סדר בשירים: "אין דבר כזה סלב בעיניי, כולם בני אדם פשוטים". צילום: ארן חן

סדר בשירים: "אין דבר כזה סלב בעיניי, כולם בני אדם פשוטים"

חג הפסח הגיע והוא שונה מאי פעם: ליל הסדר באופן מצומצם, בלי המשפחה המורחבת ובצל הקורונה. כל יום עד סוף חול המועד זמר אחר יענה על שאלון הפסח שלנו. היום: איזה שיר עושה את מושיקו מור שמח בזמן הבידוד, למי הוא הכי מתגעגע ומהם הדברים הטובים שיצאו לדעתו מתקופת הבידוד?

במהלך שבוע הפסח נארח בכל יום זמר אחר שיענה על שאלון הפסח שלנו. היום אחד מהזמרים האהובים בישראל, מושיקו מור, חושף לנו איזה שיר הוא היה מוסיף לליל הסדר? מה התפקיד שלו בסדר הפסח? ואיזה שיר ממגירת השירים שלו הוא לא מוכן לזרוק עולם?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מהו התפקיד שלך בסדר פסח?

"אני האבא בבית. דואג לפרנסה ולשמחה, מרים את המורל.  כמובן שגם קורא את ההגדה ודואג לי ולבן שלי ומלביש אותנו אותו הדבר".

מה אתה הכי אוהב בחג הפסח?

"את המשפחתיות ואת האוכל! יש מאכלים ותבשילים שאתה לא אוכל בכל השנה, רק בחג הפסח. כל המשפחה, כל האחדות ולמרות הקורונה, משתדלים לשמור אחד על השני כמה שרק אפשר ונצמדים להוראות משרד הבריאות".

© דניאל קמינסקי

עכשיו כשליל הסדר במתכונת מצומצמת, מי האורח שהיית רוצה לצרף לשולחן החג?

"בראש ובראשונה את אמא שלי. המצב הזה קשה ומורכב ממש, בחיים לא עזבתי את אמא שלי באף חג. מאוד קשה לי שהשנה לא נחגוג ביחד. הקשר שלי ושל אמא שלי הוא על בסיס יומי. בימים רגילים (לפני הקורונה) הייתי רואה אותה כל יום וכל היום. לפני ואחרי כל הופעה. גם עם הקורונה אנחנו שומרים על ההנחיות ושומרים על קשר מרחוק ומדברים בשיחות וידיאו, בתקווה שהמצב יחזור לקדמותו כמה שיותר מהר בעזרת ה'".

אם היית יכול להוסיף שיר לשירי ליל הסדר, איזה שיר זה היה?

"הייתי מוסיף את השיר של ישי ריבו, 'הלב שלי', אני אוהב את השיר הזה ויש לו משמעות עצומה עבורי. מעבר לכך, אני מעריך את ישי ריבו בתור זמר ויותר מזה, בתור יוצר".

 

בניקיונות - שם שירים או ששר בעצמך?

"חייב שירים ברקע! לרוב אני שם סקיצות שלי של שירים שעדיין לא יצאו ולומד את העיבוד של השיר תוך כדי וככה שאני מגיע להקלטות של השיר אני כבר מחובר אליו ויודע איך להגיש אותו בצורה הטובה ביותר".

יש משהו טוב לדעתך שיצא מתקופת הבידוד?

"האמת שכן, שירים מדהימים שכתבנו והלחנו. אין את הלחץ הקבוע עכשיו של ההופעות והקלטות. יש זמן לשבת בבית ולעבוד על השירים שלי, על טכניקות הגשה ועיבודים. בנוסף, אני גם רואה יותר את אשתי והבן שלי, ובינינו? אין כמו משפחה – זה הכי כיף בעולם. יוצא לי לגלות את עצמי כאבא ולהתחבר יותר מתמיד עם המשפחה שלי".

איזה שיר עושה אותך שמח בתקופת הבידוד?

"השיר 'עת דודי כלה' של זוהר ארגוב האגדי". 

 

עם איזה סלב היית רוצה לבלות את תקופת הבידוד?

"אם לומר את האמת, בעיניי אין דבר כזה סלב. בעיני כולנו בני אדם, שווים, פשוטים. הסלב הפרטי שלי הוא הבן שלי, אני אוהב אותו הכי בעולם ומגלה עליו המון דברים וגם על עצמי באותה הדרך".

איזה שיר היית רוצה שילווה אותך בהליכה במדבר של 40 שנה?

"שיר שלי ושל ליאור נרקיס, קוראים לו 'אחי'".

 

אם תנקה את מגירת השירים שלך, איזה שיר לעולם לא תזרוק?

שיר שכתבתי שעוד לא יצא על אמא שלי. אמא שלי היא כל העולם שלי, יש בינינו קשר מדהים. חוץ מאלוהים, היא האלוהים השני שלי והשיר הזה חשוב לי וקרוב אליי מאוד".

 

תגובות