה לבלות את חול המועד ומה היה התפקיד שלה בליל הסדר?

כל יום במהלך פסח יתארח אצלנו זמר אחר לשאלון החג החגיגי שלנו. הפעם שיר זוארץ מספרת לנו איזה דבר טוב יצא מהקורונה, את מי היא רצתה לארח בליל הסדר ולא יכלה, איזה שיר היא הייתה מוסיפה בדיעבד לליל הסדר ואיזה שיר שלה היא לא הייתה זורקת לעולם!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה התפקיד שלך בליל הסדר?

"תמיד מבקשים ממני לשיר מול כל המשפחה, כשעושים את ליל הסדר. בדרך כלל מול כולם, אמא שלי אומרת 'עכשיו שיר לבד' ואני מאוד מובכת, אבל התפקיד שלי בעיקר לשיר". 

מה את הכי אוהבת בחג הפסח?

"את המשפחתיות. אמנם הפעם זה יהיה במתכונת מצומצמת, אבל כנראה שזה לטובה. אני אוהבת את המשפחתיות, ואני אוהבת לפעמים שינויים, ובחג הזה יש שינוי במה שאנחנו אוכלים, במה שאנחנו עושים". 

© אינסטגרם

אז נכון, השנה בגלל הקורונה ליל הסדר התקיים באופן מצומצם, אבל אם היית יכולה לצרף אורח מהמשפחה שלך, מי הוא היה? 

"אחד? אפשר את סבא וסבתא? אני הכי רוצה אותם, זה ממש מבאס כל הדבר הזה. אנחנו עוד עם האחים וההורים, אבל סבא וסבתא עשו את ליל הסדר לבד. הלב יוצא, אבל זה לטובתם". 

איזה שיר היית מוסיפה לליל הסדר?

"שאלה קשה! 'מחכה' של עידן רייכל. הוא מתאים לפסח כי החג הוא בדיוק באמצע של השנה, ותמיד יש דברים שאנחנו מחכים להם, ויש דברים שאנחנו רוצים - אז השיר מתאים, בטח לליל הסדר המשונה של השנה. דברים טובים מחכים לנו, צריך לזכור את זה, ושהכל קורה מסיבה מסוימת. צריך להגיד תמיד תודה". 

 

בנקיונות - שרה בעצמך או עם מוזיקה ברקע? 

"זה מתפצל לשניים - אם אני מנקה עם כולם, אז נשים שירים, אבל אם אני לבד בחדר - אני יכולה לצרוח איזה שיר ולשיר אותו בכל מיני ווריאציות. או שאני אוהבת איזה שיר ואז פתאום להגיד לעצמי 'יואו, אולי אני אעשה לזה קאבר!'. פתאום זה בא, בדיוק כשאני מנקה". 

מה את חושבת שיצא טוב בכל זאת מכל תקופת הקורונה? 

"בכל דבר בחיים יש דברים טובים ויש צדדים שפחות, גם אם יש משהו שעולה על משהו. אני חושבת שהמשפחתיות זה דבר טוב שיצא מהקורונה. אני מאמינה שזה קרה מסיבה מסוימת, אנשים התלוננו המון על השגרה, על ללכת לצבא, ללכת לעבודה, ללכת לבית הספר. עכשיו אנשים לומדים להעריך את החיים. אנשים כל כך מייחלים לשגרה! אז עכשיו צריך להעריך את הדברים שנראים לנו הכי פשוטים, ולפעמים הכי מעצבנים בעולם, כמו ללכת לסופר - לפעמים לאנשים אין כוח, ועכשיו אנשים מחכים לזה. אז גם להעריך וגם המשפחתיות. אני מוצאת את עצמי כל ערב עם המשפחה שלי ואנחנו משחקים קלפים, מדברים, צוחקים, רואים סרט. זה לא קרה לפניכן, רק בשישי ושבת". 

"אנשים לומדים להעריך את הדברים הפשוטים", זוארץ
"צריך להעריך את הדברים שנראים הכי פשוטים", זוארץ © ענת מוסברג

איזה שיר בתקופה הזו משמח אותך? 

"האלבום של דואה ליפה! וואו, אני חורשת עליו. האלבום שלה מרים וכיפי. היא גאונה הבחורה הזאת, ואני גם לוקחת ממנה השראה". 

 

עכשיו כשנכנסנו לחול המועד - אם היית צריכה לבלות אותו בבידוד עם סלב אחד, מיהו היה?

"הייתי מבלה עם שירה לוי. אנחנו חברות טובות וכיף לי איתה מאוד. אנחנו עושות יחד מלא צחוקים, והיינו שרות מלא מלא ביחד!". 

בסטיז
בסטיז © פרטי

 שיר אחד שהיית רוצה שילווה אותך הליכה של 40 שנה במדבר?

"bohemian rhapsody של להקת queen, בגלל שהשיר משתנה. הוא מתחיל שקט ואז הופך לקיצבי, אז לפחות הייתי תואמת משני העולמות - גם קיצבי וגם שקט. נראה לי הייתי שמה אותו בריפיט". 

 

אם תצטרכי לנקות את מגירת השירים שלך - איזה שיר לא היית זורקת אף פעם?

"את 'סתם ככה', זה השיר הראשון שלי. בשנייה הראשונה ששמעתי אותו ידעתי שהוא חייב להיות שלי. אבי אוחיון ישב איתי, קרא את העיניים שלי, קרא אותי ונתן לי את השיר הזה. אני כל כך מתחברת אליו, השיר מזכיר לי את כל ההתחלה וההתרגשות, אני אוהבת אותו מאוד ולא הייתי מוותרת עליו בחיים!". 

 

 

תגובות