סדר בשירים: "זה שיר שכתבתי במהלך פרידה". צילום ערן לב

סדר בשירים: "זה שיר שכתבתי במהלך פרידה"

חג הפסח הגיע, והפעם הוא שונה מקודמיו: ליל הסדר באופן מצומצם, בלי המשפחה המורחבת ובצל הקורונה. כל יום עד סוף חול המועד זמר אחר יענה על שאלון הפסח שלנו. והיום: נוי פדלון מספרת לנו איזה שיר עושה אותה שמחה בתקופת הבידוד, למי היא הכי מתגעגעת ועם מי היא רצתה לבלות את ליל הסדר?

כל יום נזמין זמר אחר שיענה על שאלון הפסח שלנו, עד סוף חול המועד, והפעם, אחת הזמרות היוצרות והמוערכות בישראל - נוי פדלון, חושפת בשאלון שלנו איזה שיר היא הייתה מוסיף לליל הסדר? לאיזה אורח היא הכי מתגעגעת? ואיזה שיר ממגירת השירים שלה לא תזרוק עולם?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה התפקיד שלך בסדר פסח?

"בגדול, אנחנו משפחה מזרחית אז בדרך כלל אני מביאה את האוכל ומסדרת את הסלטים, אבל אין לי איזה תפקיד משמעותי. השנה, בגלל כל המצב עשינו סדר מצומצם אז אני הכנתי עם אמא שלי את כל האוכל".

מה את הכי אוהבת בחג הפסח?

"יש לי דודה שקוראים לה אירית ואני כל שנה מחכה לקניידלעך שלה! יש לה את הקניידלעך הכי טעים בעולם וכל שנה מחדש אני מחכה לזה". ומוסיפה בצחוק, "אנחנו בכלל טריפולטאים כן?".

© צילום: ערן לב

עכשיו כשליל הסדר במתכונת מצומצמת, מי האורח שהיית רוצה לצרף לשולחן החג?

"תכלס, הייתי עונה לך סבא שלי, כי הוא הכי חסר ונפטר בדיוק לפני חודש, הלוואי שהוא היה יכול להיות איתנו בחג הזה. אבל אם נלך לכיוון החיובי, אז חד משמעית שאת אבי דוד שלי, אח של אבא שלי. הוא הכי מצחיק שיש ומביא איתו מלא שמחת חיים לשולחן. הוא אחראי על כל הסדר, אין כמוהו".

אם היית יכול להוסיף שיר לשירי ליל הסדר, איזה שיר זה היה?

"וואי שאלה קשה. השנה הייתי מוסיפה את 'השפן הקטן', ממש מתאר את המצב, 'לה לה לה אפצ'י'. השפן הקטן קיבל נזלת, או קורונה", מוסיפה וצוחקת.

בניקיונות - שמה שירים ברקע או שרה בעצמך?

"שמה שירים ברקע ושרה אותם בעצמי. בכיף, בבישולים בניקיונות, שמה ועפה על זה".

© מיטל זיקרי

יש משהו טוב שיצא לדעתך מתקופת הקורונה?

"בטח! אחדות עם המשפחה, המשפחה מאוד מאוחדת וכולם בגיבוש וזה כיפי ומדהים. המון יצירה, שהייתה חסרה עם כל העבודה על האלבום החדש פתאום אני יושבת עם עצמי וכותבת ויוצרת. מנסים להיות אופטימיים במצב הזה".

איזה שיר עושה אותך שמחה בתקופה זו?

"השיר 'אם תרצי' של חנן בן ארי. הוא מהמם, וזה השיר שלי עכשיו לגמרי".

סלב שהיית רוצה לבלות איתו בהסגר את חול המועד?

"רייכל. עידן רייכל המדהים. הייתי שואבת ממנו את כל ההשראות שלו. הייתי עושה איתו את כל האלבום השני שלי איתו, הבן אדם כישרוני ברמות".

© באדיבות יחצ

איזה שיר היית רוצה שילווה אותך בהליכה במדבר של 40 שנה?

"הייתי שמה לי נעימה דווקא, של להקה שנראת 'אנא עארף'. יש להם טרקים אינסטרומנטליים בטירוף, שלגמרי הייתי שמה אותם. יכולה לשמוע אותם בריפיט שעות!".

אם תנקי את מגירת השירים שלך, איזה שיר לעולם לא תזרקי?

"השיר 'קירות ביתי', הוא החיים שלי השיר הזה. זה שיר שאני מאוד מחוברת אליו, כל הלב שלי כתוב שם. זה שיר שנכתב במהלך פרידה. זה שיר שבאמת הצלחתי להביא את עצמי בצורה פואטית ונכונה כל כך. כל השיר הזה הוא פשוט מאה אחוז אמת של מה שהיה לי בחיים".

 

 

 

תגובות